Dotychczas w Zabierzowie osoby podróżujące pociągami korzystali z jednego peronu, bo na stacji od dłuższego czasu trwa remont prowadzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie Krzeszowice - Zabierzów - Kraków.
Jak mówi Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, oddany do użytku drugi peron poprawi komfort podróży.
- Pociągi kursują dwoma nowymi torami przez stację. Kontynuowana jest modernizacja ostatniego toru i przejścia podziemnego. Na peronach będzie przestronne zadaszenie, ławki, nowe oznakowanie i czytelny system informacji pasażerskiej. Dojście do peronów umożliwi tunel pod torami, wyposażony w trzy windy. Stacja zapewni podróżowanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki, planowane jest pod koniec 2018 roku - informuje Dorota Szalacha.
Sołtys Zabierzowa i radny Wiesław Cader zaznacza, że dotychczas podróżni korzystający z PKP mieli sporo utrudnień, podobnie jak kierowcy przejeżdżający przez przejazdy kolejowe w całej gminie.
- Funkcjonował tylko jeden tor i jeden peron. Teraz jest lepiej, bo są uruchomione dwa tory i dwa perony - mówi sołtys.
Modernizacja linii kolejowej trwa długo, mieszkańcy z niecierpliwością czekają na zakończenie robót. - Wciąż są objazdy i utrudnienia nie tylko na przejeździe kolejowym w Zabierzowie, ale i innych np. w Niegoszowicach, Rząsce. Ale cieszy nas, że zakończył się kolejny etap prac na stacji i podróżni mogą z niej korzystać w bardziej komfortowych warunkach - mówi Elżbieta Burtan, wójt Zabierzowa.
Prace na odcinku linii kolejowej Krzeszowice - Kraków Mydlniki są częścią modernizacji połączenia Kraków - Katowice. Po zakończeniu całej inwestycji podróż na tym odcinku ma trwać około jednej godziny. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP zwiększy się komfort jazdy i obsługa podróżnych na stacjach i przystankach oraz poziom bezpieczeństwa na trasie kolejowej między stolicami Małopolski i Śląska.
Zakończenie modernizacji trasy E30 Katowice - Kraków, planowane jest w drugiej połowie 2020 roku. Szacowana wartość projektu wynosi prawie 2 mld zł.
Nowy peron kolejowy w Rudawie. A w Krzeszowicach przesiadka ...
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
