https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa droga S7 może połączyć Wieliczkę z autostradą

Jolanta Białek
Zakopianka Kraków - Myślenice
Zakopianka Kraków - Myślenice Anna Kaczmarz
Planowany odcinek drogi ekspresowej S7 Kraków - Myślenice może stać się północno-wschodnią obwodnicą Wieliczki. Możliwa jest budowa "łącznika" miasta z autostradą o czym "zapomniano" podczas projektowania A4.

Na razie nie ma nawet wstępnego projektu przebiegu nowej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Myślenic (ok. 25 km). Prace nad tą trasą mają rozpocząć się dopiero za kilka lat, gdy będzie już gotowa północna obwodnica Krakowa, S7 w stronę Kielc oraz Beskidzka Droga Integracyjna.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że „przyszła droga ekspresowa do Myślenic zostanie prawdopodobnie zlokalizowana bardziej na wschód względem obecnej zakopianki”. Pod budowę trasy są przymierzane tereny w Czarnochowicach i północnej części Wieliczki.

O tych planach GDDKiA poinformowała Wieliczkę w połowie marca br., w piśmie będącym odpowiedzią na pytanie wielickiego Urzędu Miasta, czy utrzymywać nadal w miejscowym planie rezerwę terenu (wszystkie położone tam działki są własnością prywatną) pod budowę drogi łączącej autostradę A4 (węzeł Kraków-Bieżanów) z drogą krajową 94.

Budowa zakopianki idzie pełną parą

Budowa zakopianki. Robota idzie "na całego" [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]

Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA poinformował, że „(...) analizy i prognozy ruchu, wykazały niezwykle istotną rolę tej rezerwy terenu w przyszłym układzie ruchu drogowego (...)”.

„Wykonanie w przyszłości połączenia drogowego do autostrady od strony Wieliczki, umożliwi powiązanie południowo-wschodniej (…) części aglomeracji krakowskiej i Wieliczki z układem dróg tranzytowych. Dodatkowo ta rezerwa terenu może być wykorzystana w przyszłości do poprowadzenia nowego kierunku sieci dróg ekspresowych w stronę Głogoczowa, jako powiązanie z S52 Beskidzką Drogą Integracyjną lub/i S7 w rejonie Myślenic. Będzie to rozpatrywane w Studium Sieciowym przewidzianym do opracowania przez Departament Studiów GDDKiA” - widnieje w piśmie z GDDKiA.

„Korytarz” dla nowej drogi Wieliczka wpisała do planu miejscowego w 2007 roku. Rozmawiano o budowie tam nowej trasy (ok. 2 km) wspólnie z Krakowem, ale sprawa upadła z uwagi na koszty.

Burmistrz Wieliczki Artur Kozioł mówi, że rezerwa terenu jest wystarczająca dla wykonania trasy ekspresowej, a inwestycja nie niosłaby za sobą wyburzeń budynków. - Budowa drogi nawet na tym jednym odcinku rozwiązałaby komunikacyjne kłopoty Wieliczki - powiedział nam Artur Kozioł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Izabela
2019-04-08T23:43:42 02:00, Rgt:

to wspaniale, a co z zachodnią i południową obwodnicą Wieliczki?

czy dalej, coraz większy ruch od strony Krakowa do miejscowości na południe od Wieliczki będzie przebiegać przez centrum Wieliczki?

Nie będzie jej oprotestowana . Zmień miejsce zamieszkania w mieście zawsze jest większy ruch .

A przeniesienie urzędasów do samego rynku było jeszcze doklaniem oliwy do ognia . Urząd- tyłu pracowników i patentów w sercu Wieliczki. I to czcze narzekanie na duży ruch . To jest żenada!

R
Rgt
to wspaniale, a co z zachodnią i południową obwodnicą Wieliczki?
czy dalej, coraz większy ruch od strony Krakowa do miejscowości na południe od Wieliczki będzie przebiegać przez centrum Wieliczki?
K
Konarzanin
A może, Ktoś wie którędy ta droga ma połączyć Wieliczkę z Głogoczowem?
Z
Z Czarnochowic
Dlaczego dopiero teraz zaczęto o tym myśleć w GDDKiA? Skoro rezerwy terenowe powstały w połowie poprzedniego wieku. Gdyby Burmistrz Wieliczki nie zapytał GDDKiA nie wiedziała by o tym?
Planowana BDI S52 w poprzedniej dekadzie kończyła się w pierwotnym planie na węźle Bieżanów, więc plany już dawno temu istniały. A teraz zamiast budowy tak bardzo potrzebnych już od lat inwestycji drogowych mamy sytuację "rozpatrywania Studium Sieci".
x
x
Ale nie rozumiem... przecież Wieliczka jest przy samej autostradzie i dolatuje do niej "stara czwórka" która już jest obwodnicą Wieliczki. To gdzie ta droga? Od południowej str Wieliczki?
K
Kierowca
Najpierw zbudujcie s7 w kierunku północnym bo nie sposób się dostać i wydostać w kierunku Warszawy a dopiero myśleć o tym!
A
ABC
Ratujcie tę inwestycję, bo za chwilę staniemy w korkach zarówno na S7 jak i S52.
q
q
Pomysł na tę drogę istnieje od dawna. Nihil Novi. Tyle, że z punktu widzenia większej części Krakowa oraz mieszkańców Świątnik, Mogilan wraz z okolicami oraz miejscowości wzdłuż drogi 52 i 956 ta droga nic nie da. Ona głównie przejmie ruch z S7 od północy i skieruje go na południe. Podejrzewam, że i spora grupa pojazdów jadących A4 od zachodu może z niej nie korzystać. Dlaczego? Jeśli jadąc z zachodniej części miasta musiałbym dojechać do Wieliczki, to łatwiej jest mi przejechać przez Opatkowice. Mniej kilometrów a długość przejechanej drogi w miejskich korkach też mniejsza. Na pewno pomoże, lecz nie załatwi wszystkich problemów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska