https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

NEWAG wyprodukuje dla Podkarpacia dziesięć pojazdów za prawie 200 mln zł

Alicja Fałek
NEWAG S.A. podpisała umowę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego na dostawę taboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Sądecka firma wyprodukuje dziesięć pojazdów za kwotę prawie 200 mln zł.

Podmiejska Kolej Aglomeracyjna na Podkarpaciu wzbogaci się o osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 oraz dwa spalinowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne 222Ma. Pojazdy zostaną wyprodukowane w zakładzie NEWAG w Nowym Sączu.

- Jestem niezmiernie dumny, że po raz kolejny mogę uczestniczyć w podpisaniu umowy na dostawę pojazdów trakcyjnych dla województwa podkarpackiego. Chciałbym przypomnieć, że już dla Południowej Grupy Zakupowej dostarczyliśmy pierwsze pojazdy dwu- i trójczłonowe, później spalinowe pojazdy trakcyjne - mówi Zbigniew Konieczek, prezes NEWAG S.A.

Kontrakt z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego opiewa na prawie 200 mln zł. Elektryczne pojazdy, które zostaną wyprodukowane, będą mieścić 138 osób na miejscach siedzących. W umowie wyceniono również koszty serwisu i obsługi pojazdów. Ponad to opcja przewiduje zakup nowoczesnego symulatora jazdy, który wykorzystywany będzie do szkolenia maszynistów.

Na Podkarpacie trafi osiem Impulsów 2. Wyposażone będą w system, który pozwoli m.in. na kontrolę pracy maszynisty przy zwiększonym poziomie bezpieczeństwa. W przedziałach pasażerskich znajdzie się system informacji dla podróżnych, system monitoringu GPS, a także komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo pojazdy będą mieć zabudowane wieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna tych pojazdów wynosi 160 km/h.

Natomiast dwa spalinowe zespoły trakcyjne 222Ma dla Podkarpacia to będą dwuczłonowe pojazdy o długości 43 m. Każdy pomieści łącznie 257 pasażerów, w tym 115 na miejscach siedzących. Szybkie wsiadanie i wysiadanie ułatwi czworo drzwi wejściowych.

Pojazdy będą klimatyzowane, przystosowane do przewożenia pasażerów z ograniczeniami ruchowymi, dla których wyznaczono specjalne miejsca oraz rampy, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie. W pociągu wydzielono również miejsca do przewożenia rowerów. 222Ma osiągają maksymalną prędkość eksploatacyjną do 130 km/h.

WIDEO: Trzy Szybkie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska