https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kuriozum w Krakowie. Na pętli w Mistrzejowicach motorniczowie tramwajów muszą składać lusterka, bo źle ustawiono słup

Piotr Tymczak
Na pętli tramwajowej w Mistrzejowicach tramwaje muszą składać lusterka, bo źle ustawiono słup
Na pętli tramwajowej w Mistrzejowicach tramwaje muszą składać lusterka, bo źle ustawiono słup Platforma Komunikacyjna Krakowa-PKK
W ramach przebudowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach tak ustawiono słup trakcyjny, że motorniczowie kierujący tramwajami muszą składać lusterka, bo inaczej nie przejadą. Zarząd Dróg Miasta Krakowa przyznaje, że źle wykonano ten element inwestycji i wada zostanie usunięta.

Na pętli tramwajowej w Mistrzejowicach na jednym ze słupów umieszczono biało-czerwoną taśmą ostrzegawczą. Okazuje się, że słup postawiono zbyt blisko torów i motorniczowie tramwajów dostali zalecenie, by przejeżdżając obok niego składali lusterka.

- Istotnie przejazd techniczny wykazał, że słup jest ustawiony zbyt blisko torów. Wykonawca ma jak najszybciej przestawić słup tak, by nie trzeba było składać lusterek - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. - Trwają też wyjaśnienia, jaki jest powód takiej sytuacji, czy to wynik błędu w projekcie, czy też złe wykonanie - dodaje.

Ruch dla pasażerów tylko do ul. Miśnieńskiej

Przypomnijmy, że pętla w Mistrzejowicach została przebudowana w ramach budowy linii tramwajowej z ul. Meissnera do Mistrzejowic.

Tramwaje na pętlę w Mistrzejowicach wróciły w poniedziałek, 25 listopada. Na swoją trasę powróciła linia tramwajowa nr 14, która kursuje w dni robocze co 15 minut przez cały dzień i co 20 minut w weekendy.

Na razie, z uwagi na prowadzone prace budowlane w rejonie pętli ruch tramwajów na odcinku „Miśnieńska” – „Mistrzejowice” – „Miśnieńska”, odbywa się jako przejazd techniczny (bez przewozu pasażerów).

Nowa trasa tramwajowa pod koniec 2025 roku

Linia do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt obejmuje też m.in. budowę ponad kilometrowego tunelu i rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować pod koniec 2025 r., z częstotliwością nawet 90 sekund.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska