Na razie nie ma nawet wstępnego projektu przebiegu nowej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Myślenic (ok. 25 km). Prace nad tą trasą mają rozpocząć się dopiero za kilka lat, gdy będzie już gotowa północna obwodnica Krakowa, S7 w stronę Kielc oraz Beskidzka Droga Integracyjna.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że „przyszła droga ekspresowa do Myślenic zostanie prawdopodobnie zlokalizowana bardziej na wschód względem obecnej zakopianki”. Pod budowę trasy są przymierzane tereny w Czarnochowicach i północnej części Wieliczki.
O tych planach GDDKiA poinformowała Wieliczkę w połowie marca br., w piśmie będącym odpowiedzią na pytanie wielickiego Urzędu Miasta, czy utrzymywać nadal w miejscowym planie rezerwę terenu (wszystkie położone tam działki są własnością prywatną) pod budowę drogi łączącej autostradę A4 (węzeł Kraków-Bieżanów) z drogą krajową 94.
Budowa zakopianki. Robota idzie "na całego" [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA poinformował, że „(...) analizy i prognozy ruchu, wykazały niezwykle istotną rolę tej rezerwy terenu w przyszłym układzie ruchu drogowego (...)”.
„Wykonanie w przyszłości połączenia drogowego do autostrady od strony Wieliczki, umożliwi powiązanie południowo-wschodniej (…) części aglomeracji krakowskiej i Wieliczki z układem dróg tranzytowych. Dodatkowo ta rezerwa terenu może być wykorzystana w przyszłości do poprowadzenia nowego kierunku sieci dróg ekspresowych w stronę Głogoczowa, jako powiązanie z S52 Beskidzką Drogą Integracyjną lub/i S7 w rejonie Myślenic. Będzie to rozpatrywane w Studium Sieciowym przewidzianym do opracowania przez Departament Studiów GDDKiA” - widnieje w piśmie z GDDKiA.
„Korytarz” dla nowej drogi Wieliczka wpisała do planu miejscowego w 2007 roku. Rozmawiano o budowie tam nowej trasy (ok. 2 km) wspólnie z Krakowem, ale sprawa upadła z uwagi na koszty.
Burmistrz Wieliczki Artur Kozioł mówi, że rezerwa terenu jest wystarczająca dla wykonania trasy ekspresowej, a inwestycja nie niosłaby za sobą wyburzeń budynków. - Budowa drogi nawet na tym jednym odcinku rozwiązałaby komunikacyjne kłopoty Wieliczki - powiedział nam Artur Kozioł.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
WIDEO: Barometr Bartusia. Zagadka bezrobocia - przedsiębiorcy chcą zatrudniać, a chętnych brak?
