https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Mistrzejowic. Wielkie wykopy na rondzie Polsadu w Krakowie. Powstaje tam wielopoziomowy, podziemny węzeł komunikacyjny

Piotr Tymczak
Na rondzie Polsadu powstaje podziemny węzeł przesiadkowy.
Na rondzie Polsadu powstaje podziemny węzeł przesiadkowy. ZDMK Kraków/Materiały prasowe
W ramach budowy linii tramwajowej ul. Meissnera - Mistrzejowice przy rondzie Polsadu powstaje wielopoziomowy, podziemny węzeł przesiadkowy. Trwają tam intensywne prace związane z przystosowaniem podziemnej infrastruktury do ruchu tramwajowego.

- Wielopoziomowy węzeł przesiadkowy na rondzie Polsadu jest jednym z najważniejszych elementów budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic - podkreślają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Tunel z podziemnymi przystankami

Część nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic będzie przebiegać pod poziomem gruntu. Na trasie o łącznej długości ponad 1,2 km znajdą się dwa przystanki podziemne – „Rondo Młyńskie” i „Rondo Polsadu”. Trwają prace związane z budową odcinka tunelowego i podziemnych węzłów przesiadkowych.

W obrębie wszystkich przystanków podziemnych zostanie zainstalowany system informacji wizualnej w formie podwieszanych tablic kierunkowych i informacyjnych, umożliwiający sprawne poruszanie się pasażerów w wybranych kierunkach podróży.

Dodatkowo podziemna stacja przy rondzie Polsadu zostanie wyposażona w ogólnodostępne toalety, w tym odrębną toaletę przystosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również pomieszczenie dla opiekunów z dziećmi, wyposażone w przewijak oraz miejsce do karmienia.

Tramwaje pojadą nową trasą pod koniec 2025 roku

Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic to pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.

Projekt obejmuje też m.in. rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować pod koniec 2025 r., z częstotliwością nawet 90 sekund.

IV etap rozbudowy krakowskiego szybkiego tramwaju (KST) to m.in:

  • linia tramwajowa o długości ponad 4,5 km
  • skrócenie czasu przejazdu z #Mistrzejowice do Centrum o ok. 12 min.
  • do 2700 pasażerów na godzinę korzystających z tej inwestycji
  • przepustowość do 40 tramwajów na godzinę, w jednym kierunku

O tym się mówi. Strefa Czystego Transportu w całym Krakowie, czy tylko w centrum?

od 12 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska