Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto chce powiększyć bulwary wiślane. By to zrobić, musi pozyskać nowe działki oraz wygospodarować ponad 40 milionów złotych

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
Dodatkowy pas zieleni, który oddzieli ruch pieszy od rowerowego
Dodatkowy pas zieleni, który oddzieli ruch pieszy od rowerowego ZZM
Do końca 2023 roku miasto planuje zakończyć budowę ścieżki rowerowej wzdłuż rzeki Rudawy. W tym samym czasie chce również uzgodnić m.in. z Wodami Polskimi i wojewódzkim konserwatorem zabytków projekty budowlane dla rewitalizacji lewego brzegu Wisły. Wszystko to w ramach wielkiej inwestycji, wartej ponad 40 mln zł, dzięki której bulwary wiślane mają się stać bezpieczniejsze i jeszcze bardziej atrakcyjne.

W ramach inwestycji miasto planuje przede wszystkim poszerzyć bulwary o zielone tereny, rozciągające się wzdłuż dopływów Wisły: Wilgi, Rudawy, Dłubni, Prądnika i Białuchy. Z kolei jej brzegi mają być bezpieczniejsze dla spacerowiczów i miłośników jednośladów. - W tym celu oddzielimy ruch pieszy od rowerowego, wprowadzając pas zieleni - twierdzą miejscy urzędnicy.

"Wisła łączy" to projekt rozłożony w czasie na wiele lat.

- Do końca 2023 r. planujemy zakończyć budowę ścieżki rowerowej wzdłuż Rudawy. W tym samym czasie chcemy również uzgodnić m.in. z Wodami Polskimi i wojewódzkim konserwatorem zabytków projekty budowlane dla rewitalizacji lewego brzegu Wisły na odcinku od ujścia Rudawy do Wisły aż do stopnia wodnego Dąbie. Jak chodzi z kolei o poszerzenie bulwarów o tereny wzdłuż Wilgi, Białuchy, a także Dłubni, to nadal trwają prace, związane z pozyskiwaniem gruntów pod tę inwestycję - poinformował nas Kamil Popiela z biura prasowego krakowskiego magistratu.

Na bulwarach wiślanych miałoby się również pojawić 400 nowych drzew i 55 tys. krzewów i bylin. Szacuje się, że realizacja wielkiego projektu, który ma objąć 17 hektarów, pochłonie ponad 40 mln zł.

- Będzie mogła się rozpocząć po uzyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i po zabezpieczeniu pieniędzy w budżecie miasta - dodaje Kamil Popiela. Konkretne terminy nie padają.

Główne założenia projektu "Wisła łączy":

  • kompleksowa rewitalizacja lewego bulwaru Wisły: wymiana istniejącej nawierzchni ścieżek pieszych i rowerowych, dopasowanie mebli miejskich do wysokiej rangi przestrzeni i wprowadzenie nowych nasadzeń zieleni wysokiej i niskiej,
  • budowa ścieżki rowerowej na wałach Wisły, między ul. Na Zakolu Wisły i ul. Łutnia,
  • budowa ścieżki rowerowej na Wałach Wisły, pomiędzy ul. Popielnik i ul. Kąkolową,
  • utworzenie przestrzeni wypoczynkowej wraz z ciągiem komunikacyjnym, łączącym ul. Kobierzyńską z bulwarami Wisły,
  • budowa ciągu pieszo-rowerowego, wraz z infrastrukturą wypoczynkową, łączącego ul. Balicką z bulwarami Wisły,
  • budowa ścieżki rowerowej na wałach Dłubni, łączącej ul. Tadeusza Ptaszyckiego z bulwarami Wisły,
  • pozyskiwanie i regulowanie stanu prawnego działek w celu zapewnienia ciągłości trasy,
  • potencjalne zagospodarowanie terenów wzdłuż Wisły i jej dopływów.
Tak mają wyglądać bulwary wiślane po rewitalizacji
Tak mają wyglądać bulwary wiślane po rewitalizacji ZZM
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska