Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Marketing internetowy – SEO i PR w jednym

Materiał Partnera Zewnętrznego

Istnieje wiele różnych narzędzi w marketingu internetowym, a branżowi liderzy wykorzystują wszelkie możliwe kanały dystrybucji i sposoby reklamy do promowania swoich usług. Prowadzą drogie kampanie marketingowe, na które mogą sobie pozwolić tylko nieliczni i pojawiają się wszędzie tam, gdzie tylko się da. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym nawet Ci mali i średni przedsiębiorcy mogą „bywać”. Do tego pozwalają one na jednoczesne prowadzenie działań SEO, czyli pozycjonowania się w wynikach wyszukiwań w przeglądarkach internetowych. Chodzi o content marketing, który jest najbardziej uniwersalnym narzędziem marketingu internetowego.

Bywać wszędzie, czyli Public Relations

Jednym z elementów kompleksowego PR w firmie jest budowanie pozycji eksperta w branży, czyli wypowiadanie się na konkretne tematy w mediach. Niektórym wydaje się, że to przywilej zarezerwowany tylko dla potentatów medialnych, jednak nic bardziej mylnego – na większości platform wydawniczych można pojawić się ze swoim artykułem. Oczywiście nie zawsze jest to darmowe, jednak warto zainwestować w taką formę promocji. Zwłaszcza jest to korzystne w małych firmach, gdzie obecność w jakimkolwiek innym medium niż swoje własne może być uznawane za duży sukces.

Powodem dla którego jest to tak ważne jest po prostu znaczenie pozycji eksperta w jakiejś dziedzinie. Dużo bardziej ufamy przecież firmom i jej reprezentantom, jeżeli są cytowane przez niezależne portale. Taka wypowiedź czy artykuł na jakiejś stronie może mieć ogromny wpływ na to, w jaki sposób postrzegają nas internauci.
Marketing internetowy
Odpowiednio się wypowiadać, czyli SEO

Na SEO składa się wiele różnych metod, jednak ogromną rolę w tym procesie odgrywa używanie słów kluczowych oraz budowanie sieci linków. Słowa kluczowe to wszystkie frazy, których używamy po to, żeby odnaleźć tego czego szukamy w Internecie. Jeżeli potrzebujemy prawnika w Warszawie, to pewnie wpiszemy „warszawa prawnik” i właśnie ta fraza to tzw. fraza kluczowa. Im więcej w naszych treściach słów kluczowych, tym lepiej będziemy dostosowani do algorytmów wyszukiwarki i tym częściej będziemy wyskakiwali jako top 10 wyników wyszukiwań. Im wyżej tym lepiej, jednak tym więcej trzeba używać odpowiednio dobranych słów kluczowych!

Budowanie linków natomiast to publikowanie odnośników do stron na stronach internetowych, czyli po prostu wrzucanie linków do stron zewnętrznych na portalach. Chodzi o to, by internauci mogli bezpośrednio z treści jednej strony przeskoczyć do innej. Ta wymiana linków między stronami buduje wiarygodność linkowanej strony w „oczach” wyszukiwarek. Na tę samą frazę kluczową lepiej zareaguje (czyli wyżej się pojawi w wynikach) ta strona, która ma lepszą sieć linków. Ta, która częściej jest cytowana i publikowana gdzie indziej niż u siebie!

Content marketing, czyli PR i SEO w jednym

Conent marketing (http://brand.ceo/pl-pl/czym-jest-content-marketing/) to narzędzie, które łączy w sobie oba powyższe aspekty. Polega on na publikowaniu artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach. Artykuły te mają różne oznaczenie i formę oraz rzucane są w różnych miejscach na stronach, ale powinny nawiązywać bezpośrednio do strony firmowej w tekstach. Czy to logo, czy link przekierowujący – ważne, że z portalu wydawniczego można wejść bezpośrednio na ten reklamodawczy, czyli firmowy.

Z jednej strony więc content marketing działa PR-owo, gdyż pozwala na bywanie we wszelkich mediach. Chodzi też o media klasyczne (telewizja, radio i prasa) jednak przede wszystkim o Internet, gdzie artykuły sponsorowane można publikować niemal wszędzie. Są one akceptowalną formą redakcyjną we wszystkich branżach, a korzystają na tym zarówno właściciele stron, jak i osoby zlecające.

Same teksty natomiast tworzone są przecież przy pomocy słów. Czemu więc nie używać słów kluczowych? Wystarczy zrobić dokładny ich research i tak dobierać i umiejscawiać, by wyglądały one naturalnie. Doświadczeni copywriterzy potrafią zrobić taki tekst, po którym w ogóle nie widać, że po brzegi wypełniony jest słowami kluczowymi. To przecież one, razem z budowaniem bazy linków, biorą udział w SEO.

Co do bazy linków zresztą – możliwość podpinania firmowych linków do artykułów sponsorowanych tworzy z content marketingu znakomite narzędzie pozycjonujące! Jeżeli portale o dobrej renomie umieszczą na swojej stronie link do naszej strony, to zyska ona wartość pozycjonerską. Rodzi to jednak jedną odpowiedzialność – należy dbać o reputację stron, na których zamierzamy publikować artykuły sponsorowane.

Content is the king

Popularność content marketingu nie bierze się znikąd – te kompleksowe narzędzie marketingu internetowego potrafi zbudować markę małym firmom i stworzyć z nich liczących się graczy. Połączenie kilku różnych metod pozycjonerskich (bo link bulding i słowa kluczowe nie są jedyne w tym zestawieniu) z działaniem z zakresu Public Relations to naprawdę skuteczny zabieg. Jeżeli zależy Ci na budowaniu siatki klientów przy jednoczesnym zyskiwaniu dobrej sławy w internecie, to content marketing powinien być Twoim wyborem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska