https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Na Wielickiej powinno powstać przejście dla pieszych? [MÓJ REPORTER]

Michal Gaciarz / Polska Press
Czytelnik chce nowego przejścia dla pieszych przez ul. Wielicką w rejonie nowej estakady tramwajowej. Zarząd Infrastruktury Komunalnej odpowiada, że na nowe pasy w tym miejscu na razie nie ma szans, ale jednocześnie zapowiada realizację szeregu zmian na obiekcie.

Wysokie bloki ciągnące się od Wielickiej 73 do 97 mają tylko jedno przejście dla pieszych, w okolicy przystanku tramwajowego Dworcowa. Jeden z mieszkańców uważa, że drogowcy powinni wytyczyć dodatkowe pasy dla mieszkańców, naprzeciw nowej estakady Lipska - Wielicka.

- Byłoby to znaczne ułatwienie dla pieszych, a dodatkowo ludzie mieliby dostęp do przystanku na estakadzie - mówi Piotr Deneb. Tłumaczy, że obecnie ten przystanek jest w zasadzie bezużyteczny. - Pasażerowie wysiadający w tym miejscu, nie mogą przejść przez ul. Wielicką. Muszą przejść 500 metrów do przystanku Dworcowa, a potem kolejne 500 m z powrotem - złości się.
Zaznacza, że brak przejścia powoduje, iż wiele osób skraca sobie drogę do estakady i przeskakuje przez bariery rozdzielające pasy na ul. Wielickiej i przebiega przez jezdnie.

WIDEO: Krakowski szybki tramwaj. Estakada Lipska - Wielicka już gotowa

Autorzy: Anna, Kaczmarz, Maria Mazurek, Piotr Błoński Marcin Karkosza (Gazeta Krakowska)

Drogowcy twierdzą, że, na razie, pomysłu Czytelnika nie da się zrealizować. Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT: - Przy wprowadzeniu nowego przejścia konieczne byłoby osygnalizowanie go oraz skoordynowanie pracy sygnalizacji na ciągu ulicy Wielickiej od ul. Malborskiej do nowego przejścia i przy przejściu przy ul. Dworcowa. To pociągałoby za sobą bardzo duże koszty związane z koniecznością przebudowy ulicy i budową sygnalizacji. Dodatkowo oznaczałoby to dłuższy przejazd przez ten odcinek dla tramwajów i kierowców - tłumaczy rzecznik.

Urzędnicy zaznaczają, że ul. Wielicka ma funkcję tranzytową, jest też trasą szybkiego tramwaju, stąd wprowadzenie kolejnego przejścia nie byłoby dobrym rozwiązaniem. Dodają jednak, że do końca miesiąca w rejonie estakady wprowadzonych zostanie szereg zmian ułatwiających życie mieszkańcom.

- Wykonane zostaną przejścia dla pieszych przez ścieżkę rowerową na wysokości wyjścia z wind w rejonie sortowni poczty, zamontowane zostaną wygrodzenia, które uniemożliwią przechodzenie między peronami w miejscach niedozwolonych, a na peronach zostaną zainstalowane wypukłe pasy, które będą ułatwieniem dla niewidomych - wylicza Pyclik. Oprócz tego, w rejonie przejścia między zlokalizowanymi na estakadzie peronami przystankowymi wypełniona zostanie szczelina technologiczna, ciągnąca się wzdłuż torowiska - dzięki czemu wyeliminowana ma zostać przyczyna potencjalnych potknięć pieszych. Ostatnią zmianą będzie ustawienie wzdłuż przystanku Kabel barier, które pozwolą w bezpieczny sposób dokonać przesiadki na przystanku.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ela
Znalazłam tą wiadomość i coś trzeba zrobić. Przez bariery skaczą przy małych ruchu późnym wieczorem i nocą. Niby będą sobie sami winni, ale wystarczy zrobić sygnalizację wzbudzaną z czasem przestoju. Wtedy będzie bezpieczniej.
...
Chyba tylko czytelnik, który napisał do redakcji, skraca sobie drogę skacząc przez barierkę, bo jeszcze ani razu odkąd funkcjonuje estakada nie widziałam by ktoś tak skracał sobie drogę, a jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie, ul. Wielicka jest po prostu zbyt ruchliwą ulicą by robić taką głupotę.
Ktoś napisał by zrobić sygnalizację wzbudzaną, nic glupszego nie mógł wymyślić, wystarczy podjechać na ul. Nowosądecką w okolice przystanku "Dauna" i zobaczyć jak się taka sygnalizacja sprawdza, ludzie nawet nie przyciskają przycisku wzbudzania, tylko wchodzą na pasy, nie zważając na jeżdżące samochody, w nosie mają sygnalizację. A na ul. Nowosądeckiej jest przecież mniej jeżdżących samochodów, jeśli pojawią się pasy przy tej estakadzie, ludzie zgłupieją i widząc nadjeżdżający tramwaj po prostu będzie wbiegac na pasy nie zwracając uwagi na to co się dzieje dookoła
w
wspinacz
Poczekaj aż będziesz miał 67 lat, problemy ruchowe, albo po prostu dziecko i wózek. Ciekawe czy wówczas też będziesz sugerował budowanie kładek nadziemnych (to samo się zresztą tyczy tuneli podziemnych).
M
Mario
Sam masz dziurę w mózgu, najlepiej zróbmy przejścia co 200 metrów, żeby piesi mogli przełazić co chwila. Swoją d..ę też możesz ruszyć 15 minut wcześniej żeby przejść te 260 metrów. Bo najlepiej by było żeby wyjść z klatki i wsiąść do tramwaju.
g
gość
O to będzie można zrobić też na ul. Wielickiej czerwona falę. Jeszcze kilak lat i cały Kraków
obejmie planowana czerwona fala dla samochodów, trzeba utrudniać poruszanie się indywidualnym
transportem, a ludzie którzy pracują niech wstaną wcześniej i 1 godzinę poświęcą na dojazd komunikacją miejską.
a
asd
do Dworcowej aż 260 m.
b
bet
a dlaczego nie można zrobic kładki nad jezdnią ? na pewno byłoby bezpieczniej i kierowcy byliby też zadowoleni że im nagle nikt nie wskoczy na pas
p
pieszkierow
k... to kierowcy, co siedzą na d. i zatrzymanie auta dla nich to ruch nogą nie mogą się zatrzymywać na pasach co 500 metrów w milionowym mieście?? przy węźle komunikacyjnym??
czy Ci decydenci mają dziury w mózgach??
sygnalizacja wzbudzana, z okresem przestoju, i wystarczyłoby
g
gosc
Jasne kolejne pasy zwalniające ruch.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska