https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wjazd na Kazimierz na podstawie biletu? Są nowe pomysły zmian Strefy Czystego Transportu

Piotr Tymczak
Joanna Urbaniec
Projekty zmian zasad dotyczących wjazdu do Strefy Czystego Transportu na Kazimierzu zgłosił przedstawiciel przedsiębiorców z tego obszaru oraz radny Rafał Komarewicz.

Adwokat Piotr Capiński, reprezentujący przedsiębiorców z Kazimierza, przygotował projekt uchwały zmieniający zasady w Strefie Czystego Transportu (SCT). Główną innowacją jest umożliwienie wjazdu do niej samochodem osób, które korzystają z usług na obszarze ograniczonego ruchu, obowiązującego na placu Nowym i okolicznych ulicach.

Wjazd na Kazimierz tylko na podstawie specjalnego biletu?

- Brak możliwości wjazdu do SCT dla klientów i kontrahentów przedsiębiorców z tej strefy stanowi podstawową przyczynę drastycznego obniżenia ich obrotów i realne zagrożenie dla dalszej działalności - podkreśla Piotr Capiński.

Początkowo przedstawiony przez niego pomysł był taki, by płacący za towar lub usługi w SCT mogli do niej wjeżdżać w godz. 8-21. Propozycja obejmowała również to, że w restauracjach, sklepach, biurach, z których usług dana osoba by skorzystała, otrzymywałaby bilet lub inny znak identyfikacyjny, na podstawie którego mogłaby opuścić SCT bez kary.

Tomasz Daros, radny miejski, przewodniczący Rady Dzielnicy I Stare Miasto, zwrócił uwagę, że po południu po pracy do SCT wracają jej mieszkańcy i jeżeli parkowaliby tam aż do 21 klienci lokali, to mogłyby być problemy ze znalezieniem wolnego miejsca.

Przedsiębiorcy i ich adwokat zaproponowali kompromisowe rozwiązanie: wjazd do SCT dla klientów i kontrahentów w godz. 9-19 i propozycja, by okoliczność ta była weryfikowana przy wyjeździe ze strefy na podstawie paragonu, faktury, umowy lub innego dokumentu potwierdzającego zasadność wjazdu wraz z potwierdzeniem wykupienia postoju w strefie płatnego parkowania, która obejmuje cały Kazimierz.

- Rozważamy możliwość wprowadzenia biletów pozwalających na tymczasowe niedostosowanie się do zakazu wjazdu do SCT lub innej formy odpłatności - informują w Zarządzie Transportu Publicznego.

Poprawkę do uchwały w sprawie SCT złożył też wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz. Nie uwzględnia ona jednak pomysłu przedstawionego przez Piotra Capińskiego, dotyczącego umożliwienie wjazdu do SCT dla klientów i kontrahentów.

- Przy takim rozwiązaniu funkcjonowanie SCT właściwie traciłoby sens. Trudno sobie wyobrazić sprawne kontrolowanie czy do strefy wjeżdżają tylko osoby do tego upoważnione - komentuje radny Komarewicz.

Obecnie wjazd do SCT mają mieszkańcy (dotychczasowymi pojazdami bez żadnych ograniczeń), przedsiębiorcy, taksówki oraz pojazdy elektryczne, napędzane wodorem lub gazem CNG. Projekty przedsiębiorców jak i radnego Komarewicza uwzględniają, by do SCT mogli wjeżdżać i parkować tam wszyscy mieszkańcy i mikroprzedsiębiorcy ze strefy płatnego parkowania „Kazimierz”, a także osoby prowadzące samochody hybrydowe. Obie propozycje zakładają też wydłużenie czasu dostaw w obrębie SCT. Radny Komarewicz proponuje, by w dni powszednie dostawy były w godz. 6-7, 9-14, 17-19, a w soboty i dni wolne od pracy w godz. 6-20.

SCT wprowadzono do połowy tego roku. Radny Komarewicz wnioskuje, by ten czas skrócić do końca maja.

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gniewko_syn_ryba
cementu do remontu łazienki - jak Castoramy, Obi, Leroy Merliny itp. znajdą się w SCT, to sam nie będziesz mógł pojechać, a za dostawę zapłacisz kilka razy więcej niż wyniesie wartość tego cementu. Już słyszałem o przypadkach odmowy dostaw na Kazimierz po wprowadzeniu SCT...
L
LOS
A co Pan chce od Kleru?????
m
m
To idąc na kawę zobaczył byś mnóstwo zaparkowanych pod Sukiennicami samochodów mieszkańców i uciekając im spod kół mógłbyś sobie myśleć o tym, że to działanie proekologiczne, bo ci z pozostałych dzielnic nie mogą wjeżdżać:-)
m
m
Wbrew logice jest twierdzenie, że robi się coś proekologicznego, a jest to zwykłe zawłaszczenie terenów miejskich na rzecz wybranej grupy!
M
Mieszkaniec i restaurator
Zabronić jazdy rowerom po Starym Miescie, terroryzuja mieszkańców i turystów nie mając pojęcia ze jadąc po np Florianskiej czy Rynku Głównym są w strefie zamieszkania i defacto jadą po chodniku a nie po ulicy. Nie rozumieją dlaczego np. nie ma wyznaczonych przejść dla pieszych.
K
Krakus
Do restauratorow

Jak wam nie pasują przepisy to się przeniescie gdzie indziej
Lub do innego miasta

Trzeba szanować ludzi i przepisy obowiązujące w danym mieście A jak nie to do widzenia
S
Sprawiedliwość
Witam

Proponuję żeby znieść strefę na rynku głównym w Krakowie mam ochotę trzymać auto pod sukiennicami

Żeby było ok Jak na Kazimierzu nie będzie strefy to na rynku też nie

Pytanie do radnych ?
G
Gość
Apel do radnych Krakowa nie dam się restauratorom
I ich beznadziejnym pomysłom absurdalnymi rozwiązaniami
Niech się cieszą że wogole mogą mieć tam interes

Bo jak ja bym był radnym to zlikwidował bym 50% knajp zostawił poważne restauracje sklepy ale wszystko czynne max do 21 może do 22 pełna kultura A nie menelstwo pijaństwo w nocy awantury

Kazimierz wizytówka Krakowa więc radni zastanówcie się nad swoją decyzją

Strefa czystego transportu jest jak najbardziej ok
L
LOS
Ale co Pan chce od Kleru???????????
M
Mieszkaniec
Ogarni się chłopie nic nie rozumiesz ;-(

Takie rzeczy jak budowy dostawy kurierzy taxi policja pogotowie mogą

Ale nie wszyscy tak jak Na rynku
L
LOS
Nie poddawac sie tym PRZEDSIEBIORCOM,robic swoje,i wiecej zamykac i chronic ludzi przed smogiem i tymi zwariowanymi przedsiebiorcami .buznes ,nic wiecej,a ludzie zwykli gdzie i ich zdrowie,zdrowie dzieci.O co wam chodzi dziady byznes Hamerykanski ,nie ,wolna polska z dobrym powietrzem dla ludzoi i dzieci
K
Kraków
Dokładnie co ma strefa do obrotu.?

Jak ktoś będzie chciał przyjechać na kzm to zaparkuje nie daleko i wstąpi na kawę.

Jak zlikwidujecie strefę na Kazimierzu to zlikwidujecie na rynku głównym zobaczymy jak to będzie jak wszyscy będą jeździć dookoła i parkować pod sukiennicami
g
gniewko_syn_ryba
I masz rację - trzeba strefę powiększyć na cały Kraków - wtedy cement i pustaki będziesz woził tramwajem albo rowerem...
M
Mieszkaniec
Absurd absurd żenada będą przyjeżdżać na kawę za 5 zł I siedzieć cały dzień. Żenujący pomysł

Do rady miasta Krakowa nie ulegać restauratoram
Strefa czystego transportu jest ok nie ma korków na Kazimierzu spalin itp .

Jest to zabytkowa dzielnica turystyczna A nie jeżdżenie luksusowymi autami dookoła Kazimierza i pajacowanje

Ja jeszcze wniósł bym o likwidację co najmniej 50 procent knajp

I żeby były czynne max do 22 .00
A nie cała noc

Pijanstow obrzygane ulice awantury itp

Apel do rady miasta nie zgadzać się na protesty restauratorow.
J
Jacek ze Sosnowca
zatrudni prezesa. 10 wiceprezesów (oczywiście z sekretarkami) i 200 "szeregowych" urzędasów. Następnie spółka ta ogłosi przetarg na zarządzanie strefą czystego transportu na Kazimierzu i wszystkie związane z tym czynności, więc nie bój żaby.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska