- Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” MPK uzyska 100 proc. dofinansowania do zakupu elektryków - podkreślają w krakowskim magistracie.
Kto dostarczy nowe autobusy? MPK w Krakowie zdecydowało o wyborze:
oferty Irizar e-mobility S.L. na dostawę 22 autobusów elektrycznych o długości 12 m (wartość zamówienia to 53 994 556,00 zł netto)
oferty Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. na dostawę 10 autobusów przegubowych o długości 18 m (wartość zamówienia to 32 940 000 zł netto).
11 i 12 miesięcy na wypełnienie kontraktu
Przed podpisaniem umowy z dostawcami autobusów elektrycznych, dokumenty przetargowe muszą jeszcze przejść tzw. kontrolę uprzednią w Urzędzie Zamówień Publicznych.
Jeżeli ta ocena zakończy się pozytywnym wynikiem, będzie można podpisać umowę. Od tego momentu Solaris będzie miał 11 miesięcy, a Irizar 12 miesięcy na realizację kontraktu.
Autobusy zasilane wyłącznie energią elektryczną
Każdy z autobusów będzie konstrukcyjnie przygotowany do ładowania zarówno przez klasyczne złącze plug-in, jak i za pomocą pantografu.
Wszystkie systemy i urządzenia funkcjonujące w pojazdach mają mieć zasilane wyłącznie energią elektryczną. Dodatkowe wyposażenie obejmuje m.in. pełen monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację, ładowarki USB oraz elektryczny system ogrzewania.
Otwarto oferty w przetargu na kolejne pojazdy
MPK w Krakowie otworzyło także oferty w przetargu na zamówienie pięciu kolejnych przegubowych autobusów elektrycznych. W przetargu oferty przesłały dwie firmy:
Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. z ceną na jeden autobus 3 213 060,00 zł netto
PT Wanicki (oferujący pojazdy marki Irizar) z ceną za jeden autobus 3 495 536,00 zł netto.
Każda z tych ofert będzie teraz dokładnie analizowana i sprawdzana. Następnie zostanie wybrana najkorzystniejsza oferta zarówno pod względem finansowym jak i technicznym.
