Stacja Limanowa czeka na rozstrzygnięcie
Stacja Limanowa, która znajduje się na odcinku linii kolejowej nr 104 Chabówka- Nowy Sącz zostanie zrealizowana w ramach odrębnego kontraktu. Niedługo zostanie rozstrzygnięty przetarg na to zadanie. Wpłynęły oferty dziewięciu firm - trzech oferentów działa w ramach konsorcjów, pozostałych sześciu to samodzielne firmy. Oferty wahają się od 289 do 380 milinów złotych netto.
- Czeka nas jeszcze aukcja elektroniczna, po której wyłonimy wykonawcę tego zadania. Przy takich dużych zadaniach ta rywalizacja jest zauważalna. Wtedy dopiero będziemy mogli mówić o zakończeniu procedury przetargowej - mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Powstaną tam dwa nowoczesne perony i przejście podziemne. Wokół wybudowany zostanie nowy układ komunikacyjny - drogi dojazdowe, chodniki i wiadukty. To będzie ważny fragment zmodernizowanej linii kolejowej 104.
Etapy prac
Pierwszą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest modernizacja linii kolejowej nr 104, łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Tymbark, Limanową i Nowy Sącz. Środki na realizację tego zadania zostały przewidziane w ramach prefinansowania Krajowego Programu Odbudowy przez Polski Fundusz Rozwoju. Pierwsze prace już trwają, a całe zadanie podzielone zostało na kilka etapów.
Dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany prace już trwają, podobnie jest na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Jeśli chodzi o odcinek Limanowa - Klęczany to tam nadal trwa procedura przetargowa. Wynika to z licznych odwołań, ale jak przekazał nam rzecznik w najbliższych tygodniach umowa z wykonawcą zostanie podpisana.
Nowa linia kolejowa Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna
Drugą częścią projektu „Podłęże – Piekiełko” jest budowa nowej linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża w kierunku południowym: do Tymbarku i Mszany Dolnej – czyli do modernizowanej linii kolejowej nr 104. Dzięki przyjęciu przez Rząd nowego Krajowego Programu Kolejowego, finansowanie tej inwestycji zostało zapewnione.
Budowa linii kolejowej została podzielona na części. W pierwszej kolejności zostaną ogłoszone postępowania przetargowe dla odcinków bezpośrednio przylegających do modernizowanej linii 104, a następnie dla fragmentów trasy w kierunku północnym. Przetargi na realizację poszczególnych odcinków są planowane do ogłoszenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA wg następującego harmonogramu:
- Limanowa – Tymbark: w marcu 2024 r.,
- Tymbark – Szczyrzyc: w styczniu 2024 r.,
- Szczyrzyc – Gdów: III kwartał 2024 r.,
- Gdów – Podłęże: III kwartał 2024 r.
Projekty nowej linii zostały zrealizowane w ramach prac przygotowawczych. Umowy na prace projektowe zostały podpisane w styczniu 2019 r.
- Oto piękne i nietypowe pojazdy Kordiana, gwiazdy disco polo spod Nowego Sącza
- Sławomir i Kajra tak wyglądali zanim zyskali sławę
- Co hodują sądeczanie? Pytony, boa, pająki. Piękne i niebezpieczne zwierzęta
- Niektóre mają mroczną historię. Te budynki mają nawet po 100 lat i nadal zachwycają
- 18-letnia Martyna pokazała wielką formę w Hiszpanii! Ma srebro MŚ w bikini fitness
- Ma niezwykły talent. Emilia Dubiel ze Starego Sącza znów mistrzynią!