Ten sposób uzupełnienia baterii sprawia, że autobusy mogą być doładowywane między jednym kursem a drugim. Ładowanie baterii trwa zaledwie kilkanaście minut. Pierwsza stacja do ładowania autobusów elektrycznych przez pantograf została uruchomiona w Krakowie w 2014 roku przy ul. Pawiej. Było to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w Polsce.
Kraków. Więcej stacji ładowania autobusów na prąd


Na terenie Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka działa już stacja do ładowania autobusów elektrycznych przez pantograf. To jedna z pięciu tego rodzaju stacji, które powstaną w tym roku dzięki wsparciu Unii Europejskiej (kolejne będą działać m.in. na terenie Stacji Obsługi Tramwajów Podgórze i przy ul. Konopnickiej).
Podaj powód zgłoszenia
B
Bardzo dobre rozwiązanie dla autobusów
g
Tak powinien wyglądać transport zbiorowy w całym kraju.
A kilka uczelni powinno pracować nad akumulatorami dla takich pojazdów.
A kilka uczelni powinno pracować nad akumulatorami dla takich pojazdów.
G
Te kilkanaście minut nieraz powoduje wypadania autobusu z kursu, a Diesle nie mają tego problemu, ponieważ ich zasięg jest wielokrotnie większy niż elektobusu (a pełny zbiornik paliwa wazy kilkanaście razy mniej niż akumulatory - te ostatnie są bardzo ciężkie). Uważam, że na razie nie powinno się rozpowszechniać autobusów elektrycznych, tym bardziej, że nie ma lekkich a pojemnych akumulatorów. Najpewniejsze się spalinowe, ale powinny być eksploatowane tak, by jak najmniej emitowały spalin, a więc możliwie szybka jazda (by poruszał się na najwyższym biegu) i wyeliminowane zatrzymania niezwiązane z wymianą pasażerów (czerwone światła).