https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

"Mapa korków w Krakowie". ZIKiT wprowadzi pierwsze zmiany

Marcin Korusiewicz (z prawej) odbiera listę korków od reportera „GK”
Marcin Korusiewicz (z prawej) odbiera listę korków od reportera „GK” Adam Wojnar/Polska_press
Drogowcy obiecują przeanalizować listę korków zgłoszonych przez mieszkańców do „Krakowskiej”. Pierwsze sugestie od kierowców wkrótce zostaną wprowadzone w życie na miejskich skrzyżowaniach

Zobacz także: Kraków. Tworzymy mapę korków w mieście

Krakowianie wskazali miejsca w mieście, w których tworzą się korki oraz sugerowali rozwiązania, dzięki którym przejazd ulicami Krakowa można usprawnić. Teraz zgłoszone propozycje analizują drogowcy. Pięć pierwszych propozycji wkrótce zostanie wprowadzonych w życie.

Do 13 września kierowcy, nasi Czytelnicy, mogli zaznaczyć zakorkowane skrzyżowania na interaktywnej mapie i przesłać propozycje zmian do „Gazety Krakowskiej”. Do naszej akcji dołączyli drogowcy. W środę listę propozycji złożyliśmy na ręce dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

- To dla nas cenny materiał, który może wskazać wiele przydatnych rozwiązań - mówił podczas rozmowy z naszym reporterem w urzędzie miasta Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.- Zgłoszenia zostaną przekazane do wnikliwej analizy pracownikom naszych wydziałów - zapewniał.

Okazało się, że cześć propozycji mieszkańców może znacznie pomóc w rozładowaniu korków w mieście. Drogowcy już dziś wytypowali sześć zmian, które w najbliższym czasie zostaną wprowadzone w życie.

Wiktor apeluje o lepszą synchronizację świateł w okolicy ul. Cystersów, w ciągu ul. Mogilskiej, al. Pokoju oraz ul. Meissnera i ul. Lema. - Z niewiadomych przyczyn czerwone światła zatrzymują kierowców w wielu miejscach - pisze Czytelnik. - Dzieje się tak np. na wysokości Tauron Areny. Na tym obszarze ma funkcjonować obszarowy system sterowania ruchem. Drogowcy zapewniają, że potrzebna do tego infrastruktura już powstała w ramach przebudowy ciągu drogowego i linii tramwajowej między rondem Mogilskim a pl. Centralnym.

- Część z sygnalizacji na wskazanym obszarze na dniach zostanie zsynchronizowana - mó-wi Michał Pyclik, z ZIKiT. - Na całym obszarze trwa kalibracja systemu. Tak jak sugeruje Czytelnik, poszczególne światła będą dopasowane do siebie. Działanie świateł na wysokości Tauron Areny jest obiektem naszej pracy. Zrobimy tak, aby czerwone nie zatrzymywało ruchu na ul. Lema, jeżeli nie ma takiej potrzeby - dodaje.

- W godzinach szczytu zakorkowana jest cała ul. Piasta Kołodzieja oraz relacja Srebrnych Orłów-Piasta Kołodzieja - wskazuje Tomasz. - Od lat jest planowana zmiana organizacji ruchu i nic się nie dzieje w tej kwestii. Według mnie rozwiązaniem byłoby wprowadzenie w tym miejscu ruchu okrężnego.

Chodzi o to, aby wjazd na skrzyżowanie odbywał się ze wszystkich relacji na tych samych zasadach (bez pierwszeństwa wjazdu dla jadących z wybranych kierunków). Aby to zrobić, konieczna jest zmiana oznakowania na skrzyżowaniu. - Według naszych ekspertów to słuszny postulat - przyznaje Pyclik. - W tym miejscu będzie wprowadzony ruch okrężny.

Kolejny zgłoszony problem to światła na skrzyżowaniu ul. Zakopiańskiej z ul. Opatkowicką. - Światła powodują ogromne korki w weekendy, gdy turyści wracają z Zakopanego - pisze Marcin. - Można zwiększyć czas światła zielonego dla samochodów jadących ul. Zakopianską w kierunku A4 - sugeruje.

- Wykonaliśmy już poprawkę w tym miejscu na sygnalizacji należącej do miasta, jednak ruch z Zakopanego nadal jest wstrzymywany przez światła w Libertowie zarządzane przez GDDKiA - wyjaśnia Pyclik. - Zgłosiliśmy konieczność wprowadzenia w tym miejscu poprawek.

- Jadąc ul. Lipską na wprost, zawsze się stoi na skrzyżowaniu z ul. Saską - pisze Marcin. - Nie ma zielonej fali, światła na przejściu dla pieszych też nie są zsynchronizowane, a to główna arteria dla tej części Krakowa.

- Na skrzyżowaniu z ul. Saską jest planowana zmiana koordynacji sygnalizacji świetlnej w kierunku centrum - zapowiada rzecznik ZIKiT. - Nie ma możliwości zrobienia koordynacji w dwie strony przez cały dzień. Są opracowywane natomiast nowe programy i w nich w godzinach szczytu porannego będzie zaprogramowana lepsza koordynacja świateł w stronę centrum, a po południu w stronę S7 - obiecuje.

