https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wraca pomysł ruchu jednokierunkowego wokół Plant

Arkadiusz Maciejowski, Piotr Tymczak
Po zakończeniu remontu torowisk na pierwszej obwodnicy Krakowa ma się poważnie zmienić organizacja ruchu. Urzędnicy mają pomysł.
Po zakończeniu remontu torowisk na pierwszej obwodnicy Krakowa ma się poważnie zmienić organizacja ruchu. Urzędnicy mają pomysł. fot. Wojciech Matusik
Władze Krakowa wracają do pomysłu wprowadzenia ruchu jednokierunkowego przynajmniej na części pierwszej obwodnicy miasta. Nowa organizacja ruchu miałaby zostać wprowadzona wiosną 2015 r.

Po raz pierwszy propozycja rozwiązania pojawiła się w ub.r . Urzędnicy zaprezentowali wtedy projekt rewolucyjnych zmian organizacji ruchu w centrum Krakowa. Proponowali, by wokół Plant kierowcy poruszali się tylko w jednym kierunku - przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Szybko okazało się jednak, że zarówno wśród mieszkańców, jak i radnych jest wielu przeciwników tej propozycji.

Prezydent Jacek Majchrowski stwierdził, że nie powinno być ruchu jednokierunkowego wokół Plant na całej ich długości.

Teraz miasto częściowo wraca do pomysłu. Wiosną przyszłego roku modernizowane będą szyny tramwajowe wokół pierwszej obwodnicy, m.in. w rejonie teatru Bagatela. Wraz z tą inwestycją przebudowany ma być także układ drogowy.

- Wszystko przygotowujemy tak, aby na odcinku od ul. Piłsudskiego do Dworca Głównego na jezdniach wzdłuż Plant wprowadzić ruch jednokierunkowy - mówi wiceprezydent Tadeusz Trzmiel. Czy tak się stanie, zależy m.in. od wyników wyborów samorządowych.

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
ptas
W ogóle zamknąć kraków - i stworzyć z niego enklawę... chociaż nie! Jest na to lepsze słowo - skansen. Stwórzymy z krakowa skansen.
g
gniewko_syn_ryba
;)))
g
gniewko_syn_ryba
przejedzie 10 wokół całych Plant, to rzeczywiście i ruch się zmniejszy, i spalin będzie mniej... ;)))

Poza tym obszar ŚCISŁEGO centrum jest od kilkudziesięciu lat wyłączony z ogólnodostępnego ruchu (strefy A + B), więc gdzie ta "rura tranzytowa" ?...
m
mekeke
jeśli dobrze strzyże, to mam w d. jego dyplomy... a Ty nie?

jak dumpingowe, to długo nie pociągnie, bez obawy - ale może po prostu godzi się na niższy zarobek?
m
mekeke
otóż to - popieram
w miastach ruch samochodowy powinien być ograniczony przez promowanie rozwiązań dla
pieszych
komunikacji zbiorowej
rowerów (- poprawa powietrza w Krk)
a samochody na końcu (auto to luksus i dodatkowo koszt zdrowotny (smog) dla wszystkich w Krk, niezależnie czy ich stać na taki luksus)

powinniśmy iść szlakiem Kopenhagi, a nie miast amerykańskich z lat 80tych....
h
heh
fakt - takie (równorzędne) skrzyżowania powinny być wszędzie za alejami, wtedy ruch by się uspokoił, a może części odechciałoby się smogować ;)
m
mekeke
jak mają lepiej to nikt taksówkarzowi nie zabroni zostać "i-carem", więc po co te pretensje?
n
notecka
Jeździsz wokół Plant? tylko tak szczerze, proszę
Z
Zainteresowany.
A gdzie tu utrudnianie życia?
T
Tadeo
Podwyżkę i awans ZIKiT oprócz koneksji można zyskać za pomysłowość.
Tyle, że z myśleniem ciężko to wszyscy idą na akord.
A że ZIKiT to samo kolesiostwo i nie ma kompetentnych pracowników - to zasypują świat debilnymi projektami, na które idzie ogrom miejskich środków!
P
Pieszy
Może dzięki temu będzie się dało spokojniej pójść z dziećmi na spacer po plantach. Mniejszy hałas, mniejszy smród spalin. Sprawniej działająca komunikacja miejska w tym obszarze.

Rozumiem rozgoryczenie kierowców samochodów, którzy jeździli przez obszar ścisłego centrum aby szybciej dostać się do pracy, a teraz będzie to utrudnione. Pytanie jest tylko takie, czy chcemy, aby ścisłe centrum służyło w naszym mieście jako rura tranzytowa dla samochodów, czy jako enklawa spokoju, zabytków, zieleni i czystego powietrza?

Jeżeli większość ludzi stwierdziłaby, że centrum powinno być rurą tranzytową, to faktycznie może zrównajmy planty z ziemią i wyasfaltujmy jeszcze po 3 pasy w każdą stronę?
k
ktoś
dokładnie. to taj jakby przed drzwiami np fryzjera zaczął strzyc jakiś przypadkowy gość po cenach dumpingowych. widzę że minusy tutaj dają głównie dzieciaki jeżdżące takimi wynalazkami
g
grzeg
Utrudniać życie ludziom, utrudniać życie ludziom, utrudniać życie ludziom! A co, nie wolno?!

Bardziej serio: czy istnieją gdzieś granice arogancji i bezczelności władzy?
M
MK
Mam lepszy pomysł: Ruch jednokierunkowy po drugiej obwodnicy! Alejami na północ, Dietla na południe. Tak będzie w dni parzyste, za to w nieparzyste na odwrót. Przecież "miasto jest dla mieszkańców a nie samochodów", trzeba "uspokoić ruch" w imię "zrównoważonego transportu".

A poważnie pisząc debile zajmują się znowu idiotycznym pomysłem utrudniającym życie, a tymczasem z powodu fatalnego stanu torowisk niedługo zaczną się walić zabytkowe kamienice i kościoły wzdłuż linii tramwajowych. I co w tej sprawie robią urzędnicy? Nic! Wolą mieć "zrównoważony transport" niż dbać o zabytkowe centrum miasta.
a
antek
Widzę, że doszło do transferu "dziennikarskiego" z DP. Współczuję GK...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska