https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa Huta walczy o niskopodłogowe tramwaje

Sylwia Nowosińska
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Anna Kaczmarz
Mieszkańcy osiedla Piastów nie rezygnują z walki o niskopodłogowe tramwaje. Nowy tabor jest potrzebny także w dzielnicy Dębniki. Rafał Piwowar, mieszkaniec Mi­strzejowic postanowił walczyć o niskopodłogowe tramwaje linii nr 52, które w weekendy mogłyby kursować na os. Piastów.

Jakiś czas temu ZIKiT poinformował Rafała Piwowara, że dysponuje takimi pojazdami, ale ich nie wyśle, bo mieszkańcy „staną się roszczeniowi, przyzwyczają się do luksusu”. – Interesuję się komunikacją miejską. Razem z kolegą obliczyliśmy, ile tramwajów kursuje, a ile z nich odpoczywa w zajezdni. Dlatego skierowaliśmy pismo do ZIKiT – tłumaczy Rafał Piwowar.

Krakowianin postanowił rozpocząć akcję na facebooku. Pomaga mu w tym Michał Drew­nicki, dzielnicowy radny z Mi­strzejowic.
W ciągu dwóch dni akcję poparło ponad 300 osób. Liczba zwolenników ciągle rośnie. Są także przeciwnicy. „Nie wystarczają Wam czternastki?” – pyta jeden z internautów. – Wysłaliśmy kolejne pismo do ZIKiT. Będziemy kontynuować akcję – zapowiada Michał Drewnicki. Organizatorzy planują także zorganizować spotkanie z pracowników ZIKiT z mieszkańcami.

– Mistrzejowice to dzielnica, która ma 60 tys. mieszkańców, tyle samo liczy np. Bełchatów. Będziemy walczyć o tramwaje niskopodłogowe dla dobra naszych mieszkańców – zapowiada Drewnicki.

Nie tylko nowohucianie apelują o niskopodłogowy tabor. Nasza Czytelniczka zwraca uwagę, że problem istnieje także na odcinku między ul. Szwedzką a Halą Targową. – Osoby starsze i schorowane z trudem wsiadają do starych tramwajów. Siatka z zakupami to dodatkowy problem – tłumaczy pani Stanisława z Dębnik.

ZIKiT po raz kolejny tłumaczy, że odpowiedź skierowana do mieszkańca Mistrzejowic była niefortunna. – Nie mamy wpływu na to, jaki tabor pojawi się na danej linii tramwajowej. Decyduje o tym MPK – wyjaśnia Piotr Hamarnik z ZIKiT.

Według MPK rozwiązanie problemu komplikują remonty. Z powodu zamknięcia torowiska na ul. Lima­nowskiego ponad 20 nisko­podłogowców NGT6 kursuje z Nowego Bieżanowa i Kurd­wa­nowa tylko do Dworcowej, bez możliwości przejazdu do zajezdni.

– Dlatego nie ma możliwości wysłania ich na inne linie. Pozostałe dostępne tramwaje z niską podłogą są już wykorzystywane. W zajezdni w weekendy stoją tylko te wagony, które przechodzą badania i przeglądy – tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. Jego zdaniem na odcinku Szwedzka – Hala Targowa nie ma problemów z dostępem do pojazdów niskopodłogowych. – Sytuacja poprawi się w przyszłym roku, kiedy do Krakowa przyjedzie 36 nowych tramwajów – zapewnia Gancarczyk.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał
A co ma wspólnego Nowa Huta i pl. Bohaterów Getta ze zdjęcia???
s
s.
14: Bronowice - Dąbie. Jeśli Dąbie to twoim zdaniem Huta...
N
NH
jestes zerem
D
Demistyfikator
Oho, widzimy że hejterom już brakuje argumentów, więc używają ostatniej deski ratunku - udając innych ludzi. Powyższego komentarza nie napisał Jacek, każdy kto go zna nie będzie miał co do tego wątpliwości ;-)

Oj, słabi się robią hejterzy w tych dzisiejszych czasach, słabi...
A
Andrzej Noga
@ MAŁPA
p
polakos
Nowa Huta to nie Kraków! Mieszkańcy Kurdwanowa i Bieżanowa mówią nie dla nowych tramwajów do huty
s
slim
Przestac jezdzic tramwajami po miesiacu wszystkie beda niskopodlogowe ;d
J
Jacek Mosakowski
Tak, to ten brovar.
o
onamato
dałeś swoją wypowiedzią. Oczywiście - niskopodłogowe tramwaje powinny być standardem i jeździć na wszystkich liniach, ale jeszcze nie mamy 100% takich wagonów w taborze. Powinno się je rozłożyć "po równo". A jak świat światem, jeździli, jeżdżą i jeździć będą staruszkowie i standardem powinno być, że jak mają problem z wsiadaniem, to się im pomaga. Kultura.
J
Jan Śmigły
I już się hutnikom w głowach poprzewracało , to nie komuna , by znowu wszystko co najlepsze szło do "miasta Lenina"
w
weelly
Co na wszystkich forach tylko o "52" pisze ?
r
robert
bo ta firma ZIKIT to naprawdę sami debile tam pracują i gówno wiedzą o mieście i o tym co komu warto dodawać a co nie z2 strony nie wierzą ze ludzie co mają po 50,60,70,.80 mają kłopoty ze wsiadaniem do tramwajów z wysoką podłogą a co dopiero jeszcze z zakupami czy ktoś naprawdę nie myśli czy ludzie są w tej firmie debilami zamiast działasz na korzysz ludzi i im pomóc top mają to w d... czas załatwić tą firmę a znalesz kogoś mądrzejszego i załatwić kasę na na nowe tramwaje ale odrazu bo się da podnieć ceny piwa wódki o 150zł to się znajdzie kasa na nowe tramwaje
A
Alan
Czarno to widzę bo podobno MPK ma nowego prezesa z Korei. Nazywa się Nie Dang Sieng.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska