- To wszystko będzie możliwe, jeśli uda się dokończyć budowę trzeciej obwodnicy, czyli m.in. Trasy Łagiewnickiej. Dzięki temu Aleje Trzech Wieszczów nie będą aż tak obciążone ruchem aut - wskazuje dr inż. Aleksandra Faron z Zakładu Systemów Komunikacyjnych Politechniki Krakowskiej. To pod jej kierunkiem studenci i naukowcy tej uczelni odpowiadali na pytanie „jak w przyszłości powinna wyglądać druga obwodnica Krakowa”.
Z zaprezentowanych na wczorajszym Forum Mobilności koncepcji wyłania się jasny przekaz: piesi powinni odzyskać Aleje. - Dzięki zwężeniu pasów dla samochodów możliwe będzie poszerzenie chodników i terenu zielonego - tłumaczy Aleksandra Faron.
W przeciwieństwie do obecnego układu komunikacyjnego, priorytet zyskałby transport zbiorowy. Studenci w pasie zieleni między jezdniami widzą miejsce dla tramwajów, metrobusów czy podziemnych tuneli metra.
Nie do poznania zmienić miałyby się także place m.in. przed Uniwersytetem Rolniczym i Muzeum Narodowym. Wśród pomysłów studentów możemy znaleźć nawet projekt zielonych ogrodów, zlokalizowanych nad torami tramwajami. Koncepcje przygotowali na zlecenie krakowskiego magistratu.
- Mamy nadzieję, że nasze propozycje zostaną wykorzystane przez urzędników, tak jak stało się to w przypadku opracowania projektu ruchu podczas Światowych Dni Młodzieży - podsumowuje dr inż. Faron.