- Do ich budowy zużyto 2 tys. ton stali i 12 tys. m3 betonu - mówi Wiesław Biernat, dyrektor kontraktu Motaengil. - cała trasa ma długość 2 km. W najwyższym punkcie tramwaje będą przejeżdżać na wysokości 17 metrów nad ziemią. Oprócz torowiska na estakadach znajdzie się scieżka rowerowa i ciąg pieszy.
W ciągu nowej trasy zlokalizowane zostaną dwa przystanki. Pierwszy z nich zlokalizowany będzie nad dworcem kolejowym w Płaszowie - w tym miejscu możliwe będzie dostanie się z estakady bezpośrednio na perony kolejowe przy pomocy schodów lub wind. Drugi przystanek znajdzie się przy skrzyżowaniu ul. Saskiej z Lipską.
- Konstrukcja główna jest już gotowa - to ok. 70 proc. inwestycji - informuje Wiesław Biernat. - Jesteśmy właśnie w trakcie m.in. układania torowiska na estakadach oraz montowania elementów sieci trakcyjnej.
Dzięki temu 1 września będzie można przejechać się pierwszą pełną linią Krakowskiego Szybkiego Tramwaju między Krowodrzą Górką a Kurdwanowem: - W powakacyjnym rozkładzie jazdy na nową trasę zostanie skierowana linia nr 50. Przejazd od Krowodrzy Górki do Kurdwanowa skróci się o około pięć minut - zapewnia Tadeusz Trzmiel i dodaje: - Nalinię skierowanych zostanie część z 36 nowych tramwajów, kupionych przez MPK od bydgoskiej firmy PESA, które trafią do Krakowa na przełomie maja i czerwca.
Możliwe, że na nową linię skierowanych zostanie więcej tramwajów, szczegóły nie są jednak jeszcze ustalone.
Źródło: Gazeta Krakowska
