Znamy już dokładne wyniki ankiety internetowej przeprowadzonej przez Urząd Miasta w związku z podpisaniem przez prezydenta RP tzw. ustawy krajobrazowej. Ankieta miała na celu poznanie opinii krakowian na temat reklam w przestrzeni miejskiej oraz ich oczekiwań związanych z nowymi przepisami. Wzięło w niej udział 5525 osób.
Dzięki ustawie „o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu”, gminy uzyskały prawną możliwość określenia na swoim terenie zasad umieszczania obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń.
Ankieta była prowadzona od 7 września do 4 października. Zawierała 10 pytań o to co drażni mieszkańców w panoramie miasta i co chcieliby zmienić. 97,8 proc. osób opowiedziało się za wprowadzeniem na bazie ustawy nowych przepisów, które ukrócą umieszczanie reklam szpecących ulice Krakowa, grodzenie przestrzeni miejskiej siatkami, czy też zasłanianie jej potężnymi billboardami.
Radni miejscy już wyrazili zgodę na przygotowanie odpowiedniej uchwały, która nowe przepisy wprowadzi. Zapewne będzie gotowa w przyszłym roku.