https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. We wrześniu tramwaj pojedzie pomiędzy Lipską i Wielicką

Marcin Karkosza
Andrzej Wiśniewski
Od 1 września pojedziemy tramwajem pomiędzy ulicami Lipską i Wielicką. Na ukończeniu są już dwie gigantyczne estakady, którymi przebiegnie nowa linia. - Ul. Lipska została połączona z ul. Wielicką, a pomiędzy nimi da się przejść dwiema nowymi estakadami - mówi Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta ds. inwestycji miejskich. Budowa połączenia tramwajowego Lipska-Wielicka trwa od półtora roku. Głównym elementem inwestycji wartej 135 mln zł są dwie gigantyczne estakady o łącznej długości 600 m.

- Do ich budowy zużyto 2 tys. ton stali i 12 tys. m3 betonu - mówi Wiesław Biernat, dyrektor kontraktu Motaengil. - cała trasa ma długość 2 km. W najwyższym punkcie tramwaje będą przejeżdżać  na wysokości 17 metrów nad ziemią. Oprócz torowiska na estakadach znajdzie się  scieżka rowerowa i ciąg pieszy.

W ciągu nowej trasy zlokalizowane zostaną dwa przystanki. Pierwszy z nich zlokalizowany będzie nad dworcem kolejowym w Płaszowie - w tym miejscu możliwe będzie dostanie się z estakady bezpośrednio na perony kolejowe przy pomocy schodów lub wind. Drugi przystanek znajdzie się przy skrzyżowaniu ul. Saskiej z Lipską.

- Konstrukcja główna jest już gotowa - to ok. 70 proc. inwestycji - informuje Wiesław Biernat. - Jesteśmy właśnie w trakcie m.in. układania torowiska na estakadach oraz montowania elementów sieci trakcyjnej.

Dzięki temu 1 września będzie można przejechać się pierwszą pełną linią Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Krowodrzą Górką a Kurdwanowem: - W powakacyjnym rozkładzie jazdy na nową trasę zostanie skierowana linia nr 50. Przejazd od Krowodrzy Górki do Kurdwanowa skróci się o około pięć minut - zapewnia Tadeusz Trzmiel i dodaje: - Nalinię skierowanych zostanie część z 36 nowych tramwajów, kupionych przez MPK od bydgoskiej firmy PESA, które trafią do Krakowa na przełomie maja i czerwca.

Możliwe, że na nową linię skierowanych zostanie więcej tramwajów, szczegóły nie są jednak jeszcze ustalone.

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
KRAKUS
Daję stówę że tramwaj będzie jeździł po estakadzie max 30km/h, tak jak to jest w tunelu pod dworcem. Zaraz okaże się że torowisko jest nie przystosowane do dużych prętkości rzędu 60km/h. Najglupsza inwestycja w XXI wieku w Krakowie
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska