https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy ocenią obsługę w Urzędzie Miasta Krakowa. Ankieterzy przepytają 1000 krakowian: w magistracie i online

Jolanta Białek
Od 21 września do 31 października 2024 w Urzędzie Miasta Krakowa prowadzone będą tzw. badania satysfakcji klienta (zdjęcie ilustracyjne)
Od 21 września do 31 października 2024 w Urzędzie Miasta Krakowa prowadzone będą tzw. badania satysfakcji klienta (zdjęcie ilustracyjne) fot. Anna Kaczmarz
W dniach 21 września – 31 października prowadzone będą tzw. badania satysfakcji klienta w Urzędzie Miasta Krakowa. Weźmie w nim udział tysiąc losowo dobranych osób załatwiających sprawy - stacjonarnie oraz drogą elektroniczną – w krakowskim magistracie. W porównaniu do poprzednich lat, ankiety 2024 będą realizowane w większej ilości urzędowych wydziałów/jednostek, zmodyfikowano także formę badań.

Tym razem do badań włączono również m.in. Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych i dzienniki podawcze Kancelarii Magistratu (w czterech głównych lokalizacjach urzędu) oraz wydziały: Przedsiębiorczości i Innowacji, ds. jakości Powietrza, Wydział Gospodarki Komunalnej i Klimatu.

Z kolei w zakresie metodologii badań zmieniono skalę oceny głównego wskaźnika - z pięciopunktowej na dziesięciopunktową, co ma pozwolić lepiej pokazać opinie osób korzystających z usług urzędu, a także sam kwestionariusz badania (aby uwzględniać aktualne zagadnienia istotne z punktu widzenia obsługi klientów w Urzędzie Miasta Krakowa.

– Bardzo zależy mi na tym, by mieszkańcy mieli poczucie, że ich sprawy w urzędzie są załatwiane przez urzędników sprawnie, kompetentnie i z życzliwością. Dlatego zdecydowałem w tym roku o rozszerzenie zakresu „Badania satysfakcji klienta” urzędu. Metodologia badań została zmodyfikowana w taki sposób, aby w efekcie maksymalnie podnieść poziom świadczonych przez urząd usług – zaznacza prezydent Krakowa Aleksander Miszalski. Zapowiada on także, że w kolejnych latach planowane jest objęcie takimi ankietami również miejskich jednostek organizacyjnych, świadczących bezpośrednią obsługę klientów, co „pozwoli na uzyskanie porównywalnych wyników i wdrażanie przekrojowych działań doskonalących na poziomie całej gminy”.

Ankiety 2024 są prowadzone przez firmę Danae (inną niż w latach poprzednich), która opracowała także zaktualizowaną metodologię badań.

- Badanie jest realizowane techniką TAPI (tablet assisted personal interview), czyli bezpośredniego indywidualnego wywiadu kwestionariuszowego z wykorzystaniem tabletu. Podobnie, jak we wcześniejszych latach, ankieterzy do rozmowy zapraszają klientów opuszczających daną lokalizację, którzy załatwili sprawę w UMK. Osoby, które załatwiają sprawy elektronicznie, na przykład za pośrednictwem platformy ePUAP, otrzymają link z prośbą o wypełnienie ankiety w formie online. Po wypełnieniu ankiety, wyniki zostaną zapisane bezpośrednio na platformie wykonawcy – podaje UMK.

Covid-19 powraca!

od 7 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska