https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic pojedzie jeszcze dłuższym tunelem

Piotr Rąpalski
To już pewne. Tramwaj do Mistrzejowic pojedzie na poziomie -1 na jeszcze dłuższym, 1230-metrowym odcinku. Tym samym rondo Młyńskie zostanie przebudowane w dwupoziomowy węzeł komunikacyjny.

Rada miasta zaktualizowała Wieloletnią Prognozę Finansową, przeznaczając dodatkowe środki na inwestycję i dając zielone światło na zmiany w umowie o partnerstwie publiczno-prywatnym ws. tramwaju do Mistrzejowic.

Linia nowego tramwaju zostanie skoordynowana z przebiegiem również planowanego premetra. Od ronda Barei do ronda Młyńskiego trasy będą miały wspólny przebieg.

Szacunki wskazują, że miasto zaoszczędzi na tym projekcie ok. 600 mln zł. W kolejnych latach, podczas budowy premetra w okolicy ul. Pilotów, prace nie wpłyną na funkcjonowanie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST) 4.

Dodatkowo, w ramach aneksu do pierwotnej umowy, wykonawca wykona komorę wyjazdową w rejonie ronda Polsadu pod przyszłą linię tramwajową wzdłuż Strzelców. Dzięki temu późniejsze prace również będą przebiegały bez zatrzymania linii KST 4.

Zaktualizowany harmonogram prac zakłada, że inwestycja zostanie zrealizowana do grudnia 2024 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
ech ten ruch płyt tektonicznych, non stop trzeba coś wydłużać
G
Gość
Tramwaj powinien biec od Huty, ul.bora -Komorowskiego, Opolska aż do Ikei i skręcać na ul.armii krajowej...a nie niszczyć osiedla Mistrzejowickie ... druga nitka od ronda mogilskiego do ronda mlynskiego i bora komorowskiego z rozwidleniem w str. Ikei lub huty
G
Gość
Kolejna niepotrzebna inwestycja żeby sobie projektant i budowlaniec zarobili...poharatany cały krajobraz
K
Karol
a kiedy w końcu budowa stanie się faktem ? jak na razie to tylko cuda na kiju opowiadaają i pewnie powstała już jakaś spółka miejska żyjaca na koszt tej inwestycji. Po wyborach przyjdzie nowa ekipa do Urzędu Miasta i stwierdzą , że plan jest zły, a oni będą budować metro i tak temat przeciągną do następnych wyborów, gdzie nowi radni stwierdzą , że jednak autobusy wystarczą.
G
Gość
Dobrze, że dołożyli będzie szybciej.
G
Gość
23 grudnia, 20:10, Gość:

Nie budować tego tramwaju, a dać priorytet dla AUTOBUSÓW, oraz wykonać przejście podziemne na ul. Pilotów naprzeciw Almy, by autobusy nie stały na czerwonych światłach co krok. Niech tramwaje stoją na światłach, a autobusy powinny mieć AUTOSTRADY.

Wszyscy zdrowi?

G
Gość
Nie budować tego tramwaju, a dać priorytet dla AUTOBUSÓW, oraz wykonać przejście podziemne na ul. Pilotów naprzeciw Almy, by autobusy nie stały na czerwonych światłach co krok. Niech tramwaje stoją na światłach, a autobusy powinny mieć AUTOSTRADY.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska