https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Kraków-Balice [ZDJĘCIA]

Marcin Karkosza
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły modernizację połączenia ze stacji Kraków Główny do Krakow Airport. Nowym torem pasażerowie pojadą już w przyszłym roku.

Realizowana przez PKP inwestycja zakłada m.in. budowę oraz przebudowę blisko 12 km linii kolejowej na odcinku Kraków Główny - Mydlniki - Balice (w tym budowę drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki - Kraków Balice oraz budowę nowej linii kolejowej na odcinku 500 metrów), modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryfikację linii oraz budowę nowych i modernizację istniejących przystanków.

Zapraszamy także na Facebooka Reportera Mobilnego Gazety Krakowskiej

- Prace w terenie rozpoczęliśmy 1 lutego w ramach pierwszego etapu, obejmującego między innymi budowę końcowego odcinka linii kolejowej od ul. Zakliki z Mydlnik do portu lotniczego oraz budowę wiaduktu kolejowego nad ul. Balicką - mówi
Rafał Zahuta Dyrektor Projektu ds. modernizacji krakowskiego węzła kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na trasie stacja Kraków Główny - Kraków Balice powstaną trzy nowe przystanki kolejowe: Kraków Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka, a istniejące przystanki Kraków Łobzów i Kraków Balice zostaną zmodernizowane. - Nowe obiekty będą wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie oraz będą przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - podkreśla Rafał Zahuta.

Umowę na budowę połączenia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 26 września z firmą Astaldi S.p.a. Wartość tej inwestycji przekracza 240 mln zł brutto. Zgodnie z podpisaną umową, prace zostaną zakończone w III kwartale 2015 roku.

Realizacja projektu umożliwi szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z centrum Krakowa na lotnisko w Balicach. Na odcinku tym będą mogły kursować pociągi elektryczne, które zastąpią dotychczasowe szynobusy spalinowe. Po zakończeniu modernizacji maksymalna prędkość z jaką będą mogły kursować pociągi wyniesie 80 km/h.

Inwestycja wpisuje się w plany rozwoju miasta i uruchomienia pierwszej linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w Małopolsce na odcinku MPL Balice - Kraków - Wieliczka Kopalnia.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mikołaj
Pasażerowie do jadącego pociągu raczej nie wskoczą. Przeznaczanie kwoty 349 601 718,21 PLN jest w tym wypadku mocno kontrowersyjne.
P
Piko
Czy spalinowe szynobusy będą gdzieś wykorzystywane czy zgniją w krzakach?
g
galicjan
będzie dziadostwo takie jak było , bo Sowa nigdy nie da pozwolenia na dojazd kolejki przed samo lotnisko ,choć miejsce jest pod stacje jest gotowe , ale pozwolenia na budowę dojazdu do niej nie będzie !!!
R
RA-co stam
j.w
t
tak
będzie linia Wieliczka - Balice - Wieliczka
D
DR
Znacznie więcej osób skorzystałoby z tej opcji. Ci, którzy z dworca jadą na lotnisko (wylot) i ci którzy z dworca jadą do Wieliczki (np. turystycznie).
x
xeo45
Latam bardzo często z balic i zawsze korzystam z usług Taxi Icar - są zawsze punktualni, mają dobre ceny i kierowcy mili. Polecam
H
Henio
Czy tylko mi się wydaje dziwne, że przystanki są nierównomiernie rozłożone? Krzyżówka i Zakliki wydają się być całkowicie zbędne.
m
mami
Nareszcie!!!! Tylko, żeby bilet nie kosztował 20 zł.... to będzie bardzo ważne połączenie dla aglomeracji. I odciąży ulice oraz strefy.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska