FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

„W Krakowie latem ubiegłego roku wyznaczono kilka ścieżek rowerowych, które podniosły poziom ruchu rowerowego o 100 proc., a wiele osób przestawia się z transportu publicznego na dwa kółka. Miasto opracowało pięcioletni plan dalszej rozbudowy sieci rowerowej”
– można przeczytać na stronie The Guardian.
- Dane miasta to potwierdzają. Krakowianie w 2020 r. znacznie chętniej niż w poprzednich latach jako środek przemieszczania się wybierali rower. Pokazują to dane z trzynastu punktów zlokalizowanych w różnych rejonach miasta. Wielu z mieszkańców do zmiany dotychczasowych nawyków transportowych zmusiła pandemia koronawirusa, ale i kompleksowe podejście do organizacji sposobu przemieszczania się po Krakowie wszystkich uczestników ruchu - informują w krakowskim magistracie.
Kraków. Na 21. piętrze dawnego szkieletora powstaje centrum ...
- Z roku na rok w mieście jest coraz więcej infrastruktury rowerowej. W minionym roku wyznaczono kluczowy odcinek dróg rowerowych od mostu Grunwaldzkiego do ronda Grzegórzeckiego. We wcześniejszych latach przemieszczający się na dwóch kółkach omijali ten rejon miasta, ponieważ nie mieli wyznaczonej bezpiecznej infrastruktury - dodają w urzędzie.
Przypomnijmy, zmiany w ciągu ulic Dietla i Grzegórzeckiej objęły wszystkich uczestników ruchu drogowego. Dzięki nim piesi zyskali więcej miejsca na chodnikach, rowerzyści brakujące odcinki ścieżek rowerowych, kierowcy samochodów – nowe miejsca do parkowania, których do tej pory mieli mniej. - Z kolei komunikacja miejska dzięki wyłączeniu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Dietla z ul. Starowiślną i ul. Grzegórzeckiej z al. Daszyńskiego, kursuje szybciej o minutę. To rozwiązanie zostało w tych miejscach zastosowane w związku ze wzmożonym ruchem tramwajowym - informują w magistracie.
Do najważniejszych inwestycji realizowanych w 2021 r. urząd zaliczył budowę ścieżki rowerowej od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej, do estakady (w tym przypadku trwają już prace budowlane), czy też ważną inwestycję dla mieszkańców południa Krakowa – tam powstaje ścieżka rowerowa wzdłuż ulic Babińskiego i Skotnickiej od ul. Buscha do Trockiego.
- Niezwykle istotne z punktu widzenia miłośników jednośladów jest również przygotowanie budowy ścieżki rowerowej na odcinkach: od klasztoru sióstr Norbertanek do istniejącego odcinka ścieżki przy moście Zwierzynieckim, od ul. Wioślarskiej do ul. Jodłowej oraz od ul. Mirowskiej do granicy miasta Krakowa w systemie park&bike. Dokumentacja projektowa dla odcinka od Mirowskiej do granicy miasta została opracowana. Roboty budowlane rozpoczną się w kwietniu 2021 r. Dla pozostałych odcinków trwają prace projektowe - informują w urzędzie.
Przypominają tam też, że w zeszłym roku oddano do użytku 0,5-kilometrową kładkę dla pieszych i rowerzystów wzdłuż ul. Kamieńskiego. Powstanie tej inwestycji zamknęło pewien etap prac realizowanych przez miasto, mający na celu zwiększenie ruchu rowerowego w Krakowie. Od lipca 2020 r., po oddaniu do użytkowania, bezproblemowo można dojechać jednośladem z rejonów Nowego Bieżanowa na bulwary wiślane.
Najdłuższa kładka rowerowa w Krakowie oddana do użytku. Ma 0,5 km
Obecnie do dyspozycji mieszkańców oddanych jest ok. 235 km infrastruktury rowerowej. Składają się na nie: drogi dla rowerów, ciągi pieszo-rowerowe, chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym, pasy rowerowe, kontrapasy oraz tzw. kontraruch rowerowy, gdzie dopuszczona jest jazda rowerem „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych w strefie ruchu uspokojonego, czyli z ograniczeniem prędkości do 30 km/h.
- Tego nie wolno robić w bloku! Grill, czy "dymek" na balkonie to dopiero początek
- Te rasy psów są najmądrzejsze. Chcesz nauczyć psa sztuczek? Wybierz którąś z tych ras
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pseudografficiarze niszczą Kraków. Czy to również efekt pandemii? [ZDJĘCIA]
- Nowa lista leków refundowanych. Najwięcej zmian dla pacjentów onkologicznych