Z kolei Maciek sugeruje dokonanie zmian na skrzyżowaniu ul. Turowicza i ul. Tischnera. - Na Tischnera jest większe natężenie ruchu i tworzy się korek, a na Turowicza nie przejeżdżają samo-chody - pisze mieszkaniec i sugeruje. - Warto wydłużyć zielone światło dla samochodów jadących ul. Tischnera.

- Niedawno wydłużyliśmy sygnał zielony w tym miejscu - tłumaczy Michał Pyclik. - Korki, które tam powstawały przez ostatnie tygodnie były związane z wymianą latarni. Teraz na tym skrzyżowaniu nie powinno się już korkować - zapewnia.

Dotychczas specjaliści z ZIKiT przeanalizowali 80 ze 143 propozycji zgłoszonych przez naszych Czytelników. W kolejnych artykułach będziemy pisać o rozwiązaniach, które zostaną zrealizowane. Zastanowimy się też co zmienić w miejscach, gdzie jak na razie urzędnicy są bezradni.

WASZA MAPA KORKÓW W KRAKOWIE

[/cs]

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kierowca
a nie tylko sygnalizacja świetlna która tylko spowalnia ruch i jest kosztowna w utrzymaniu
n
no
O czego ZIKIT ma drona ???
g
gość
W Fiacie w Tychach, zarząd poprosił pracowników o propozycje zmian które usprawnią i przyniosą oszczędności w fabryce, to tak podobnie jak tu, jak taki kierowca pokonuje trasę codziennie 2 razy i tak 200 dni w roku, to widzi pewne rzeczy, które np ZIKIT nie dostrzega, jak tak widzę tą inicjatywę.
K
Krakauer
Nie rozumiem w dalszym ciągu, dlaczego my laicy, mamy podpowiadać za darmo, specjalistom wykształconym w tej dziedzinie, biorących za swą pracę pensje? To może rozpędzić ZIKiT i stworzyć z czytelników GK samorządowe ciało zajmujące się ruchem w mieście?
Ostanie zdanie mnie powaliło totalnie:
"Zastanowimy się też co zmienić w miejscach, gdzie jak na razie urzędnicy są bezradni."
Tu się nie ma co zastanawiać, oni są bezradni w ... pracy ;-P, a udowodnili to przez ostatnie lata.
k
krakus
tak niestety jest. Znaku na ulicy nie mozna zmienic, mimoże inspektor ZIKIT stwierdził, że rzeczywiście powinien być inny, ależeby dokonac zmiant tzreba złozyć wniosek. Teraz się okazuje, ze wniosek musi być zaopiniowany przez radę dzielnicy. Pytam czy w Radach dzielnicy zasaidają specjaliści od organizacji ruchu drogowego wmieście? Akurat w tej komisji, która będzie opiniowac, jest poetka, manager z banku, historyk, emeryt i nauczycielka. Zamiast wniosku trzeba było napisac do redakcji gazety. Problem zostałby rozwiązany
K
Karol
Brawo dla Gazety Krakowskiej. Proszę dopilnujcie zmian za jakiś czas.
g
gość
To zanieś tą mapkę do ZIKIT-u bo może oni nie mają internetu.
g
gość
Może ktoś na tych sygnalizatorach bardzo dobrze zarabia, tak jak ktoś zarobił na ekranach akustycznych, bo aż ok 10% kwoty budowy 1 km autostrady kosztowały własnie ekrany akustyczne, może o to chodzi z tym wysypem sygnalizatorów w Krakowie, bo one rosną ostatnio jak grzyby po deszczu, a najgorsze w tym jest to, że nie są nawet synchronizowane z pozostałymi!!!
g
gość
Dla tego jedyne rozwiązanie, to bezkolizyjne skrzyżowanie na skrzyżowaniach o największym natężeniu ruchu.
g
gość
Najlepiej jeśli ZIKIT wysłał by oferty do niemieckich lub austriackich firma, bo oni lepiej sobie radzą
z organizacją ruchu, tak samo jak lepiej rodzą sobie z projektowaniem i produkcją samochodów.
To jest właśnie ta różnica.
m
marcin
Już są zmiany, a mają być też inne.
g
gość
Dziękujemy Gazecie Krakowskiej.
W
WE
Po za tt=ym tam stoją tylko betony, którym nie chce się jeździć.
e
[email protected]
Należy zlikwidować postój Taxi na ul Rydla przy dojeździe do ul. Bronowickiej od strony torów kolejowych i zrobić dodatkowy pas do skrętu w prawo, to w tym miejscu korki znikną lub znacznie zmaleją. Obecnie jeden samochód jadący prosto lub w lewo trzyma w korku kilkanaście samochodów które mają zamiar skręcić w prawo i mają światło do skrętu w prawo a muszą czekać?????
g
gniewko_syn_ryba
Jak jest coś do zrobienia, to ogłaszają przetarg (albo i nie) i biorą firmę zewnętrzną... ;)))
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska