Blisko kilometrowej długości jezdnią przedostać się można w sąsiedztwo Zakładów Mechanicznych. Dalej, już węższą, starą ulicą szybko dotrzemy do ul. Kochanowskiego. I dalej - na przykład przez ul. Warsztatową - do ul. Krakowskiej. - Niewiele osób jeszcze wie o takim skrócie. Dzięki niemu dojeżdżając do pracy zaoszczędzam teraz dobrych kilka kilometrów i minut - twierdzi Adam Kłusek.
Rondo i droga powstały pod hasłem I etapu budowy Strefy Aktywności Gospodarczej. Zadanie pochłonęło blisko 21 mln zł. Miasto wykorzystało m.in. unijne dofinansowanie opiewające na 13 mln zł. Przede wszystkim dzięki temu, iż powstał dogodny dojazd do nowych terenów inwestycyjnych w mieście. Projekt zakłada powiększenie SAG z 68 do 104 hektarów. W ramach kolejnego etapu budowane będą drogi dojazdowe, scalone zostaną również grunty dla potencjalnych nowych firm.
Nowe drogowe "przebicie" w kierunku ul. Krakowskiej ma też jednak duże znaczenie pod kątem połączenia Tarnowa z autostradą. W perspektywie kilku lat będzie ona końcowym fragmentem trasy zjazdowej z węzła Tarnów-Zachód na A-4.
Na dziś o sensownym skomunikowaniu z autostradą tej części miasta nie ma mowy. Kilka lat temu GDDKiA zarzuciła plany budowy łącznicy od Wierzchosławic do węzła "Krakowska" na południowej obwodnicy Tarnowa. Efekt? Po opuszczeniu autostrady samochody w kierunku Mościc jadą wąską gminną drogą, a następnie trasą powiatową przez rozsypujący się most nad Dunajcem.
Samorządy miasta, powiatu tarnowskiego oraz Małopolski podpisały list intencyjny w sprawie budowy zupełnie nowej trasy z Wierzchosławic do Mościc. Otwarta właśnie ulica do SAG ma być jednym z elementów takiego połączenia.
Moda w przedwojennym Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!