Planty Dietlowskie powstały w miejsce zasypanego koryta Starej Wisły. Pomysłodawcą był prezydent miasta Józef Dietl, a projektantem B. Malecki. Budowa plant była częścią planu porządkowania i rozwoju urbanistycznego Krakowa. Ulica została wybudowana w latach 1878–880 (aktualną nazwę otrzymała w 1879 r.). Miała kilometr długości i 100 metrów szerokości, składała się z dwóch jezdni przedzielonych pasem zieleni o powierzchni 4,96 ha. Jej naturalnym przedłużeniem (wynikającym z przebiegu zasypanego koryta rzeki) była aleja Ignacego Daszyńskiego.
Parkowa zieleń uległa znacznej degradacji podczas I wojny światowej, głównie wskutek budowy rowów strzeleckich. W latach 20. XX wieku nastąpiło częściowe odrestaurowanie roślinności według projektu Aleksandra Gauzego, inspektora ogrodów miejskich. Swój parkowy charakter ulica utraciła w 1970 r. po wybudowaniu na niej torowiska tramwajowego.
Teraz na przełomie kwietnia i maja miejscy urzędnicy planują na okres dwóch miesięcy na próbę wprowadzenie na ul. Dietla całodobowego parkowania na prawych pasach jezdni po obu stronach na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. św. Sebastiana. W ramach zmian na ul. Dietla ma być także więcej zieleni.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków