W ramach inwestycji miasto planuje przede wszystkim poszerzyć bulwary o zielone tereny, rozciągające się wzdłuż dopływów Wisły: Wilgi, Rudawy, Dłubni, Prądnika i Białuchy. Z kolei jej brzegi mają być bezpieczniejsze dla spacerowiczów i miłośników jednośladów. - W tym celu oddzielimy ruch pieszy od rowerowego, wprowadzając pas zieleni - twierdzą miejscy urzędnicy.
"Wisła łączy" to projekt rozłożony w czasie na wiele lat.
- Do końca 2023 r. planujemy zakończyć budowę ścieżki rowerowej wzdłuż Rudawy. W tym samym czasie chcemy również uzgodnić m.in. z Wodami Polskimi i wojewódzkim konserwatorem zabytków projekty budowlane dla rewitalizacji lewego brzegu Wisły na odcinku od ujścia Rudawy do Wisły aż do stopnia wodnego Dąbie. Jak chodzi z kolei o poszerzenie bulwarów o tereny wzdłuż Wilgi, Białuchy, a także Dłubni, to nadal trwają prace, związane z pozyskiwaniem gruntów pod tę inwestycję - poinformował nas Kamil Popiela z biura prasowego krakowskiego magistratu.
Na bulwarach wiślanych miałoby się również pojawić 400 nowych drzew i 55 tys. krzewów i bylin. Szacuje się, że realizacja wielkiego projektu, który ma objąć 17 hektarów, pochłonie ponad 40 mln zł.
- Będzie mogła się rozpocząć po uzyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i po zabezpieczeniu pieniędzy w budżecie miasta - dodaje Kamil Popiela. Konkretne terminy nie padają.
Główne założenia projektu "Wisła łączy":
- kompleksowa rewitalizacja lewego bulwaru Wisły: wymiana istniejącej nawierzchni ścieżek pieszych i rowerowych, dopasowanie mebli miejskich do wysokiej rangi przestrzeni i wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni wysokiej i niskiej,
- budowa ścieżki rowerowej na wałach Wisły, między ul. Na Zakolu Wisły i ul. Łutnia,
- budowa ścieżki rowerowej na Wałach Wisły, pomiędzy ul. Popielnik i ul. Kąkolową,
- utworzenie przestrzeni wypoczynkowej wraz z ciągiem komunikacyjnym, łączącym ul. Kobierzyńską z bulwarami Wisły,
- budowa ciągu pieszo-rowerowego, wraz z infrastrukturą wypoczynkową, łączącego ul. Balicką z bulwarami Wisły,
- budowa ścieżki rowerowej na wałach Dłubni, łączącej ul. Tadeusza Ptaszyckiego z bulwarami Wisły,
- pozyskiwanie i regulowanie stanu prawnego działek w celu zapewnienia ciągłości trasy,
- potencjalne zagospodarowanie terenów wzdłuż Wisły i jej dopływów.

- Osiedlowa "anakonda". Tak wygląda najdłuższy blok w Krakowie
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?
- Zrujnowany Kazimierz, szare Stare Miasto. Pamiętacie jeszcze taki Kraków?
- Tak mieszkają najbogatsi w Krakowie. Luksusowe domy i mieszkania na sprzedaż!
- 9 lekarzy z Krakowa wśród najbardziej wpływowych osób w polskiej medycynie
