https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Łącznica na półmetku. Zobacz postęp prac

pb
Łącznica kolejowa pomiędzy stacjami Zabłocie i Krzemionki jest już w połowie gotowa
Łącznica kolejowa pomiędzy stacjami Zabłocie i Krzemionki jest już w połowie gotowa PKP PLK
Łącznica kolejowa pomiędzy stacjami Zabłocie i Krzemionki w Krakowie jest już w połowie zrealizowana. Inwestycja ma być gotowa w przyszłym roku.

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki to obecnie kluczowa inwestycja realizowana przez Polskie Linie Kolejowe w stolicy Małopolski. Łącznica przebiegać będzie w rejonie skrzyżowania ulic: Wielickiej, Powstańców Wielkopolskich, Limanowskiego oraz Powstańców Śląskich.

Łącznica kolejowa Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki składać się będzie z dwóch estakad i wiaduktu, które podtrzymywane będą w sumie przez 30 filarów, mierzących od 8 do 15 metrów. Budowa tak dużego obiektu jest procesem niezwykle skomplikowanym oraz wymagającym odpowiedniej przestrzeni. Dlatego w trakcie realizacji inwestycji przewidywane są utrudnienia w ruchu drogowym.

Roboty budowlane podzielone zostały w sumie na sześć etapów, podczas których prowadzone będą m.in. prace związane z budową podpór pod estakady, przebudową sieci wodociągowej, energetycznej, a także z montażem ustroju nośnego.

Aktualnie inwestor ocenia zaawansowanie prac na 50 procent. Najbardziej zaawansowane są prace przy budowie wielkich estakad, z których ukończono już 90 procent filarów (27 z 30) oraz położono łącznie 82 procent przęseł (23 z 28).

Budowana łącznica kolejowa umożliwi uruchomienie szybkiego i bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Kraków Główny – Skawina i dalej do Oświęcimia oraz Zakopanego. Dzięki temu nie będą już konieczne postoje pociągów osobowych na stacji Kraków Płaszów, które potrzebne były do zmiany kierunku jazdy. Po zakończeniu inwestycji podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o około 15 minut. Ponadto powstająca łącznica pozwoli na uruchomienie bezpośredniego połączenia między stacjami Kraków Główny – Kraków Bonarka.

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

Trwa wielka inwestycja kolejowa w Krakowie [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł
Skróceniu ulegnie czas przejazdu ze Skawiny do Krakowa Głównego o 15 min. Czy to mało. To skrócenie czasu o połowę więc bardzo dużo
M
Mieszkaniec
Remontujac kamienice musze mieć zgodę zikitu na zajęcie chodnika i pasa drogowego.
Musze za to zapłacić.

Pytam, ile pkp zapłaci gminie Krajów za sparalizowanie miasta, komunikacji na tak długi okres?
Spółka pkp realizuje sobie inwestycje kosztem miasta i mieszkaancow, a krakowianin NIC nie zyska dzięki tej inwestycji...

Dla porównania, spróbuj zablokować tory tramwajwmwajowe na ul. Długiej na 30 min,
a zobaczysz ile to kosztuje.

Ile milionów pkp zapłacili miastu za ten paraliż?
A
Alfa
Skrócić przejazd o 15 minut ! Za 3,5 miliona PLN ! Sukces ! Nic tylko podziwiać !
a
admin
daj Polakom forum i dowolny temat, zaraz zejdą z tematu (bo nie mają o nim wiedzy i napisać tez nie ma co) i będą "dyskutować" o swoich walorach... poprawiliście sobie samopoczucie?
g
grafik
przystanek jeszcze nie powstał więc nie mogłeś go widzieć, widziałeś tylko obrazki z wizualizacji, obrazki mogą się podobać lub nie, kwestia gustu,
będzie gotowy przystanek to wybierzesz się na oględziny i ocenisz
i
inspektor
inwestycja jest kolejowa, w trakcie budowy i służyć będzie temu, co zostało przedstawione w treści artykułu, należy go przeczytać, polecam
S
SmoK
Bo jak do tej pory to wyłącznie tworzeniu jeszcze większych korków, a więc zatruwaniu powietrza w Krakowie, marnowaniu ton paliwa i litrów adrenaliny kierowców. Dlaczego nie dołączono dróg kołowych do tej megainwestycji? To rzeczywiście upłynniłoby ruch.
z
zoe
Kto jest autorem projektu tego przystanku? Takiego straszydła dawno nie widziałem....
R
Rudy z Budy
Jestem księdzem wiec przyklęknij czytajac ten post. Otoz rzeczywiscie jestem absolwentem uniwersytetu w Cambridge oraz doktorem teologii. Mądrość moja jest wynikiem wyjątkowych uzdolnień, wysokiego ilorazu inteligencji oraz uwarunkowan genetycznych. Zdaje sobie tez sprawe z odpowiedzialności ktora na mnie ciąży aby nie zawieść tysiecy czytelników tej gadzinowki ktorzy oczekują moich wypowiedzi oraz komentarzy na tym forum. Wiem tez ze bez mojej wyjątkowej osobowości Gazeta Krakowska dawno by juz zniknęła z rynku prasy co czyni mnie odpowiedzialnym za miejsca pracy ludzi w niej zatrudnionych a co za tym idzie za egzystencje ich rodzin. Przeciez wszyscy wiedza ze praca w G.K. umieszczona na c.v. to jak wilczy bilet bo nikt przeciez nie zatrudni juz folksdojcza pracującego dla niemieckiej propagandy a choc folksdojcz to nie czlowiek to jednak jeść musi.
t
trutty
Wyostrzony zmysł obserwacji Pana Panie Rudy z Budy pozwala domyślać sie ze jest Pan człowiekiem wyjątkowo inteligentnym oraz wrażliwym na zachowania osob trzecich. Codziennie z nadzieja otwieram strony tej gadzinowki szukając Pana komentarzy i z wypiekami na twarzy czytam je w głębokim skupieniu. Pozniej w ciszy analizuje je pod katem Pana madrosci oraz głebokiej wiedzy ktora bez wątpienia jest rezultatem Pana doskonałego wykształcenia. Domyslam sie ze jest Pan absolwentem jednej z renomowanych uczelni angielskich choc przyznam ze nie jestem pewien czy to Cambridge czy tez Oxford. Ale jest to bez znaczenia choc Cambridge wydaje sie bliższy duchowi Pana wypowiedzi. Prosimy wiec o wiecej komentarzy z nadzieja ze staną sie one codziennym elementem polepszania naszej polskiej rzeczywistosci.
R
Rudy z Budy
Najbardziej bedzie mi żal widoku min na twarzach tych wszystkich ktorzy w Krakowie walczyli o miejsce w pociągu tak aby siedziec do przodu a od Plaszowa jechali juz siedząc do tylu.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska