- Kolejny etap pracy przy wiadukcie nad ul. Grzegórzecką. Wykonawcy układają ważną część nawierzchni pod tory kolejowe. Specjalne maty ograniczą hałas i drgania generowane przez przejeżdżające pociągi - informują w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przypomnijmy, że PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą w Krakowie inwestycję pn. „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Kontrakt za przeszło 1,2 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską.
Plan jest taki, by dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej zostały udostępnione od czerwca 2023 roku.
W Krakowie oprócz dodatkowej pary torów na trasie kolejowej przecinającej centrum miasta powstały także nowe obiekty. Wśród nich wybudowano m.in. estakady kolejowe (zastąpiły nasyp) między ulicami Kopernika i Miodową, a nad Wisła powstały trzy mosty kolejowe. Obecnie trwają prace związane z ukończeniem trzeciego z mostów, obok którego powstaje też kładka pieszo-rowerowa.
W ramach gigantycznej kolejowej inwestycji wybudowano również dwa przystanki kolejowe – Kraków Złocień i Kraków Grzegórzki. Z pierwszego już korzystają podróżni.
Kraków. Linia tramwajowa do Górki Narodowej bez planowanej d...
Ponadto projekt realizowany przez PKP PLK zakładał modernizację istniejących przystanków i stacji: Kraków Łobzów, Kraków Zabłocie, Kraków Płaszów, Kraków Prokocim, Kraków Bieżanów, Kokotów i Węgrzce Wielkie. Tam prace objęły m.in. remonty peronów, zwiększenie dostępność dla wszystkich podróżnych, również osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

- Osiedlowa "anakonda". Tak wygląda najdłuższy blok w Krakowie
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Tak mieszkają najbogatsi w Krakowie. Luksusowe domy i mieszkania na sprzedaż!
- 9 lekarzy z Krakowa wśród najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie