Konieczność budowy nowego torowiska radni z Podgórza uzasadniają coraz większą liczbą inwestycji w kierunku Rybitw. To również jednak pomysł na rozwiązanie problemu budowy parkingu park & ride przy pętli Mały Płaszów, który został mocno oprotestowany przez okolicznych mieszkańców. Nie zgadzają się oni na P&R, bowiem zaplanowano go przy blokach, w miejscu zieleni. Ich wątpliwości ostatnio podzieliło Ministerstwo Infrastruktury, które zwróciło uwagę, że polityka związana z budową parkingów P&R powinna być podporządkowana lokalizowaniu ich maksymalnie na zewnątrz miasta, aby ograniczyć wjazd samochodów w układ ulic. W ministerstwie niepokój wzbudziła więc propozycja P&R w Małym Płaszowie, skoro linia tramwajowa w przyszłości ma być wydłużona. - Przedłużenie jej do obwodnicy i wybudowanie tam parkingu park & ride to najlepsze rozwiązanie - przekonuje Jacek Bednarz, przewodniczący RD XIII.
Radni z Podgórza zaznaczają, że P&R przy obwodnicy ograniczyłby ruch pojazdów do centrum z kierunku Tarnowa i Niepołomic. Przypominają też, że ruch w rejonie Rybitw będzie rósł, bo powstają nowe osiedla, a do tego to obszar pod budowę wieżowców.
Przedłużenie linii tramwajowej z Małego Płaszowa w kierunku Rybitw jest w planach miasta, został zarezerwowany teren, ale na razie ta inwestycja nie jest przygotowywana. - To może się jednak zmienić, jeżeli w przyszłych latach pojawią się dodatkowe fundusze - przyznaje Krzysztof Migdał z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Obecnie w pierwszej kolejności miasto planuje budowę linii tramwajowych do Górki Narodowej, na Azory oraz ul. Meissnera - os. Mistrzejowice.
Źródło: Dziennik Polski