https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Urzędnicy wydali zgodę na dużą budowę w centrum Podgórza i teraz jest problem

Piotr Tymczak
Mieszkańcy protestują przeciwko temu, aby miasto zgodziło się na poprowadzenie dojazdu do budowy ulicą Kutrzeby
Mieszkańcy protestują przeciwko temu, aby miasto zgodziło się na poprowadzenie dojazdu do budowy ulicą Kutrzeby Andrzej Banaś
Mieszkańcy protestują przeciw dojazdowi do budowy przez wąską ulicę, przy której są przychodnia zdrowia i przedszkole.

Dojazd do budynków wyznaczono niewielką ul. Śliską. Jej mieszkańcy mają dość przejazdów pod oknami ciężkich pojazdów. Inwestor wystąpił więc o dopuszczenie dojazdu na plac budowy z drugiej strony od ul. Kutrzeby. A to wywołało ogromne protesty.

To nie pierwszy przypadek, w którym urząd daje zielone światło na dogęszczanie zabudowy, co rodzi kontrowersje (patrz poniżej). W Podgórzu oburzenie mieszkańców sięga zenitu. - Jeżeli zostanie dopuszczony przejazd ciężarówek, to wyjdziemy protestować na drogę - zaznacza Janina Lechowicz, jedna z mieszkanek ul. Kutrzeby. Zwraca uwagę, że oprócz bloków mieszkalnych znajdują się tam ośrodek zdrowia, przedszkole, garaże. - To ulica dla samochodów do 3,5 tony, a nie ciężkich pojazdów - dodaje Wiesław Rojek.

Prezydent wydał zgodę na budowę przy ul. Śliskiej pięciokondygnacyjnego budynku mieszkalnego składającego się z trzech segmentów (o wysokości od 15,5 do 17,28 m) z częścią usługowo--handlową i garażem podziemnym. W sumie powstaną 83 mieszkania. Inwestor, firma Apartamenty ICS System, o zgodę na przejazd ul. Kutrzeby wystąpił do Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, a ta jednostka zwróciła się o opinię do Rady Dzielnicy XIII.

Radni z Podgórza wydali negatywną opinię. Zwrócili uwagę, że wprowadzenie na ul. Kutrzeby ruchu dla ciężkich pojazdów musiałoby się wiązać z likwidacją parkowania, a jest ono niezbędne przy ośrodku zdrowia. Radni podkreślili też, że ciężarówki będą zagrożeniem dla dzieci chodzących do szkoły przy ul. Krasickiego i przedszkola przy ul. Kutrzeby. - Względy bezpieczeństwa nie pozwalają na dopuszczenie do tego przejazdu - mówi Bolesław Markiewicz, radny Dzielnicy XIII.

Inwestor zapewnia, że dojazd przez ul. Kutrzeby skróci realizację budowy o ok. trzy miesiące. Przekonuje, że dodatkowy dojazd nie będzie problemem. Ma w tej sprawie opinię z firmy Technika Białej Wanny. Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz ekspert ds. drogownictwa przekonuje, że ul. Kutrzeby nadaje się do dopuszczenia po niej ruchu związanego z budową, pod warunkiem, że będzie on kierowany przez wykwalifikowane osoby, a ciężarówki do 32 ton (pojazdy typu „solo” - wywrotka, betonowóz) nie będą przekraczać prędkości 20km/h.

Reprezentujący inwestora adwokat Paweł Motyl wyjaśnia, że jest konieczność dostarczenia części materiałów 100 metrowym odcinkiem ul. Kutrzeby. - Wynika to z tego, że inwestor zmienił technologię budowy na cichszą i bezdrganiową, aby prace były mniej uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. Przejazd pięciu samochodów potrwa łącznie w ciągu dnia zaledwie 3 minuty i będzie się odbywał poza godzinami, w których przywożone i odbierane są dzieci ze szkoły lub przedszkola - zapewnia Paweł Motyl.

ZIKiT informuje, że na chwilę obecną nie wydał zezwolenia na dojazd do budowy przez ul. Kutrzeby.

Kontrowersyjne inwestycje

Dębniki. Prezydent Krakowa wydał zgodę na budowę dużego apartamentowca przy ul. Madalińskiego. Dojazd do działki budowlanej wyznaczono wąską uliczką, przy której znajduje się zabytkowa kapliczka.

Zabłocie. Urzędnicy wydawali decyzję na budowę drogi dla dewelopera, który wpłacał pieniądze na kampanię prezydencką Jacka Majchrowskiego.

Grzegórzki. Przy ul. Grzegórzeckiej inwestor planuje bloki (przebudowana ma zostać też fabryka Peterseima) z dojazdem wąską ul. Żółkiewskiego. Mieszkańcy obawiają się korków.

Pasternik. Miasto zbudowało ślepą ulicę do osiedla na Pasterniku. Deweloper miał za nią zapłacić, ale tego nie zrobił.

Bronowice. Mieszkańcy są przeciwni budowie wielkich bloków przy ul. Stańczyka. Obawiają się, że to spowoduje ogromne korki w rejonie ul. Zapolskiej i Bronowickiej.

Autor: Piotr Tymczak

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
av
Czy adwokat reprezentujący dewelopera to ten sam, który urzędował kiedyś w Kancelarii w budynku CBA przy ul. Racławickiej?
k
kontrowersyjne decyzje
jak najszybciej go POgonic, najlepiej aby sam odszedl (POdal do dymisji), jak najszybciej.
d
do konca kadencji
wiec trzeba sie spieszyc z zabudowa, taka gratka juz sie nie powtorzy.
G
Gość
parkuje taki jeden z drugim okrakiem na dwoch miejscach bo myslim ze to jego wlasna obora. To samo jest na osiedlach. Powinni karac mandatami to talatajstwo i uczyc jak parkowac, tudziez uczyc myslec o innych uzytkownikach, nie tylko o sobie.
h
http://netpoint.systems
Zmorą naszych realiow sa nie tyle budowy co brak parkingow ktore powinny isc za kazda inwestycja budowlana, wystarczy popatrzec na warszawski mordor, biurowce wyrastaja tam jak grzyby po deszczu a pracownicy parkuja na ulicy, nie mowiac o klientach, kto wydaje pozwolenia na budowe takich molochow bez zapewnienia miejsc parkingowych dla pracownikow i klientow ....
K
Krakus
Atak zimy, jutro kolejny grudzien, i problemy z Parkiem , korki w miescie ktorych nigdy wczesniej nie bylo, upadek Almy, Ograniczanie wjazdu samochodow do centrum, .przeziebienia w przedszkolu., ...wszystko przez Jacka M....koniecznie musimy miec wreszcie dobrego prezydenta...a ja staram sie dopasowac w retoryke wspanialych i genialnych formumowiczow...Skopiuje sobie ten wpis jak inni i tez bede go wszedzie wklejal...
S
Sąsiad
W tym bloku przypadkiem nie mieszkają byli resortowcy ??? Bo z tego co pamietam to były mieszkania dla zasłużonych w resorcie siłowym PRLu. Widzę ich codziennie na ulicy i coś z nimi jest nie tak. Tęsknią za systemem i za emeryturkami, co???
s
swell
Zapomniałeś tylko dopisać, ze władze tych miast starają się temu zapobiec bo tak jak pisał abaqus jest to fatalne w skutkach, tworzy to koszmarne układy urbanistyczne.

Na szczęście Kraków ma naturalne i nienaturalne bariery dla rozlewania się. Od południa bardzo ciężkie terenowo Pogórze Wielickie z gigantycznymi przewyższeniami i licznymi osuwiskami, od wschodu Kombinat. Od zachodu i północnego zachodu park krajobrazowy. Wreszcie od północy wojownicze Zielonki, które nie dadzą się włączyć do miasta.
T
Tym
Majchrowski, Elka i cała ta klika do wymiany w najblizszych wyborach. Wstyd żeby Kraków miał takich włodarzy...
Z
Znudzony
Hahaha kolejne artykuły i kolejne posty. Czytamy o smogu, o parkowaniu, o tramwajach, o nowych przejściach dla Pieszych, o nowych tablicach itd. itd. itd. ....A forumowicze z uporem maniaka piszą te same frazesy, najczęściej o prezydencie jego otoczeniu. Panowie wasza polityka mnie kompletnie nie interesuje i mam w czterech literach to co myślicie o prezydencie krakowa. Zadajcie sobie odrobinę intelektualnego trudu i piszcie posty składające się z więcej niż dwóch zdań ale na temat który jest poruszany, a nie te same bzdury, bo można się nabawić refleksów wymiotnych jak się czyta ciągle te same opinie...NIE grzeszycie ani inteligencją ani oryginalnością ani nowatorstwem. Zostawcie to bzdety dla siebie jeżeli już nie potraficie wypowiadać się na temat...
C
Czarymary
Proste. Ja tak samo. Dość krakówkowych układów. A Gibała spoko, ma zapał to niech się wykaże. Najwyżej sie go odwoła po pierwszej kadencji :x
s
szerszeń
Brud i błoto z budowy będzie na ulicach, bo odpowiedzialny Trzmiel (73lat)nie chce myjni podwozi samochodowych.
On z rodziny trzmieli ziemnych i błotnych, jeszcze z PZPR. Co na to NIK?
G
Grzesiek
Tak dla zmiany w Krakowie. Trzeba nowego prezydenta który zrobi porządek w Magistracie, bo urzędnicy działają sobie jak chcą
....
... zobacz Paryż i inne metropolie
...
... przed Rondem Matecznego ? Który debil z ZIKITU i za jaką łapówkę wydał zezwolenie na blokowanie ruchu na najbardziej ruchliwej ulicy wylotowej z Krakowa ? To wszystko dla kilku . Wolniejszy ruch większy smog.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska