Most połączył Nową Hutę i Rybitwy
28 czerwca 2017 r. uroczyście otwarto ukończony krakowski odcinek trasy S7 o długości 4,5 km. Jego najważniejszym elementem jest 700-metrowy most, który połączył Nową Hutę i Rybitwy. Budowa wschodniej obwodnicy Krakowa trwała trzy lata. Skończyła się miesiąc przed terminem i kosztowała 530 mln zł brutto. Dzięki przejazdowi między Rybitwami i Nową Hutą udrożnione zostały inne ulice, jak chociażby Półłanki. Nowa Huta zyskała dzięki mostowi bezpośrednie połączenie z autostradą A4, co wpłynęło korzystnie na tranzyt, który zaczął częściowo omijać Kraków.
Po trzy pasy w każdym kierunku
Most znajduje się ok. 1,6 km na wschód od istniejącego mostu Wandy. W praktyce są to dwa, osobne dla każdego kierunku żelbetowe mosty o długości 706 m (kierunek Bieżanów) i 695,5 m (kierunek Nowa Huta). Części wiszące obu mostów są podwieszone na wantach do czterech pylonów (po 2 dla każdego kierunku) o wysokości 63 m każdy. Środkowe przęsło ma długość 200 m[3]. Przeprawa posiada po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.
- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II
Sytuacja pracownika na rynku pracy
