Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Mapa korków w Krakowie". ZIKiT wprowadzi pierwsze zmiany

Redakcja
Marcin Korusiewicz (z prawej) odbiera listę korków od reportera „GK”
Marcin Korusiewicz (z prawej) odbiera listę korków od reportera „GK” Adam Wojnar/Polska_press
Drogowcy obiecują przeanalizować listę korków zgłoszonych przez mieszkańców do „Krakowskiej”. Pierwsze sugestie od kierowców wkrótce zostaną wprowadzone w życie na miejskich skrzyżowaniach

Zobacz także: Kraków. Tworzymy mapę korków w mieście

Krakowianie wskazali miejsca w mieście, w których tworzą się korki oraz sugerowali rozwiązania, dzięki którym przejazd ulicami Krakowa można usprawnić. Teraz zgłoszone propozycje analizują drogowcy. Pięć pierwszych propozycji wkrótce zostanie wprowadzonych w życie.

Do 13 września kierowcy, nasi Czytelnicy, mogli zaznaczyć zakorkowane skrzyżowania na interaktywnej mapie i przesłać propozycje zmian do „Gazety Krakowskiej”. Do naszej akcji dołączyli drogowcy. W środę listę propozycji złożyliśmy na ręce dyrektora Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

- To dla nas cenny materiał, który może wskazać wiele przydatnych rozwiązań - mówił podczas rozmowy z naszym reporterem w urzędzie miasta Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.- Zgłoszenia zostaną przekazane do wnikliwej analizy pracownikom naszych wydziałów - zapewniał.

Okazało się, że cześć propozycji mieszkańców może znacznie pomóc w rozładowaniu korków w mieście. Drogowcy już dziś wytypowali sześć zmian, które w najbliższym czasie zostaną wprowadzone w życie.

Wiktor apeluje o lepszą synchronizację świateł w okolicy ul. Cystersów, w ciągu ul. Mogilskiej, al. Pokoju oraz ul. Meissnera i ul. Lema. - Z niewiadomych przyczyn czerwone światła zatrzymują kierowców w wielu miejscach - pisze Czytelnik. - Dzieje się tak np. na wysokości Tauron Areny. Na tym obszarze ma funkcjonować obszarowy system sterowania ruchem. Drogowcy zapewniają, że potrzebna do tego infrastruktura już powstała w ramach przebudowy ciągu drogowego i linii tramwajowej między rondem Mogilskim a pl. Centralnym.

- Część z sygnalizacji na wskazanym obszarze na dniach zostanie zsynchronizowana - mó-wi Michał Pyclik, z ZIKiT. - Na całym obszarze trwa kalibracja systemu. Tak jak sugeruje Czytelnik, poszczególne światła będą dopasowane do siebie. Działanie świateł na wysokości Tauron Areny jest obiektem naszej pracy. Zrobimy tak, aby czerwone nie zatrzymywało ruchu na ul. Lema, jeżeli nie ma takiej potrzeby - dodaje.

- W godzinach szczytu zakorkowana jest cała ul. Piasta Kołodzieja oraz relacja Srebrnych Orłów-Piasta Kołodzieja - wskazuje Tomasz. - Od lat jest planowana zmiana organizacji ruchu i nic się nie dzieje w tej kwestii. Według mnie rozwiązaniem byłoby wprowadzenie w tym miejscu ruchu okrężnego.

Chodzi o to, aby wjazd na skrzyżowanie odbywał się ze wszystkich relacji na tych samych zasadach (bez pierwszeństwa wjazdu dla jadących z wybranych kierunków). Aby to zrobić, konieczna jest zmiana oznakowania na skrzyżowaniu. - Według naszych ekspertów to słuszny postulat - przyznaje Pyclik. - W tym miejscu będzie wprowadzony ruch okrężny.

Kolejny zgłoszony problem to światła na skrzyżowaniu ul. Zakopiańskiej z ul. Opatkowicką. - Światła powodują ogromne korki w weekendy, gdy turyści wracają z Zakopanego - pisze Marcin. - Można zwiększyć czas światła zielonego dla samochodów jadących ul. Zakopianską w kierunku A4 - sugeruje.

- Wykonaliśmy już poprawkę w tym miejscu na sygnalizacji należącej do miasta, jednak ruch z Zakopanego nadal jest wstrzymywany przez światła w Libertowie zarządzane przez GDDKiA - wyjaśnia Pyclik. - Zgłosiliśmy konieczność wprowadzenia w tym miejscu poprawek.

- Jadąc ul. Lipską na wprost, zawsze się stoi na skrzyżowaniu z ul. Saską - pisze Marcin. - Nie ma zielonej fali, światła na przejściu dla pieszych też nie są zsynchronizowane, a to główna arteria dla tej części Krakowa.

- Na skrzyżowaniu z ul. Saską jest planowana zmiana koordynacji sygnalizacji świetlnej w kierunku centrum - zapowiada rzecznik ZIKiT. - Nie ma możliwości zrobienia koordynacji w dwie strony przez cały dzień. Są opracowywane natomiast nowe programy i w nich w godzinach szczytu porannego będzie zaprogramowana lepsza koordynacja świateł w stronę centrum, a po południu w stronę S7 - obiecuje.

Z kolei Maciek sugeruje dokonanie zmian na skrzyżowaniu ul. Turowicza i ul. Tischnera. - Na Tischnera jest większe natężenie ruchu i tworzy się korek, a na Turowicza nie przejeżdżają samo-chody - pisze mieszkaniec i sugeruje. - Warto wydłużyć zielone światło dla samochodów jadących ul. Tischnera.

- Niedawno wydłużyliśmy sygnał zielony w tym miejscu - tłumaczy Michał Pyclik. - Korki, które tam powstawały przez ostatnie tygodnie były związane z wymianą latarni. Teraz na tym skrzyżowaniu nie powinno się już korkować - zapewnia.

Dotychczas specjaliści z ZIKiT przeanalizowali 80 ze 143 propozycji zgłoszonych przez naszych Czytelników. W kolejnych artykułach będziemy pisać o rozwiązaniach, które zostaną zrealizowane. Zastanowimy się też co zmienić w miejscach, gdzie jak na razie urzędnicy są bezradni.

WASZA MAPA KORKÓW W KRAKOWIE

[/cs]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska