Kolejarze z PKP PLK, odpowiadający za inwestycję, przekonują, że finał prac przy budowie wiaduktów oznacza kres największych utrudnień dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej, które trwały w Podgórzu praktycznie przez cały zeszły rok. - Do czasu zakończenia całej inwestycji, czyli jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy, kierowcy muszą liczyć się z ograniczeniami na drodze, ale będzie ich zdecydowanie mniej - uspokajają w PKP PLK. Obecnie kierowcy nie mogą jeszcze w pełni korzystać m.in. z estakady Obrońców Lwowa.
Przed wykonawcą kolejne wyzwania. Trwa ostatni etap betonowania koryta balastowego estakad, którym poprowadzone będzie torowisko. Aby ograniczyć hałas komunikacyjny, wzdłuż nowej trasy zaplanowano ekrany akustyczne. Ich szkielet jest już montowany.
Dzięki estakadom połączone zostaną przebudowywane przystanki osobowe Kraków Zabłocie oraz Kraków Krzemionki. W efekcie nowa linia pozwoli na bezpośrednią, a tym samym szybszą podróż z Krakowa Głównego do Skawiny i dalej do Oświęcimia i Zakopanego. Umożliwi także komunikację między stacjami Kraków Główny i Kraków Bonarka oraz usprawni ruch aglomeracyjny
Kraków Zabłocie już widać
Intensywne prace trwają również na przystanku Kraków Zabłocie, gdzie kontynuowana jest budowa wiat peronowych i powstaje konstrukcja stalowa ścian hali przystankowej. Gotowe są cztery szyby windowe prowadzące bezpośrednio na peron oraz betonowe fundamenty schodów ruchomych. Wiosną rozpoczną się tu prace wykończeniowe.
Krzemionki w górę
Rosną też ściany budynku dworcowego na stacji Kraków Krzemionki. Zimą wykonana zostanie główna konstrukcja hali przystankowej, w tym szyb windy prowadzącej na peron oraz fundamenty pod schody. Kontynuowane są także prace przy budowie samego peronu, który powstaje pomiędzy estakadami. Gotowe są żelbetowe podpory, na których osadzona zostanie pozioma konstrukcja peronu.
Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]
