"Zusomaty" są ustawione na zewnątrz, w pobliżu wejścia do budynku ZUS, tak aby klienci mogli korzystać z nich przez całą dobę. Umożliwią złożenie wniosku w formie papierowej i elektronicznej. Są wyposażone w komputer i podajnik dokumentów. "Zusomat", dzięki połączeniu z internetem, dodatkowo umożliwia dostęp do portalu PUE, czyli do indywidualnych profili użytkowników, i do strony internetowej ZUS.
- W każdej chwili można połączyć się z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej - informuje rzeczniczka. Urządzenie dostosowano dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi monitor ulokowany na wysokości wózka. Koszt wdrożenia w całej Polsce to 12,5 mln zł, z czego 85 proc. pokrywa Unia Europejska.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+