To pierwszy obiekt przebudowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-23. Inwestycja pochłonęła 4,3 mln zł i trwała od listopada ubiegłego roku. Inwestorem były PKP SA.
Pasażerowie mają do dyspozycji ogrzewaną poczekalnię, toalety, elektroniczne tablice informacyjne itp. Obiekt został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych w tym niedowidzących i niewidomych. Prace objęły też odnowienie elewacji, wymianę stolarki i instalacji. - Naszym celem jest to, by podróżni przemieszczali się komfortowo, punktualnie i przede wszystkim bezpiecznie - podkreślił minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Dworzec w Miechowie został wybudowany w 1934 roku. Od 10 grudnia, po rocznej przerwie, do miasta znów dojeżdżają pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Choć sam budynek dworca w wyniku modernizacji zmienił się nie do poznania, wrażenie psuje dojście na perony, które ciągle czeka na remont. - Dworzec należy do PKP SA i my wykonaliśmy jego przebudowę. Natomiast dojście na perony leży w gestii PKP PLK, czyli innego inwestora. Jestem przekonany, że zostanie ono wyremontowane przy okazji przebudowy linii kolejowej - powiedział nam Władysław Szczepkowski, dyrektor ds. strategii PKP SA.
Pasażerowie czekają też na usunięcie pozostałości po prowadzonej budowie, w tym likwidacji zastępczego dojścia na perony. - Wykonawca zadeklarował, że do końca przyszłego tygodnia wszystko usunie - mówi burmistrz Miechowa Dariusz Marczewski. Tymczasowe wejście znajduje się na gruntach, które gmina przejęła w celu budowy parkingów typu park`n`ride. Pierwszy, od strony Komorowa, ma powstać w 2018 roku. - Nie chcemy budować wszystkich parkingów jednocześnie, aby ludzie mieli gdzie zopstawiać samochody - deklaruje.
WIDEO: Poważny program - odc. 6: Strategia Rozwoju Krakowa
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolski