https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic, budowa ulicy Iwaszki oraz parku kieszonkowego na Olszy. Prądnik Czerwony zmienia się na lepsze

Bartosz Dybała
Plany są takie, że nowa trasa ma powstać przed końcem 2025 roku. Szacowany koszt zadania to ok. 2 mld zł.
Plany są takie, że nowa trasa ma powstać przed końcem 2025 roku. Szacowany koszt zadania to ok. 2 mld zł. Materiały prasowe UMK
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic oraz ulicy Iwaszki, która ma odciążyć zakorkowaną dziś al. 29 Listopada. To tylko część z planowanych przez miasto inwestycji, jakie mają zostać zrealizowane na terenie Prądnika Czerwonego. Mieszkańcy domagają się też nowych terenów zielonych oraz ścieżek rowerowych.

- Przed Prądnikiem Czerwonym ważne wyzwania komunikacyjne, związane z planowaną realizacją w formule partnerstwa publiczno-prywatnego linii tramwajowej, łączącej ulicę Meissnera z Mistrzejowicami. Ta inwestycja przyczyni się w przyszłych latach do poprawy skomunikowania Prądnika z innymi dzielnicami na północy Krakowa - mówi wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Czego chcą krakowianie?

Mieszkańcy Prądnika Czerwonego oczekują od miasta dalszych działań w zakresie poprawy infrastruktury drogowej, rowerowej, komunikacji miejskiej, a także zakończenia trwających remontów i inwestycji. Domagają się również od miejskich urzędników dbania o tereny zielone i place zabaw.

Trwające inwestycje:

  • rozbudowa al. 29 Listopada,
  • budowa ścieżki rowerowej od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej do estakady,
  • realizacja programu modernizacji dróg i chodników: ul. Sokołowskiego, ul. Janickiego,
  • modernizacja oświetlenia ulicznego,
  • dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych budynku Samorządowego Przedszkola nr 14,
  • budowa kanału ulgi na Sudole Dominikańskim,
  • rozbudowa cmentarza Prądnik Czerwony-Batowice II,
  • realizacja projektu "Zróbmy park na Olszy!".

Planowane inwestycje:

  • budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic,
  • budowa ul. Iwaszki,
  • budowa kładki, łączącej ul. Rozrywka z parkiem Reduta,
  • budowa lewoskrętu z ul. Żmujdzkiej na al. 29 Listopada,
  • budowa ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada od ul. Żelaznej do ul. Woronicza,
  • budowa nowej ulicy, łączącej ul. ks. Felińskiego z al. 29 Listopada,
  • budowa tunelowego przejścia pieszo-rowerowego pod linią 100 (mała obwodnica kolejowa), łączącego ul. Lotniczą z ul. Raciborskiego.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
To tylko konsekwencja
3 maja, 08:13, jak_zwykle_bez_hejtu:

Najwiekszym debilizmem w tej calej budowie tramwaju (oprocz tego, ze jest z Mistrzejowic do nikąd) jest zrobienie z Meissnera jednopasmowki. Z jednej strony dwupasmowa Młyńska, z drugiej dwupasmowa Lema, do tego tak samo Al. Jana Pawła 2 i Lublańska/Bora Komorowskiego q w srrodku bedzię zatkana Meissnera..... któremu idiocie (bo inaczej tego tłuka nazwać się nie da !!) przeszkadzają tam 2 pasy ?? Miejsca jest tam na tyle, ze spokojnie mozna porobic lewoskęty, zawracanki i bezpieczne przejscia z sygnalizacja swietlne ale oczywiscie po co... lepiej w tym [wulgaryzm] miescie na kazdym kroku u[wulgaryzm]ic kierowców !

3 maja, 12:18, To tylko konsekwencja:

Jest to zgodne z aktualną — aktualną od szeregu lat — polityką władz miasta, które tępią tzw. „blachosmrodziarzy”, zaś faworyzują rowerzystów.

3 maja, 13:25, jak_zwykle_bez_hejtu:

Czym wladze strzelają sobie w stopę i mieszkańcom w płuca bo choćby jedni i drudzy przy pomocy afrykańskiego szamana zaklinali rezygnację z korzystania z aut to dla 80% jezdzących codziennie po krakowskich ulicach jest to fizycznie niewykonalne bo komunikacja zbiorowa poza duzymi miastami w Polsce praktycznie nie istnieje a linie kolejowe mozna policzyc na palcach jednej reki. Sama zas komunikacja zbiorowa w Krakowie to dramat a polączona z kompletnym brakiem parkingow PR (nie czarujmy sie, ze kacze bajorka pod golym niebem z miejscami na kilkadziesiat to parkingi PR) to juz kompletna tragedia.W tym calym bajzlu brakuje jeszcze tylko aktywistow z Die Letzte Generation zeby zaczeli sie przyklejac do asfaltu na krakowskich ulicach !

Zgadzam się w 100% — teraz tylko pozostaje obmyślić sposób, w jaki można byłoby to wytłumaczyć niedorozwojom notorycznie wybieranym przez mieszkańców Krakowa do władz miasta.

Może pomogłoby wprowadzenie obowiązku dla WSZYSTKICH krakowskich urzędników i radnych — z prezydentem włącznie — korzystania wyłącznie z komunikacji miejskiej i/lub roweru? Kategoryczny zakaz DLA NICH korzystania z JAKICHKOLWIEK innych środków transportu (nawet z samochodów elektrycznych).

j
jak_zwykle_bez_hejtu
3 maja, 08:13, jak_zwykle_bez_hejtu:

Najwiekszym debilizmem w tej calej budowie tramwaju (oprocz tego, ze jest z Mistrzejowic do nikąd) jest zrobienie z Meissnera jednopasmowki. Z jednej strony dwupasmowa Młyńska, z drugiej dwupasmowa Lema, do tego tak samo Al. Jana Pawła 2 i Lublańska/Bora Komorowskiego q w srrodku bedzię zatkana Meissnera..... któremu idiocie (bo inaczej tego tłuka nazwać się nie da !!) przeszkadzają tam 2 pasy ?? Miejsca jest tam na tyle, ze spokojnie mozna porobic lewoskęty, zawracanki i bezpieczne przejscia z sygnalizacja swietlne ale oczywiscie po co... lepiej w tym [wulgaryzm] miescie na kazdym kroku u[wulgaryzm]ic kierowców !

3 maja, 12:18, To tylko konsekwencja:

Jest to zgodne z aktualną — aktualną od szeregu lat — polityką władz miasta, które tępią tzw. „blachosmrodziarzy”, zaś faworyzują rowerzystów.

Czym wladze strzelają sobie w stopę i mieszkańcom w płuca bo choćby jedni i drudzy przy pomocy afrykańskiego szamana zaklinali rezygnację z korzystania z aut to dla 80% jezdzących codziennie po krakowskich ulicach jest to fizycznie niewykonalne bo komunikacja zbiorowa poza duzymi miastami w Polsce praktycznie nie istnieje a linie kolejowe mozna policzyc na palcach jednej reki. Sama zas komunikacja zbiorowa w Krakowie to dramat a polączona z kompletnym brakiem parkingow PR (nie czarujmy sie, ze kacze bajorka pod golym niebem z miejscami na kilkadziesiat to parkingi PR) to juz kompletna tragedia.W tym calym bajzlu brakuje jeszcze tylko aktywistow z Die Letzte Generation zeby zaczeli sie przyklejac do asfaltu na krakowskich ulicach !

T
To tylko konsekwencja
3 maja, 08:13, jak_zwykle_bez_hejtu:

Najwiekszym debilizmem w tej calej budowie tramwaju (oprocz tego, ze jest z Mistrzejowic do nikąd) jest zrobienie z Meissnera jednopasmowki. Z jednej strony dwupasmowa Młyńska, z drugiej dwupasmowa Lema, do tego tak samo Al. Jana Pawła 2 i Lublańska/Bora Komorowskiego q w srrodku bedzię zatkana Meissnera..... któremu idiocie (bo inaczej tego tłuka nazwać się nie da !!) przeszkadzają tam 2 pasy ?? Miejsca jest tam na tyle, ze spokojnie mozna porobic lewoskęty, zawracanki i bezpieczne przejscia z sygnalizacja swietlne ale oczywiscie po co... lepiej w tym [wulgaryzm] miescie na kazdym kroku u[wulgaryzm]ic kierowców !

Jest to zgodne z aktualną — aktualną od szeregu lat — polityką władz miasta, które tępią tzw. „blachosmrodziarzy”, zaś faworyzują rowerzystów.

M
Mierda
Follando duro por el culo y el coño.
M
Macie, frajerzy
„Plany są takie, że nowa trasa ma powstać przed końcem 2025 roku. Szacowany koszt zadania to ok. 2 mld zł. Materiały prasowe UMK

Przebudowa alei 29 Listopada”

Pięknie! Na dziś dług miasta — który WY będziecie spłacać, a nie „decydenci” — to już prawie 5 mld zł. http://www.dlugkrakowa.pl/

…to będziecie wkrótce mieć do spłacenia 7 mld. — za to czasami pojeździcie sobie tramwajem do Mistrzejowic. Cieszycie się?
v
vinci
Ta inwestycja przyczyni się w przyszłych latach do poprawy skomunikowania Prądnika z innymi dzielnicami na północy Krakowa - mówi wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig Propagandowy bełkot !Mieszkańcy Prądnika nie chcą i nie potrzebują żadnego tramwaju ! Dotarło? Wystarczy zwiększyć funkcjonowanie obecnej komunikacji autobusowej Ale nie lepiej wydać setki milionów zł. na nikomu niepotrzebną inwestycję A nie sorry potrzebną tym którzy ją wybudują i na tym niezle zarobią
e
emeryt
ul. Janickiego to slamazarnosc, nie to ze ludzie nie pracuja ale jest ich4-do 6 wiec trwa to i trwa miesiącami
K
Karol
odgrzewane kotlety, obiecują cuda na kiju, a kasa miasta pusta.
Z
Zbigniew Rusek
Niech nie budują tego przeklętego tramwaju!!! Lepiej, by wybudowano przejście podziemne pod ul. Pilotów przy Almie (by autobusy nie stały tyle razy na czerwonym świetle), przez Młyńską na przeciw wlotu ul. Miechotiwy (by zlikwidowąc światła), wykonano BUS-pas na Pilotów od przystanku "Pilotów" do wlotu na Rondo Młyńskie oraz na Młyńskiej od przystanku "Miechowity" do wlotu na Rondo PO:LSAD, poszerzono o 0,5 metra prawe pasy ul. Pilotów i Olszyny (tam pasy ruchu są o szerokości odpowiedniej dla innych pojazdów niż autobus czy duża cięzarówka), zrobiono "zieloną faoę" dla autobusów na ciągu od Borodowicza do Al. Andersa włącznie itd. Nie budować tramwaju!!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska