Producenci swoje oferty mogą składać do 26 lutego 2024. Podczas ich oceny będzie się liczyć nie tylko cena, ale także parametry techniczne (m. in. okres gwarancji, liczba miejsc pasażerskich, zużycie paliwa, sposób otwierania drzwi). Zakup nowych autobusów będzie realizowany w formie leasingu.
Przetarg na nowe autobusy spalinowe wynika z potrzeby zwiększenia liczby pojazdów we flocie MPK potrzebnych do obsługi systematycznie powiększającej się siatki połączeń w Krakowie oraz w aglomeracji. Jednoczenie pozwoli na wycofanie najstarszych autobusów marki Solaris, eksploatowanych w zajezdni autobusowej Bieńczyce.
"Zakup pojazdów spalinowych nie oznacza, że MPK rezygnuje z pojazdów zeroemisyjnych. Zarząd MPK SA wielokrotnie publicznie podkreślał, jak ważna jest dywersyfikacja źródeł zasilania autobusów i wprowadzanie do floty nowych rozwiązań przyjaznych dla środowiska, takich jak m.in. pojazdy zasilane wodorem. Stąd już w ubiegłym roku został złożony wniosek o dofinansowanie projektu obejmujące m.in. zakup 10 autobusów zasilanych tym paliwem. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od 2028 roku udział pojazdów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów na obszarze Gminy Kraków ma stanowić 30 proc. całej floty" - podaje MPK Kraków na swoim Facebooku.
Dlaczego pory roku wpływają na nasz nastrój?
