Chodzi o budowę w ciągu drogi wojewódzkiej 969 – nad brzegiem Jeziora Czorsztyńskiego. Nowy most budowany był tam przez ostatnie dwa lata. Sama budowa sprawiało kierowcom spory kłopot. Bo przejazd ograniczony był do jednego pasa, a ruch odbywał się wahadłowo.
Drogowcom udało się wpuścić ruch samochodowy już na czas wakacji. Jednak dopiero teraz zakończyła się budowa rozwiązań, które ułatwią życie rowerzystom. Przez most bowiem prowadzi niezwykle popularna ścieżka rowerowa VeloDunajec. Dotychczas rowerzyści byli narażeni na niebezpieczeństwo – musieli poruszać się po jezdni. Teraz zastosowane rozwiązane powoduje, że rowerzyści jadą oddzieloną od jezdni ścieżką rowerową po moście i trasą pod mostem. Rowerzyści nie muszą więc przekraczać jezdni, by dostać się na drugą stronę drogi wojewódzkiej 969.
Inwestycję prowadził Zarząd Dróg Wojewódzkich. - Inwestycja nie była łatwa do zrealizowania. Głównie z uwagi na fakt, że roboty musiały być prowadzone przy ciągłym ruchu na drodze wojewódzkiej. Jest ona bowiem ważnym łącznikiem Podhala z Nowym Sączem – mówi Katarzyną Węgrzyn-Madeja, dyrektor ZDW w Krakowie. - Na szczęście udało się to rozwiązać tam, że stary most służył jako przeprawa tymczasowa, a obok powstawał nowy most – dodaje.
- To ogromna i solidna konstrukcja – 220 metrów długości, blisko 13,5 metra szerokości, obok nowa ścieżka rowerowa. Powstało tu ciekawe rozwiązanie, a mianowicie ruch samochody w żaden sposób nie koliduje z ruchem rowerowym. Jestem przekonany, że dla wszystkich użytkowników tego węzła drogowo-ścieżkowo-rowerowego to bardzo ważna inwestycja – mówi Witold Kozłowski, marszałek woj. małopolskiego.
Jan Smarduch, wójt gminy Nowy Targ, na terenie której znajduje się nowy most, przyznaje, że taka inwestycja jest o tyle istotna, że zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów. - A tych z roku na rok na ścieżce wokół Jeziora Czorsztyńskiego, jak i na terenie naszej gminy jest coraz więcej. Są to turyści z Polski, ale i z zagranicy. Obserwujemy tu nieraz całe grupy zorganizowane rowerzystów z Holandii, czy z Niemiec i innych krajów – mówił wójt gminy Nowy Targ.
Łączny koszt inwestycji to ponad 33,5 mln zł, z czego przeszło 28 mln pochodzą z funduszy unijnych, a 5,1 mln zł to środki budżetu województwa.
Fałszywy hrabia, który "leczył" raka seksem, znów działa! Wł...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
