https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Krakowskie lotnisko świętuje urodziny przewoźnika i szykuje się na nowe połączenia

Adam Wojnar
Lotnisko Kraków Airport czeka na nowe połączenia lotnicze
Lotnisko Kraków Airport czeka na nowe połączenia lotnicze Adam Wojnar
W środę krakowskie lotnisko odwiedził szef irlandzkich tanich linii lotniczych Ryanair - Michael O' Leary. Wszystko z okazji trzydziestolecia działalności przewoźnika.

Balice: parking płatny od pierwszej minuty

Przez trzy dziesięciolecia Ryanair przewiózł ponad 750 milionów pasażerów. Swoją obecność silnie zaznaczył także w Krakowie, gdzie firma planuje kolejne inwestycje.

Czytaj też: Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Kraków-Balice [ZDJĘCIA]

Michael O'Leary zapewnił, że w planach jest dalszy rozwój działalności, na czym zyska również port Kraków Aiport - w letnim rozkładzie ze stolicy Małopolski przewiduje się 109 lotów tygodniowo Szykują się nowe połączenia, m.in do Lionu i Lizbony, rozwój bazy dla samolotów i powiększenie floty o nowe Boeingi.

Gigantyczna inwestycja na lotnisku w Balicach

W kuluarowych rozmowach poza grzecznościami wymieniono również uwagi dotyczące funkcjonowania krakowskiego lotniska. Prezes Jan Pamuła narzekał na opór nadleśnictwa w Zabierzowie w sprawie wycięcia drzew na wzgórzu od strony podejścia lądujących samolotów przez co niemożliwe jest przedłużenie pasa startowego.
Kolejny rekordowy rok krakowskiego lotniska
Wśród problemów wymieniono także wzmożony ruch tranzytowy pojazdów wokół lotniska. Co prawda w planach jest budowa m.in. dwóch nowych skrzyżowań w formie ronda, jednak zdaniem prezesa powinna powstać także estakada na torami kolejki, która ma dowozić pasażerów na i z lotniska.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
balice
Wszystko pięknie ale lotów do usa nie będzie bo by warszawa straciła i do POplecznicy dopilnują by nie było.
O
Obiektyw
Jak by na to nie patrzeć starło się dwóch malkontentów. Tylko , że Ty z rozgoryczenia posuwasz się za daleko. Może dlatego, że chciałbyś być na miejscu tego PMa zamiast dzwigać walizki jako bagażowy na lotnisku. Godne pożałowania pojękiwania skuleńca. Dam Ci dobrą radę, weź się w garść i do pracy nad sobą bo jest dużo do zrobienia.
r
rex
Krakowski lotnisko to dno byłem na nim w niedziele .W hali głównej brud i kurz .W WC ludzie nie mogli oddychac tak smierdziało chlorem zamiast srodkiem zapachowym.Komu potrzebna Lizbona jak 50tys.ludzi z Podhala dyma do Warszawy zamiast wprost do USA.Na budowach wkoło bałagan materiały w nieładzie .To ma byc wizytowka Krakowa i wojewodztwa i do tego z nazwą Jana Pawła II.Panie Wojewodo i Marszałku to wasz teren i wasi ludzie z PO do tego doprowadzili.
m
marek popiela
Koles ponizej sie cieszy ze bedzie polaczenie z Lizbona a ja sie pytam na ch.. to komu.
Powinny byc polaczenia z USA i Kanada bo kiedys to pierwsze bylo ale idioci z LOT zlikwidowali.
Powinno byc polaczenie do Chicago i do Los Angeles a dopoki nie bedzie to Balice beda zasciankowym lotniskiem regionalnym gdzie dominuje Ryanair, obciachowa linia lotnicza z biednej Irlandii.
b
bywalec
A jakim trzeba być prostakiem, żeby na podstawie podpisu wnioskować iż mowa jest o jakiejś konkretnej osobie, stuknij się w czoło w tym mieście są setki PM'ów
K
KRAKUSEK
LZBONA SUPER WRESZCIE PORTUGALIA ;;;)))))
T
TT
Twoja wypowiedź aż nad to pokazuje który z Was jest prostakiem
K
Krakus
Obserwując budowę linii kolejowej Balice - Kraków koło lotniska stwierdziłem, że to rozwiązanie pokazujące w pigułce funkcjonowanie dzisiejszego Krakowa. Budujemy linię kolejową co ma sens i przyniesie korzyści dla turystów ale jednocześnie nie budujemy wiaduktu dla ruchu samochodowego który jest w tym miejscu duży co spowoduje korki dla mieszkańców i utrudnienia w ruchu - słyszałem, że pociąg ma jeździć co 15 min.
Z
ZENEK
Drugi pas i tak powstanie :P
s
skandalik
Panie Wojnar, proszę o wyjasnienie. FR nie lata do Lionu, to easyJet otwiera Lion w tym roku. A do Lizbony to kto miałby latać, Ryanair czy easyJet? Bo z tekstu wyniku że do obu miast Ryanair, ale coś mi się nie wydaje.
g
grzeg
Jak sądzę jesteś niereformowalnym prostakiem, mówiąc najłagodniej. Cóż, bywa i tak. Na tym koniec.
P
Project Manager
Naucz sie czytac ze zrozumieniem. Nie powiedzialem , ze lotnisko jest nie wazne. To tyle z mojej strony bo widze ze w dyskusje wlaczyly sie wierne lotniskowe kundle Pana Pamuly. Rzeczywistosc zweryfikuje czy mialem racje :)
g
grzeg
Rozwój i modernizacja lotniska w Balicach mają absolutnie fundamentalne znaczenie dla miasta, całego naszego obszaru okolicznego, dla regionu. Niepokój zaznaczony przez prezesa Pamułę jest w pełni racjonalny i usprawiedliwiony - złośliwe sugestie @project managera, by w związku z tym ustępował, są po prostu absurdalne i politowania godne. Jeśli zaś chodzi o konieczność wycinki drzew w związku z pasem lotniska - oczywiście, to elementarne! Kiedyś jakieś drzewa wycięto tworząc Rynek Krakowski, nieprawdaż? Demagogia musi mieć granice, interes publiczny i korzystny rozwój muszą mieć warunki.
P
Project Manager
Zdolnosci ? Chyba Pan raczy zartowac. Po pierwsze w obecnych okolicznosciach, ruch pasazerski wzrstalby bez pomocy Pamuly - powody sa dosc oczywiste. Jego poprzednicy nie dzialali w takich warunkach jakie ma dzis Pamula. Po drugie srodki unijne to pieniadze pochodzace z kieszeni podatnikow i w tym przypadku rozdawane przez kolege Pamuły niejakiego Pana Marka Sowę. Jeszcze raz Panu powtorze bo chyba Pan tego nie wie. Dobry manager dostosowuje sie do rzeczywistosci, narzekanie, marudzenie, szantaz - jak to ma miejsce w przypadku Pamuly, jest oznaka slabosci. Takie osoby powinny sie zajac np wypiekaniem chleba.
j
jag
Krakowskie lotnisko jest jednym z czterech rentownych w Polsce. Poprzednik Pana Pamuły (koleś niejakiego Ziobro) o mało nie doprowadził do zapaści Balic. Dzisiejsi 40- latkowie i starsi kształcili się w warunkach komuny, to jednak nie deprecjonuje ich faktycznych zdolności. Lotnisko finansuje rozwój ze środków własnych i unijnych, a nie z krakowskich, czy małopolskich. Warunki dojazdu to już inna sprawa i tutaj zaniedbania Małopolski są ogromne, podobnie jak realne stworzenie warunków do rozwoju lotniska (czytaj nowy pas, lub przedłużenie obecnego)
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska