Autobus aktualnie przechodzi testy terenowe w całej Europie. Ponieważ Kraków jest miastem z dużym doświadczeniem w eksploatacji bezemisyjnych autobusów, również ma możliwość testowania tego pojazdu przez kilka dni.
Z jego budową i rozwiązaniami będą się mogli wtedy zapoznać pracownicy krakowskiego przewoźnika. Autobus posiada dziesięć zestawów akumulatorów o całkowitej pojemności 243 kWh. Ich system zarządzania ciepłem zapewnia minimalne zużycie energii a tym samym najwyższą wydajność i maksymalny zasięg.

Cechami charakterystycznymi podwozia są elektroniczny program stabilizacji ESP i układ regulacji przechyłu w pionie i poziomie. Dzięki temu pojazd jest bezpieczny, wydajny a jednocześnie przyjazny dla środowiska. Warto przypomnieć, że MPK w Krakowie walczy obecnie o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej do zakupu 50 autobusów elektrycznych przegubowych.
Cały czas obowiązuje również porozumienie podpisane z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, które daje MPK możliwość zakupu do 161 autobusów elektrycznych.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
Elektryczne mikrosamochody prosto z Chin do wypożyczenia w Krakowie
Źródło: TVN Turbo/x-news
