WIDEO: Krótki wywiad
Dyrektor ZIM podkreśla, że drogę do wydania pozwolenia na realizację linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej otwiera zgoda Ministerstwa Infrastruktury na "odstępstwa" od niektórych przepisów przy prowadzeniu inwestycji.
– Dziś otrzymaliśmy informację, że zgoda na odstępstwa została wydana. Wkrótce pisemna decyzja w tej sprawie powinna wpłynąć do Miasta – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Urzędnicy podkreślają, że zaraz po uzyskaniu pisemnej zgodny na odstępstwa, Wydział Architektury Urzędu Miasta Krakowa zawiadomi strony postępowania o możliwości zapoznania się z aktami sprawy przed wydaniem decyzji ZRID. Formalnie ma być na to czas do 30 dni. – Jeśli nie pojawi się nic nieoczekiwanego, zgoda na realizację wyczekiwanego przez mieszkańców zadania powinna zostać wydana w maju. Aby przyspieszyć wejście wykonawcy na plac budowy, już wcześniej zwróciliśmy się o nadanie tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności – mówi Łukasz Szewczyk.
Kraków. Autonomiczny tramwaj jeździł po mieście. Co go wyróż...
Urzędnicy wyliczają też szczegółowo założenia całej inwestycji:
Linii tramwajowa KST Krowodrza Górka - Górka Narodowa będzie miała 5 km długości. W ramach zadania powstaną aż 23 perony tramwajowe. Realizacja zadania rozpocznie się już od skrzyżowania Wybickiego dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. W ramach inwestycji zostanie zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.
W ramach inwestycji powstaną też trzy perony tramwajowe na pętli Krowodrza Górka. Tam też powstanie pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym. Mocno przebudowana będzie ul. Opolska, gdzie przewidziano dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca ul. Pachońskiego z ul. Opolską.
Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.
Kraków. Miasto zaprezentowało studium rozwoju Szybkiej Kolei...
Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Dwa perony zlokalizowane tez będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Przy pętli powstanie też terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- Czy znasz tablice rejestracyjne z Małopolski? [QUIZ]
- GIS ostrzega przed koronawirusem. Sprawdź listę krajów
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
