WIDEO: Krótki wywiad
Wewnątrz tunelu trwa montaż szyn oraz wykonywanie podbudowy jezdni. Z zewnątrz rozpoczęło się zasypywanie tunelu - którego konstrukcja wykonywana była w wielkim wykopie. Jak przekonują w krakowskim magistracie, będzie to jeden z ciekawszych obiektów inżynieryjnych w Krakowie i co ważne po zakończeniu budowy teren Białych Mórz zostanie przywrócony do stanu pierwotnego.
Kraków. Koszmar przy Trasie Łagiewnickiej. Mieszkańcy i auta...
Wspomniany tunel powstaje między sanktuariami św. Jana Pawła II i Bożego Miłosierdzia. - Budowa tego obiektu jest w bardzo dużym stopniu zaawansowania. Wykonano już ok. 70 proc. prac - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka. - To odcinek bardzo skomplikowany geologicznie. Tunel powstaje na terenie tzw. Białych Mórz, w miejscu dawnego wyrobiska byłych zakładów sodowych Solvay. To będzie zarówno tunel drogowy jak i tramwajowy. W ramach realizacji inwestycji zlokalizowany zostanie przystanek tramwajowy, z którego pasażerowie korzystający z komunikacji publicznej będą mogli bezpośrednio dostać się na poziom terenu i udać się do jednego z dwóch sanktuariów - dodaje.
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r.
