Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii 104 Chabówka - Nowy Sącz przyspiesza. Kolejny przetarg na finiszu. Stacja Limanowa przejdzie metamorfozę za 300 mln zł

Joanna Mrozek
Joanna Mrozek
Wideo
od 16 lat
Prawdziwą metamorfozę przejdzie stacja Limanowa, która jest ważną częścią linii kolejowej Chabówka -Nowy Sącz. Wkrótce PKP PLK podpisze umowę z wykonawcą zadania. Wiele tam się zmieni, a same prace wyceniono na 300 mln złotych.

Stacja Limanowa czeka na rozstrzygnięcie

Stacja Limanowa, która znajduje się na odcinku linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz zostanie zrealizowana w ramach odrębnego kontraktu. Niedługo zostanie rozstrzygnięty przetarg na to zadanie. Wpłynęły oferty dziewięciu firm - trzech oferentów działa w ramach konsorcjów, pozostałych sześciu to samodzielne firmy. Oferty wahają się od 289 do 380 milinów złotych netto.

- Czeka nas jeszcze aukcja elektroniczna, po której wyłonimy wykonawcę tego zadania. Przy takich dużych zadaniach ta rywalizacja jest zauważalna. Wtedy dopiero będziemy mogli mówić o zakończeniu procedury przetargowej - mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty. To będzie ważny fragment zmodernizowanej linii kolejowej 104.

Etapy prac

Pierwszą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Pierwsze prace już trwają, a całe zadanie podzielone zostało na kilka etapów.

Dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany prace już trwają, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Jeśli chodzi o odcinek Limanowa - Klęczany to tam nadal trwa procedura przetargowa. Wynika to z licznych odwołań, ale jak przekazał nam rzecznik w najbliższych tygodniach umowa z wykonawcą zostanie podpisana.

Nowa linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna

Drugą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest budowa nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym: do Tymbarku i Mszany Dolnej – czyli do modernizowanej linii kolejowej nr 104. Dzięki przyjęciu przez Rząd nowego Krajowego Programu Kolejowego, finansowanie tej inwestycji zostało zapewnione.

Budowa linii kolejowej została podzielona na części. W pierwszej kolejności zostaną ogłoszone postępowania przetargowe dla odcinków bezpośrednio przylegających do modernizowanej linii 104, a następnie dla fragmentów trasy w kierunku północnym. Przetargi na realizację poszczególnych odcinków są planowane do ogłoszenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA wg następującego harmonogramu:

  • Limanowa – Tymbark: w marcu 2024 r.,
  • Tymbark – Szczyrzyc: w styczniu 2024 r.,
  • Szczyrzyc – Gdów: III kwartał 2024 r.,
  • Gdów – Podłęże: III kwartał 2024 r.

Projekty nowej linii zostały zrealizowane w ramach prac przygotowawczych. Umowy na prace projektowe zostały podpisane w styczniu 2019 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska