https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwajem pojedziemy aż do obwodnicy?

Piotr Tymczak
archiwum Polska Press Grupa
Rada Dzielnicy XIII Podgórze zwróciła się z wnioskiem do prezydenta Krakowa i Rady Miasta o ujęcie w budżetach na lata 2016-2018 przygotowania i realizacji budowy linii tramwajowej od pętli Mały Płaszów do węzła trasy S-7 przy powstającej Wschodniej Obwodnicy Krakowa - czytamy w "Dzienniku Polskim". Czytaj także: Rewolucja w komunikacji: nowa estakada, tramwaj, rozkłady

Konieczność budowy nowego torowiska radni z Podgórza uzasadniają coraz większą liczbą inwestycji w kierunku Rybitw.  To również jednak pomysł na rozwiązanie problemu  budowy parkingu park & ride przy pętli Mały Płaszów, który został mocno oprotestowany przez okolicznych mieszkańców. Nie zgadzają się oni na P&R, bowiem zaplanowano go przy blokach, w miejscu zieleni. Ich wątpliwości ostatnio podzieliło Ministerstwo Infrastruktury, które zwróciło uwagę, że polityka związana z budową parkingów  P&R powinna być podporządkowana lokalizowaniu ich maksymalnie na zewnątrz miasta, aby ograniczyć wjazd samochodów w układ ulic. W ministerstwie niepokój wzbudziła więc propozycja P&R w Małym Płaszowie, skoro linia tramwajowa w przyszłości ma być wydłużona. - Przedłużenie jej do obwodnicy i wybudowanie tam parkingu park & ride to najlepsze rozwiązanie - przekonuje Jacek Bednarz, przewodniczący RD XIII.

Radni z Podgórza zaznaczają, że P&R przy obwodnicy  ograniczyłby ruch pojazdów do centrum z kierunku Tarnowa i Niepołomic. Przypominają też, że ruch w rejonie Rybitw będzie rósł, bo powstają nowe osiedla, a do tego to obszar pod budowę wieżowców.  

Przedłużenie linii tramwajowej z Małego Płaszowa w kierunku Rybitw jest w planach miasta, został zarezerwowany teren, ale na razie ta inwestycja nie jest przygotowywana. - To może się jednak zmienić, jeżeli w przyszłych latach pojawią się dodatkowe fundusze - przyznaje Krzysztof Migdał z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. 

Obecnie w pierwszej kolejności miasto planuje budowę linii tramwajowych do Górki Narodowej, na Azory oraz ul. Meissnera - os. Mistrzejowice. 
 

Źródło: Dziennik Polski

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Grubomieszczanin Krakowski
I nie ma problemu z miejscem, na większości Pistowskiej torowisko mogło by być wydzielone, tylko odcinek od AK/Nawojki do Bronowickiej/Podcorążych w jezdni, ale z separatorem jak na Grzegórzeckiej. Nie trzeba estakad. mostów - wiec niewielkie w porównaniu do innych inwestycji koszty, a zalety już @ziomek wymienił. Ew. mozna wariant dłuższy, bez tego węższego kawalka Piasyowskiej - skret w AK i pasem zieleni aż przed widukt Balickiej i tu prawą stroną dowiązać do istniejacego torowiska. "-" brak dojazdu do pętli w Bronowicach, chyba żeby ją przebudowac jak Wieczystą.
A
Andrzej23
To dobrze ze Krakow się rozrasta,

 niech Twoje pieniądze też się "rozrastają". Przeczytaj, przemysl, wejdz w to! Zainwestuj tylko 5 zł!

 

ZARÓB 15000 ZŁOTYCH W MIESIĄC !!!Chciałbyś mieć 150 banknotów 100 złotowych?Ta strona zarobi dla Ciebie takie pieniądze!Nie wyłączaj tej strony pod żądnym pozorem!Nie marnuj życiowej szansy!Przeczytaj tekst i zacznij zarabiać!To nie żart!Nadal nie wierzysz ,że jest to prawda? A jednak! Jedynym twoim wkładem materialnym jest 5 ZŁ oraz troszeczkę czasu. Myślę że około 20-30 minut dziennie(jednak im wiecej czasu poświecisz tym wiecej zarobisz ) Zarobisz jak każdy człowiek który bierze udział w tej akcji ok. 15000 zł w miesiąc. Metodę tę wymyślił znany amerykański biznesmen i inwestor Roberto T. Kiyosaki autor wielu książek o pomnażaniu pieniędzy.Tak więc zastanów się czy chcesz zarobić tyle pieniędzy czy wyrzucić je w błoto i nigdy nie zarobić. To zależy od Ciebie. Gdy opowiedziałem o tym kolegom, wyśmiali mnie... A jednak wziąłem w tym planie udział. Moi znajomi wyciągnęli się jak zobaczyli moje konto, a mówiłem od razu wejdźcie w to, wiadomo nawet znajomi czasami są nieufni. He he, teraz się z tego śmieją. Jak sobie przypomnę ich miny, jak opowiadali o tym gdy zajrzeli na konta. Zresztą mi też gęba opadła jak zobaczyłem konto! A moje konto wciąż rosło i dalej rośnie. Jak tak dalej pójdzie zostanę milionerem z jednego internetowego biznesu - czy jest to możliwe?! Nawet teraz jak to pisze, dziwi mnie ile osób musi ciężko pracować by utrzymać dom, swoje dzieci lub po prostu zbiera na kino lub komputer. Dziękuję teraz temu, to wysłał mi tą wiadomość i przedstawił mi ten pomysł, dziękuję że nakłonił mnie do tego, aby zrobić jeden mały skok w bok od szarego życia i zainwestować pieniądze po to by włożone - pracowały dla mnie - a nie ja na te pieniądze.Teraz udowodnię Ci, iż jest to LEGALNY BIZNES!!! Nie potrzebujesz niczego sprzedawać! Nie potrzebujesz rozmawiać o tym z przyjaciółmi, rodzina lub z nikim innym (chyba, że chcesz). W dodatku, jeśli jesteś nieśmiały(a) to problem masz z głowy - bo nie musisz mieć bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Ktokolwiek, kto trzyma rękę na pulsie może osiągnąć sukces i wzbogacić się o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jeśli wierzysz, że każdy ma swoje pięć minut to po prostu zrób krok po kroku tak jak jest to napisane poniżej! To Twoja szansa na zmianę Twojej przyszłości!To jest NAJTAŃSZA, NAJSZYBSZA I NAJPROSTSZA droga do zarobienia prawdziwych pieniędzy przez Internet w tak KRÓTKIM czasie. OK. to zaczynamy, bo się rozgadałem. Ten program działa i nieważne z jakiego kraju jesteś albo w jakim przebywasz. NIE ważne ile masz lat. I na dodatek NIE będziesz potrzebować specjalnej wiedzy lub talentu. NIE będziesz przeglądał stron internetowych, NIE będziesz nigdzie dzwonić, klikać w bannery, lub spamować, NIE będziesz także płacić za reklamy itp. Wszystko czego potrzebujesz to:- Konto w banku (najlepiej z możliwością obsługi przez Internet, ale nie koniecznie),- Około 20-30 minut twojego czasu jednorazowo!Jeżeli masz chociaż 13 lat, to możesz założyć swoje własne konto w banku. Nie wierzysz? Proponuję Ci mBank. Wejdź na www.mbank.pl i znajdź ofertę izzyKonto. Zobaczysz, że mając zaledwie 13lat możesz mieć już własne prawdziwe konto w banku.KROK 1Niezaprzeczalne prawo natury jest takie, żeby zarobić musisz cos od siebie dać! Więc pierwsze co musisz zrobić to zainwestować TYLKO 5 ZŁ. Jak mówi Robert T. Kiyosaki- "jeśli nic nie zainwestujesz - nic większego nie zyskasz!". Im szybciej zainwestujesz tym szybciej zaczniesz zarabiać z powiększającą się rzeszą ludzi! Tak więc, przelej 5 zł na PIERWSZE znajdujące się poniżej konto bankowe. W tytule przelewu wpisz "15000"Chociaż to nie jest "czysty" MLM to zasady działania są podobne.Gdy nie zapłacisz przed użytkowaniem tego genialnego programu, będziesz go mieć nielegalnie i tym samym możesz ponieść konsekwencje...To naprawdę proste!!! Gdy przelejesz 5zł na pierwsze k
k
krakus pradnik
pradnik czerwony czeka na tramwaj bagatelka 120 lat - nie zart, takie sa fakty. taki maly polski smaczek.
G
Grubomieszczanin Krakowski
No własnie, nie napisali w artykule o najważniejszej inwestycji - Trasie Łagiewnickiej, żeby Trzmiela z Majchrowskim tramwajem połączyć - niby to Qr2nów z Borkiem, czy Łagiewnikami ;-}
m
mieszkaniec
Ponieważ w artykule mowa o Rybitwach postaram się wyopowiedzieć o Rybitwach a nie jak poprzednicy/społecznicy o reszcie miasta.

Jeżeli wieżowce będą zlokalizowane na Rybitwach, rzeczą logiczną jest, że i infarastrukturę należy również rozszerzyć na Rybitwach. Czy ktokolwiek sobie wyobraża liczbę mieszkańców/firm w takim wieżowcu co równa się liczbie aut, które kiedyś wyjadą na drogę? Ile osiedli tam powstanie? Deweloperzy już zapewne rozglądają się działami. Miasto winno dbać o wszystkich mieszkańców, ale skoro miasto nie godzi się na wysokościowce w centrum to coś za coś. Przez lata Rybitwybyły zapomnianą częścią Krakowa mimo, że tak blisko Centrum, teraz gdy wybudowano nową drogę i poprowadzono kawełek linii tramwajowej reszta miasta zdaje się być obrażona na taki stan rzeczy mimo, że pozostali mieszkanńcy mają przynajmniej kilka/kilkanaście autobusów/tramwajów do dyspzycji. Lepiej oprotestować wszystko co rozwinie miasto dla kawałka dodatkowego toru przy bloku. Budowana obwodnica, planowane wysokościowce, liczne firmy istniejące i powstające w okolicy oraz bliskość Niepołomic i Wieliczki i duża ilość niezagospodarowanych jeszcze terenów stanowi o tym, że dzielnica ta jest jedną z najlepiej rokujących w najbliższej dekadzie czy dwóch.

Mimo to wiele osób na nie mimo, że nie o nich chodzi. Czyżby Polska rzeczywistość?
m
mieszkaniec
Ponieważ w artykule mowa o Rybitwach postaram się wyopowiedzieć o Rybitwach a nie jak poprzednicy/społecznicy o reszcie miasta.

Jeżeli wieżowce będą zlokalizowane na Rybitwach, rzeczą logiczną jest, że i infarastrukturę należy również rozszerzyć na Rybitwach. Czy ktokolwiek sobie wyobraża liczbę mieszkańców/firm w takim wieżowcu co równa się liczbie aut, które kiedyś wyjadą na drogę? Ile osiedli tam powstanie? Deweloperzy już zapewne rozglądają się działami. Miasto winno dbać o wszystkich mieszkańców, ale skoro miasto nie godzi się na wysokościowce w centrum to coś za coś. Przez lata Rybitwybyły zapomnianą częścią Krakowa mimo, że tak blisko Centrum, teraz gdy wybudowano nową drogę i poprowadzono kawełek linii tramwajowej reszta miasta zdaje się być obrażona na taki stan rzeczy mimo, że pozostali mieszkanńcy mają przynajmniej kilka/kilkanaście autobusów/tramwajów do dyspzycji. Lepiej oprotestować wszystko co rozwinie miasto dla kawałka dodatkowego toru przy bloku. Budowana obwodnica, planowane wysokościowce, liczne firmy istniejące i powstające w okolicy oraz bliskość Niepołomic i Wieliczki i duża ilość niezagospodarowanych jeszcze terenów stanowi o tym, że dzielnica ta jest jedną z najlepiej rokujących w najbliższej dekadzie czy dwóch.

Mimo to wiele osób na nie mimo, że nie o nich chodzi. Czyżby Polska rzeczywistość?
G
Grubomieszczanin Krakowski
Skoro gdzie indziej mogą być tory tak blisko, a nawet bliżej, to czemu na ul. Dobrego Pasterza miały by nie być ?! Nie rozumiem tej tramwajofobii przy popieraniu smrodzących i utykających w korkach autobusów...
P
PL
Tylko po co uszczęśliwiać ludzi na siłę - autobusem 152 / 182 / 482 / 125 / 352  - dojeżdżamy na dworzec czy do centrum w 15 minut

tramwaj ma jechać 35 min - opłacale w bękę - a korki jak jasna cholera bo co chwilę tory krzyżowane z ulicami
z
ziomek
Łącznik Cichy Kącik - Piastowska - przystanek Głowackiego też powinien powstać. Linie nie kończyłyby na Cichym Kąciku, gdzie wożą tlen, a jechałyby dalej, obsługując Miasteczko Studenckie. W dodatku w razie awarii, to byłby alternatywny dojazd do Bronowic.
d
disce puer
Wydłużanie tramwaju do Rybitw tylko dlatego, że w Małym Płaszowie nie chcą obcych zamochodów na P&R zakrawa na awanturnictwo. Miejsce P&R jest właśnie w takim położeniu, żeby nie tylko ruch zewnętrzny przesiadał się do tramwaju, ale i z krakowskich osiedli peryferyjnych. Więc stanowczo nie przy IV obwodnicy, tylko przy III. Rady dzielnic - do nauki.
P
Prądnik
mam nadzieję że chory pomysł puszczenia tramwaju na Dobrego Pasterza między blokami w odległości 10 metrów od okien nigdy nie zostanie zrealizowany.
j
jag
~ziomek jak najbardziej od wielu lat wypisuję tutaj i w innych miejscach konieczność budowy takiego łącznika wraz z moim zdaniem niezbędnym także łącznikiem Dw. Towarowy, a w zasadzie Kamienna - Pl. Inwalidów (Karmelicka, Królewska) dla odciążenia I Obwodnicy. Niestety planowane są kolejne trasy bez rozwiązania w pierwszej kolejności problemów w centrum.

Kolejna sprawy to zwiększenie prędkości w tunelu, zwiększenie prędkości na wydzielonych torowiskach, zwiększenie prędkości na rozjazdach, poprawienie automatycznego pierwszeństwa tramwajów na skrzyżowaniach, szlifowanie torów zwłaszcza tych położonych w jezdniach i.t.d. To są warunki konieczne do sprawnego funkcjonowania tramwajów w Krakowie. Niestety pewnie są niemedialne i nie będzie jak wstęgi przecinać to i nie ma zdolności do ich wykonania lub systematycznego wykonywania (szlifowanie, podbijanie, naprawa rozjadów).
o
oloratuj
Fajnie - a co z szybkim tramwajem na Biały Prądnik i Górkę Narodową??

 

Czy urzędnicy zrezygnowali już z autostrady na rzecz szybkiego tramwaju na północ?? 

Na północy Krakowa jest chyba najmniej rozwinięta kom. tramwajowa, zwłaszcza szybki tramwaj
K
KubA
Taką funkcję ma mieć pętla na Wieczystej, dlatego m.in. zrobili na nią wjazd w obu kierunkach.

Kurdwanów i Płaszów z Hutą nie bezpośrednio ale łączy 9-tka którą puścili teraz po estakadzie. Ze względu na możliwości przesiadkowe na krótkich odcinkach raczej nowej linii ZIKiT nie uruchomi, a uargumentuje to tym co napisałem.
e
ekonom
róbcie kolejne inwestycje na południu a północ Krakowa dalej będzie  stała zablokowana w korkach.chorzy ludzie,chore miasto
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska