FLESZ - Czy firmy zaczną zwalniać pracowników?
Przypomnijmy, że w połowie sierpnia br. poznaliśmy propozycje cenowe trzech firm ubiegających się o kontrakt na budowę tramwaju do Mistrzejowic (KST etap IV).
Oferty, które są sprawdzane pod kątem merytoryczny i formalnym: od firmy Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o. - na kwotę 1 866 913 569,20 zł brutto, od firmy VARDUN Sp. z o.o. - na kwotę 2 877 211 847,15 zł brutto oraz z konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner) - na kwotę 1 125 398 096,71 zł brutto.
Jest przełom w Krakowie! Kierowcy ponownie będą mogli przeje...
Wspomniane firmy takie kwoty chcą dostać za projekt, budowę i utrzymywanie nowego torowiska w odpowiednim stanie przez 20 lat - wybrana firma ponosiłaby koszty remontów, a miasto każdego roku płaciłaby jej za "dostęp do torowiska", czyli za możliwość przejazdy tramwajów po nim.
- Termin związania umową będzie zależał od ewentualnych odwołań w momencie ogłoszenia wyboru najkorzystniejszej oferty. Firmy na składanie odwołań mają 10 dni. Wybrane przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności odpowiedzialne będzie za opracowanie projektu oraz pozyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację prac budowlanych (II kwartał 2022 r.), zabezpieczenie finansowania, następnie rozpocznie budowę nowego odcinka linii tramwajowej, która zgodnie z założeniami będzie trwała do 2024 r. (I kwartał). Po zakończeniu prac rozpocznie się okres eksploatacji (utrzymanie przez okres 20 lat - do 2044 r.) - wyliczają urzędnicy miejscy. Po 2044 torowisko ma przejść na własność miasta.
Ma być to pierwsze w Krakowie torowisko budowane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Czyli na zasadzie takiej, że pieniądze na budowę i utrzymanie wykłada prywatny inwestor, a miasto płaci za dostęp do infrastruktury przez kilkadziesiąt lat.
W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic. Ten fragment zostanie wyposażony w 10 par przystanków, zgodnie z prognozami w ciągu godziny z linii skorzysta ok. 3 tys. osób. A tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.
Kraków. Nad Trasą Łagiewnicką powstaje kładka pieszo-rowerow...
- Rośliny antysmogowe - warto je mieć w swoim domu!
- Jak wyglądały mieszkania w PRL? Zobacz archiwalne zdjęcia
- Koronawirus w Polsce [DANE, MAPY, WYKRESY]
- Kinga Duda niczym Ivanka Trump. MEMY o córce prezydenta
- Spowiedź "Miśka". 10 szokujących fragmentów zeznań byłego lidera gangu kiboli Wisły
- Luksus po krakosku. TOP 15 najdroższych mieszkań
