https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe perony w Zabierzowie już gotowe. Pociągi kursują dwoma torami

Barbara Ciryt
Na stacji kolejowej w Zabierzowie podróżni wsiadają do pociągów z dwóch nowych peronów. Zakończyły się prace przy ich remoncie. To inwestycja w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Katowice - Kraków o wartości prawie 2 mld zł.

Dotychczas w Zabierzowie osoby podróżujące pociągami korzystali z jednego peronu, bo na stacji od dłuższego czasu trwa remont prowadzony przez PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie Krzeszowice - Zabierzów - Kraków.

Jak mówi Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, oddany do użytku drugi peron poprawi komfort podróży.

- Pociągi kursują dwoma nowymi torami przez stację. Kontynuowana jest modernizacja ostatniego toru i przejścia podziemnego. Na peronach będzie przestronne zadaszenie, ławki, nowe oznakowanie i czytelny system informacji pasażerskiej. Dojście do peronów umożliwi tunel pod torami, wyposażony w trzy windy. Stacja zapewni podróżowanie osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice - Kraków Mydlniki, planowane jest pod koniec 2018 roku - informuje Dorota Szalacha.

Sołtys Zabierzowa i radny Wiesław Cader zaznacza, że dotychczas podróżni korzystający z PKP mieli sporo utrudnień, podobnie jak kierowcy przejeżdżający przez przejazdy kolejowe w całej gminie.

- Funkcjonował tylko jeden tor i jeden peron. Teraz jest lepiej, bo są uruchomione dwa tory i dwa perony - mówi sołtys.

Modernizacja linii kolejowej trwa długo, mieszkańcy z niecierpliwością czekają na zakończenie robót. - Wciąż są objazdy i utrudnienia nie tylko na przejeździe kolejowym w Zabierzowie, ale i innych np. w Niegoszowicach, Rząsce. Ale cieszy nas, że zakończył się kolejny etap prac na stacji i podróżni mogą z niej korzystać w bardziej komfortowych warunkach - mówi Elżbieta Burtan, wójt Zabierzowa.

Prace na odcinku linii kolejowej Krzeszowice - Kraków Mydlniki są częścią modernizacji połączenia Kraków - Katowice. