Nie żyje kobieta, którą rano potrącił samochód na przejściu dla pieszych na ul. Wybickiego. Zmarła w szpitalu, do którego trafiła w ciężkim stanie.
Byłaś (-eś) świadkiem wypadku? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska
Policja zgłoszenie o wypadku otrzymała o godzinie 5.40. - Młoda dziewczyna przechodziła przez przejście dla pieszych. Praktycznie już je opuszczała, kiedy potrącił ją samochód - relacjonuje Elżbieta Znachowska z małopolskiej policji. Kierowca samochodu był trzeźwy.
O 8-mej może jest dobra widoczność ale o 5.40 (kiedy był wypadek) było jeszcze ciemno, w ogóle te nowoczesne oświetlenia są może tańsze ale o wiele gorsze
j
ja
jadąc 0,0005km/h też wg tego przepisu trzeba zwolnić. "Durne prawo, ale prawo"
W drugą stronę jadąc 100km/h, wystarczy zwolnić do 99,9km/h, żeby akurat tego przepisu nie łamać...
j
ja
podaj link do tych przepisów.
j
ja
mogłoby się nadać rozwiązanie, które obowiązuje w Szwajcarii, że pierwszeństwo pieszy ma od chwili zatrzymania się przed przejściem i rozejrzenia. Skoro teraz już ludzie wchodzą pod koła auta np. prosto ze sklepu, albo idąc równolegle do drogi i nagle skręcając, albo biegnąc zza drzew, to co będzie jak dostaną pierwszeństwo?
b
bigi
jak ktoś wchodzi na pasy na czerwonym to musi się liczyć z konsenkwencjami
D
Danka
Piesi też przez telefony tracą głowę....
o
ole
i myślę, że na prawo jazdy powinny być co parę lat badania (zwłaszcza po 50-tce) jak dla kierowców zawodowych, bo jak już coś pójdzie nie tak, to auto (a nie pieszy czy rower) stanowi poważne zagrożenie
o
ole
Pani mieszka w mieście? Jak pieszy stoi przed pasami, to kultura by wymagała, żeby się zatrzymać. Pani sobie siedzi w ciepłym i suchym aucie, zahamować to wysiłek, zdenerwowanie?... Trochę kultury (a nie że się chwieje bo już musi przejść - pytanie czy musi przejechać?)
o
ole
dlaczego odpowiedzialność ma spadać na pieszego? a może raczej badania dla kierowców, czy mają refleks i wzrok, by jeździć
to jest chore - zamiast zajmować się tym, by kierujący prowadzący niebezpieczny pojazd nauczyli się jeździć bezpiecznie (często tylko wolniej)
to pancerze może dla pieszych wprowadźmy
o
oświetlenie
a ja mam wrażenie, ze pieszych nie widać, bo a) ulice są słabo oświetlone
b) auta mają obecnie za mocne światła (to jest fajne na autostradzie, ale w mieście nie potrzeba szybko jeżdzić, a kierowcy przez to gorzej widzą osoby piesze przy poboczu, bo światła aut z przeciwka sprawiają, że źrenice się mocno zwężają (w starszych autach oświetlenie było słabsze, ale za to pobocze było lepiej widać w nocy
-fakt, słabsze światła wymuszałyby wolniejszą jazdę
k
kam
Żółte skrzynki są super skuteczne i uzasadnione w miejscach gdzie dochodzi do wypadków.
M
Mojra
Wzorem Dubaju, potrąciłeś ze skutkiem śmiertelnym , tracisz auto i prawo jazdy, płacisz rentę rodzinie majątkiem który masz i siedzisz w kiciu.
Potrąciłeś ale ofiara żyje, płacisz dobre leczenie dopóki ofiara nie wyzdrowieje, płacisz wysoki mandat i utrata prawa jazdy.
Potrąciłeś w miejscu gdzie przechodzień nie może sie znajdować wg przepisów, płacisz wysoki mandat za nieuwagę.
I bez dyskusji z prawem, a nie jak w Polsce dyskutuje sie z prawem i rozmienia go na drobne.
Przejście dla pieszych to miejsce ŚWIĘTE.
z
z
a w/w komentarz nie jest o tej dziewczynie ale o ogóle