https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Więcej stacji ładowania autobusów na prąd

Piotr Rąpalski
MPK
Na terenie Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka działa już stacja do ładowania autobusów elektrycznych przez pantograf. To jedna z pięciu tego rodzaju stacji, które powstaną w tym roku dzięki wsparciu Unii Europejskiej (kolejne będą działać m.in. na terenie Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze i przy ul. Konopnickiej).

Ten sposób uzupełnienia baterii sprawia, że autobusy mogą być doładowywane między jednym kursem a drugim. Ładowanie baterii trwa zaledwie kilkanaście minut. Pierwsza stacja do ładowania autobusów elektrycznych przez pantograf została uruchomiona w Krakowie w 2014 roku przy ul. Pawiej. Było to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w Polsce.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BUSOMAT PL
Bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów
g
gosc
Tak powinien wyglądać transport zbiorowy w całym kraju.
A kilka uczelni powinno pracować nad akumulatorami dla takich pojazdów.
G
Gość
Te kilkanaście minut nieraz powoduje wypadania autobusu z kursu, a Diesle nie mają tego problemu, ponieważ ich zasięg jest wielokrotnie większy niż elektobusu (a pełny zbiornik paliwa wazy kilkanaście razy mniej niż akumulatory - te ostatnie są bardzo ciężkie). Uważam, że na razie nie powinno się rozpowszechniać autobusów elektrycznych, tym bardziej, że nie ma lekkich a pojemnych akumulatorów. Najpewniejsze się spalinowe, ale powinny być eksploatowane tak, by jak najmniej emitowały spalin, a więc możliwie szybka jazda (by poruszał się na najwyższym biegu) i wyeliminowane zatrzymania niezwiązane z wymianą pasażerów (czerwone światła).
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska