FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj
W zeszłym tygodniu z powodu niskich temperatur nie mogły być wykonywane prace związane ze stabilizacją gruntu pod nową drogę, które są niezbędne na różnych odcinkach powstającej Trasy Łagiewnickiej. Prowadzone były jednak inne prace, na jakie pozwalały warunki atmosferyczne, m.in. montaż instalacji w tunelach.
Kraków. Nowe bulwary wiślane za ponad 42 mln zł. Zobacz, jak...
Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach przedsięwzięcia powstaje sześć tuneli: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2021 roku.
