S1 od węzła Oświęcim do Dankowic
Będący na finiszu budowy odcinek trasy S1 od węzła Oświęcim do Dankowic ma długość 16 kilometrów.
Jest częścią brakującego 40-kilometrowego fragmentu trasy od Mysłowic Kosztowy do Bielska-Białej.
Planujemy, że oddanie do ruchu tego fragmentu S1 nastąpi w trzecim kwartale br. - zapowiadają drogowcy.
W ramach inwestycji powstanie m.in. dwujezdniowa droga ekspresowa, po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas (w pasie dzielącym).
Jest to najdłuższy ze wszystkich etapów brakującego fragmentu S1. Wartość tej części inwestycji wynosi prawie 1,2 mld zł.
Nieco ponad 10 km zlokalizowane jest w województwie śląskim, a blisko 5,2 km w województwie małopolskim. Przyległe tereny w tym właśnie po stronie małopolskiej połączone będą z S1 trzema węzłami drogowymi: Oświęcim, Brzeszcze i Wola
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła ponadto wstępne plany dotyczące oddania do użytku pozostałych z pięciu odcinków drogi S1.
Zaawansowane są również prace od Dankowic do Bielska-Białej Hałcnowa. Odcinek ma długość 12 km, a jego ostateczny koszt może sięgnąć przeszło 680 mln zł. Ma być oddany w tym roku.
Tutaj także powstaje dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z rezerwą pod trzeci oraz dwa węzły drogowe: Stara Wieś i w Hałcnowie.
Trzecią częścią, która ma być oddana w tym roku jest 8,5-kilometrowy odcinek przecinający Beskidy Przybędza - Milówka.
Nabrały tempa prace od węzła Oświęcim do Mysłowic
Tempa nabrały prace na odcinku od węzła Oświęcim do Bierunia i kolejnym do Mysłowic-Kosztowy.
O ile nie zajdą nieprzewidziane okoliczności, pod koniec tego roku oddamy także do ruchu jedną z dwóch budowanych jezdni S1 między Bieruniem a węzłem Oświęcim - zapowiada GDDKiA.
Częścią całej inwestycji jest ponadto oświęcimska obwodnica. W tym przypadku koniec całej 9-kilometrowej trasy przewidziany jest w połowie 2026 roku.
Zobacz także
