Akcja kierowana jest do uczniów szkół podstawowych i średnich. Przy pomocy nowoczesnych technologii na specjalnie przygotowanych stoiskach pokazywane są atrakcyjne miejsca w całej Polsce, które uczniowie mogą odwiedzić sami lub z rodzicami.
- Z naszym mobilnym centrum odwiedziliśmy aż 220 placówek docierając do około 26 tysięcy uczniów. W każdej z nich jesteśmy dwa dni i mogą ją zobaczyć nie tylko uczniowie tej szkoły, ale również pobliskich placówek edukacyjnych - mówi Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Aby dotrzeć do młodego pokolenia, centrum bazuje na nowych technologiach. O atrakcjach opowiada interaktywny robot, ale można też zobaczyć wnętrza ciekawych miejsc przez okulary VR.

- Na jednym ze stanowisk, można się przejechać rowerem po różnych szlakach rowerowych w naszego kraju, albo zrobić sobie „wirtualną pocztówkę" na tle jakiegoś ciekawego miejsca w Polsce. Można też wsiąść do kajaka, zobaczyć jak się w nim czujemy czy przymierzyć narciarskie buty - opowiada Salamończyk-Mochel.
Wszystko po to, aby zachęcić do podróżowania po Polsce i poznawania najróżniejszych zakątków kraju, na których zwiedzanie można przeznaczyć środki z Bonu Turystycznego.
- Program Polski Bon Turystyczny to przede wszystkim wsparcie dla rodzin z dziećmi, a także krajowej branży turystycznej. Kwota płatności dokonanych za pomocą bonu przekroczyła już trzy miliardy złotych, a ze świadczenia skorzystało niemal 7,5 miliona dzieci - przyznaje wiceminister sportu i turystyki Andrzej Gut-Mostowy.

Mobilne Centrum daje także możliwości nauczycielom. W ramach akcji powstała bowiem strona internetowa, z której mogą korzystać na lekcjach, pokazując uczniom najciekawsze turystycznie miejsca w naszym kraju.
- Często wyjeżdżamy na urlopy za granicę, a nie doceniamy tego, co jest tuż obok nas. Centrum ma za zadanie pokazać młodzieży piękne miejsca i w ten sposób wzmacniać turystykę krajową - dodaje Salamończyk-Mochel.
Projekt Mobilne Centrum Edukacji Turystyczna Szkoła to jedna z najważniejszych w ostatnich latach akcji POT, która została zorganizowana przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki.
- Zaszczepianie turystycznego bakcyla ma ogromne znaczenie społeczne, wychowawcze i gospodarcze. Polska turystyka opiera się w osiemdziesięciu procentach na turystyce krajowej, a odsetek ten wzrósł po pandemii. Chcemy to utrzymać i ją promować zwłaszcza w tych regionach, gdzie jest podstawowym elementem życia i gospodarki. Wiemy, że dla takich regionów jak Sądecczyzna, dla Krynicy czy Muszyny, turystyka ma ogromne znaczenie. Zaczynamy od młodych ludzi - podkreśla Andrzej Gut-Mostowy.

Angażujące zabawy, gry i quizy, nowoczesne aplikacje oraz humanoidalny robot zrobiły furorę wśród uczniów krynickiej szkoły. - My jesteśmy cały czas w telefonach. Takie mobilne centrum i nowoczesne technologie sprawiają, że to jest dla nas ciekawsze niż wiedza z podręczników. Dziś byłem nad morzem, w górach - wszystko w ciągu jednego dnia. Najbardziej spodobała mi się jednak Warszawa. Jeśli będę miał możliwość w pierwszej kolejności właśnie tam chciałbym pojechać - mówi Radek, uczeń Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jana Pawła II w Krynicy-Zdroju.
- TOP największych firm w Nowym Sączu i regionie. Zna ich cała Polska
- Zagraniczne piękności. Oto żony, dziewczyny i partnerki piłkarzy Sandecji Nowy Sącz
- Plejada gwiazd na otwarciu kliniki medycyny estetycznej w Nowym Sączu
- Sądecki Banksy, czyli Mgr Mors i jego kolejna odsłona „Serialu na Węgierskiej”
- Nieziemskie wnętrza Astro Centrum. "Ten obiekt może zrobić furorę"
- Stworzyła dzieło sztuki z czekolady, masy cukrowej i wódki. Zdobyła Grand Prix
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
