https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków wyda ponad miliard złotych na nowe torowisko. Kiedy tramwaj dojedzie do Mistrzejowic?

(RED)
W ramach planowanej inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic
W ramach planowanej inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic Archiwum
Wydłuża się procedura wyboru firmy, która ma być odpowiedzialna za budowę i utrzymanie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. "Z uwagi na złożone odwołanie przez jedną z firm w trakcie procedury weryfikacyjnej, postępowanie uległo automatycznemu wydłużeniu - do 10 grudnia br." - podkreślają urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Kiedy więc powstanie nowe torowisko i ile będzie kosztować?

FLESZ - Czy firmy zaczną zwalniać pracowników?

Przypomnijmy, że w połowie sierpnia br. poznaliśmy propozycje cenowe trzech firm ubiegających się o kontrakt na budowę tramwaju do Mistrzejowic (KST etap IV).

Oferty, które są sprawdzane pod kątem merytoryczny i formalnym: od firmy Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o. - na kwotę 1 866 913 569,20 zł brutto, od firmy VARDUN Sp. z o.o. - na kwotę 2 877 211 847,15 zł brutto oraz z konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider), Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner) - na kwotę 1 125 398 096,71 zł brutto.

Ulica Krakowska w Krakowie

Jest przełom w Krakowie! Kierowcy ponownie będą mogli przeje...

Wspomniane firmy takie kwoty chcą dostać za projekt, budowę i utrzymywanie nowego torowiska w odpowiednim stanie przez 20 lat - wybrana firma ponosiłaby koszty remontów, a miasto każdego roku płaciłaby jej za "dostęp do torowiska", czyli za możliwość przejazdy tramwajów po nim.

- Termin związania umową będzie zależał od ewentualnych odwołań w momencie ogłoszenia wyboru najkorzystniejszej oferty. Firmy na składanie odwołań mają 10 dni. Wybrane przedsiębiorstwo w pierwszej kolejności odpowiedzialne będzie za opracowanie projektu oraz pozyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizację prac budowlanych (II kwartał 2022 r.), zabezpieczenie finansowania, następnie rozpocznie budowę nowego odcinka linii tramwajowej, która zgodnie z założeniami będzie trwała do 2024 r. (I kwartał). Po zakończeniu prac rozpocznie się okres eksploatacji (utrzymanie przez okres 20 lat - do 2044 r.) - wyliczają urzędnicy miejscy. Po 2044 torowisko ma przejść na własność miasta.

Ma być to pierwsze w Krakowie torowisko budowane w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Czyli na zasadzie takiej, że pieniądze na budowę i utrzymanie wykłada prywatny inwestor, a miasto płaci za dostęp do infrastruktury przez kilkadziesiąt lat.

W ramach inwestycji wybudowany zostanie nowy 4,5-kilometrowy odcinek linii tramwajowej od skrzyżowania z ul. J. Meissnera do Mistrzejowic. Ten fragment zostanie wyposażony w 10 par przystanków, zgodnie z prognozami w ciągu godziny z linii skorzysta ok. 3 tys. osób. A tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.

Rozpoczęto budowę kładki między ulicami Ruczaj i Pszczelną. Obiekt powstaje w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej

Kraków. Nad Trasą Łagiewnicką powstaje kładka pieszo-rowerow...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

dopiero co podawliście ,że to Turcy będą budować tą linie do Mistrzejowic, teraz okazuje się ,że jeszcze nie wybrano. Zadziwiająca jest rozbieżność w kosztach. Coś tu śmierdzi. Też się zastanawiam dlaczego od razu nie ciągnie się tej linii do Al. Pokoju tak aby skorzystać z pętli na Dąbiu. Przeprowadzanie tych przetargów to musi być bardzo intratna sprawa dla pewnej grupy osób

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Jak tam jeszcze wlozą tramwaj to Meissnera po ostatnich wyczynach ZIKiTu sie juz w ogole nie przjedzieje.... nawet nie wspominajac o kompletnym zatkaniu przez trawaje zjezdzajace na petle skrzyzowania: Lema-Meissnera-Jana Pawła II !!! Jedyny sens mialo by pociagniecie tej linii dalej do Al. Pokoju i potem przez łaki, nowy most na Wisle, ul. Saska az do torowiska w kierunku płaszowa albo chociaz do petli na Lipskiej !

Z
Zbigniew Rusek

Nie budować tego tramwaju!!! ma powstać kosztem istniejącej już komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia!!! Precz z tym trąmwajem. Dać autobusom pierwszeństwo na sygnalizacjach a nie lansować tramwajów za wszelką cenę!!! Nie śpieszy mi się do grobu, ale nie chcę dożyć tego tramwaju, więc niech on nie powstanie!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska