Wysokie bloki ciągnące się od Wielickiej 73 do 97 mają tylko jedno przejście dla pieszych, w okolicy przystanku tramwajowego Dworcowa. Jeden z mieszkańców uważa, że drogowcy powinni wytyczyć dodatkowe pasy dla mieszkańców, naprzeciw nowej estakady Lipska - Wielicka.
- Byłoby to znaczne ułatwienie dla pieszych, a dodatkowo ludzie mieliby dostęp do przystanku na estakadzie - mówi Piotr Deneb. Tłumaczy, że obecnie ten przystanek jest w zasadzie bezużyteczny. - Pasażerowie wysiadający w tym miejscu, nie mogą przejść przez ul. Wielicką. Muszą przejść 500 metrów do przystanku Dworcowa, a potem kolejne 500 m z powrotem - złości się.
Zaznacza, że brak przejścia powoduje, iż wiele osób skraca sobie drogę do estakady i przeskakuje przez bariery rozdzielające pasy na ul. Wielickiej i przebiega przez jezdnie.
WIDEO: Krakowski szybki tramwaj. Estakada Lipska - Wielicka już gotowa
Autorzy: Anna, Kaczmarz, Maria Mazurek, Piotr Błoński Marcin Karkosza (Gazeta Krakowska)
Drogowcy twierdzą, że, na razie, pomysłu Czytelnika nie da się zrealizować. Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT: - Przy wprowadzeniu nowego przejścia konieczne byłoby osygnalizowanie go oraz skoordynowanie pracy sygnalizacji na ciągu ulicy Wielickiej od ul. Malborskiej do nowego przejścia i przy przejściu przy ul. Dworcowa. To pociągałoby za sobą bardzo duże koszty związane z koniecznością przebudowy ulicy i budową sygnalizacji. Dodatkowo oznaczałoby to dłuższy przejazd przez ten odcinek dla tramwajów i kierowców - tłumaczy rzecznik.
Urzędnicy zaznaczają, że ul. Wielicka ma funkcję tranzytową, jest też trasą szybkiego tramwaju, stąd wprowadzenie kolejnego przejścia nie byłoby dobrym rozwiązaniem. Dodają jednak, że do końca miesiąca w rejonie estakady wprowadzonych zostanie szereg zmian ułatwiających życie mieszkańcom.
- Wykonane zostaną przejścia dla pieszych przez ścieżkę rowerową na wysokości wyjścia z wind w rejonie sortowni poczty, zamontowane zostaną wygrodzenia, które uniemożliwią przechodzenie między peronami w miejscach niedozwolonych, a na peronach zostaną zainstalowane wypukłe pasy, które będą ułatwieniem dla niewidomych - wylicza Pyclik. Oprócz tego, w rejonie przejścia między zlokalizowanymi na estakadzie peronami przystankowymi wypełniona zostanie szczelina technologiczna, ciągnąca się wzdłuż torowiska - dzięki czemu wyeliminowana ma zostać przyczyna potencjalnych potknięć pieszych. Ostatnią zmianą będzie ustawienie wzdłuż przystanku Kabel barier, które pozwolą w bezpieczny sposób dokonać przesiadki na przystanku.