Najlepsza oferta na modernizację Limanowa -bocznica Klęczany
PKP PLK są w trakcie rozstrzygnięcia kolejnego przetargu dotyczącego modernizacja trasy nr 104 Chabówka – Nowy Sącz. to część większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej. Przygotowywane jest połączenie kolejowe Podłęże – Piekiełko (powiat limanowski, gmina Tymbark), które oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. To dzięki tym pracom będzie można m.in. dojechać z Nowego Sącza do Krakowa pociągiem w godzinę.
Przetarg na wykonanie prac na odcinku Limanowa- bocznica Klęczany jest w trakcie procedowania. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum Budimeksu, Gülermak Air Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Gulermak Sp. z o.o. Wartość oferty to 1,93 mld zł netto.
- To najkorzystniejsza oferta, ale procedura nie została jeszcze zakończona, musi się uprawomocnić - wyjaśnia "Gazecie Krakowskiej" Dorota Szalach z biura prasowego PKP PLK.
Jeśli nikt nie odwoła się od tej decyzji to PLK podpisze umowę z powyższym konsorcjum, od tego momentu wykonawca będzie miał 38 miesięcy na wykonanie prac.
Co wybudują za 2 miliardy zł?
Zakres prac na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków, zwiększających dostępność i komfort pasażerów. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice, będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów.
Komfort zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Perony zostaną wyposażone również w system ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Na stacji Męcina, przewidziano dodatkowo budowę windy, która zwiększy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Przebudowa stacji Limanowa zaplanowana jest w ramach osobnego zdania.
Planowane prace między Limanową a Klęczanami, podobnie jak na innych odcinkach trasy, to również budowa nowych torów i wyposażenie linii w sieć trakcyjną oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Tory na odcinku Limanowa – Klęczany, na długości ok.8 km - zostaną poprowadzone w nowym miejscu.
Dla sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów, zaprojektowano budowę nowych obiektów inżynieryjnych, m.in. 9 mostów i 4 wiaduktów. Istotnym elementem inwestycji jest budowa tunelu kolejowego w miejscowości Pisarzowa, o długości blisko 4 km.
Finansowanie kolejnych odcinków na linii kolejowej nr 104 planowane jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
- Taki prywatnie jest Marcin Janusz, srebrny medalista Igrzysk Olimpijskich
- Tak mieszkają Sławomir i Kajra. To ich urocze gniazdko w Małopolsce
- Darek kocha motoryzację. W garażu ma lincolna z 1974 roku o wadze ponad 2 ton
- Mural „Matki Sybiraczki” odsłonięty. W uroczystości wzięły udział setki uczniów
- Ten serial to hit. Kręcono go w słynnej wiosce romskiej w Maszkowicach