Ciąg ten zostanie powiązany z istniejącym układem drogowym, tj. z ulicą Longinusa Podbipięty na wysokości skrzyżowania z ul. Zagrody (wykonany zostanie łącznik i przejazd rowerowy ułatwiający przejazd rowerzystom). Warto zaznaczyć, że zadanie to zostało zainicjowane przez rowerzystów. - Uznaliśmy, że warto poprzeć tą ideę i wydłużyć asfaltową trasę rowerową nad tym pięknym fragmentem Wisły – mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.
Obecnie na szczycie tego docinka wałów przebiega ścieżka obsypana tłuczniem, a po zakończeniu inwestycji będzie wyłożona asfaltem, dzięki czemu zyska m.in. na trwałości i będzie wygodniejsza dla rowerzystów. Ponadto ten ciąg rowerowy leży w przebiegu Wiślanej Trasy Rowerowej, czyli projektowanego szlaku rowerowego biegnącego wzdłuż Wisły i łączącego Beskidy z Bałtykiem. Ma być to najdłuższy szlak rowerowy w Polsce, łączący obiekty o dużej wartości przyrodniczej i kulturowej.
W tym roku ZIKiT planuje rozpocząć budowę następujących ścieżek rowerowych: od ul. Teligi do ul. Ćwiklińskiej – 1,52 km (szacowane koszty: 2 mln 410 tys. zł); wzdłuż ul. Wielickiej, od ul. Jaksy do ul. Teligi – 1,65 km (koszt: 3 mln zł); wzdłuż ul. Opolskiej: od kładki nad ul. Opolską do ul. Weissa oraz od ul. Sosnowieckiej do Mackiewicza - 2,4 km (3,5 mln zł); wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej i Nowohuckiej (od ul. Obrońców Krzyża do Bulwarowej) – 3,5 km (nie ma jeszcze kosztorysu), wzdłuż ul. Zakopiańskiej od Łagiewnik do ul. S. Faustyny – 750 m (500 tys. zł).
Obecnie mamy w Krakowie: 93 km dróg rowerowych, 33 km dróg dla rowerów i pieszych, 23 km - chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym oraz 21 km ulic z dopuszczonym ruchem rowerowym pod prąd. W sumie 170 km infrastruktury rowerowej.