Newag wygrywa kolejny przetarg dla PKP Intercity. Dostarczy 20 lokomotyw elektrycznych za ponad pół miliarda złotych

Alicja Fałek
Alicja Fałek
Lokomotywy Griffin produkowane przez Newag już jeżdżą w barwach PKP Intercity
Lokomotywy Griffin produkowane przez Newag już jeżdżą w barwach PKP Intercity Newag
Newag po raz kolejny wygrała przetarg na dostawę 20 lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Nowosądecka spółka zaoferowała 525 mln zł, a jej konkurent – bydgoska Pesa o 35 mln zł więcej.

W sierpniu PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 20 fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych o maksymalnej prędkości 160 km/h. Kolejowa spółka zamierza je wykorzystywać do obsługi połączeń w relacjach krajowych.

Swoje oferty złożyły dwie firmy. Nowosądecki Newag zaoferował 524 mln 595 tys. zł, a bydgoska Pesa 561 mln 372 tys. zł. Obie firmy zadeklarowały okres utrzymania obejmujący 60 miesięcy. PKP Intercity na to zadanie planowało wydać 463 mln 710 tys. zł. Bliższa tej kwocie była oferta Newagu, której też poszczególne składowe zostały ocenione wyżej. Dlatego też to właśnie oferta nowosądeckiej spółki została wybrana jako najkorzystniejsza.

Teraz stronom postępowania przysługuje czas na złożenie ewentualnego odwołania od wyników przetargu. Jeśli takie się nie pojawi, wówczas nic nie będzie stało na przeszkodzie, żeby PKP Intercity podpisało umowę z Newagiem. Nowosądecka spółka pierwszą lokomotywę będzie musiała dostarczyć w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy, a pozostałe elektrowozy w czasie nie dłuższym niż 30 miesięcy. Do tego będzie świadczyć usługi utrzymania technicznego pojazdów przez okres 5 lat, a także przeszkoli maszynistów oraz obsługę pojazdów.

Nowosądecka spółka nie pierwszy raz wygrywa przetarg dla PKP Intercity. W 2018 r. kolejowa spółka zamówiła 20 lokomotyw Griffin, a w następnym roku domówiła jeszcze 10 pojazdów. Kontrakt ten opiewał na 551,4 mln zł. Kolejna umowa z Newagiem podpisana została w 2021 roku. Za ponad ćwierć miliarda złotych firma z Nowego Sącza dostarczy 10 nowych wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które rozwijać będą mogły prędkość 200 km/h. Te pojazdy mają obsługiwać m.in. połączenia do Berlina.

Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie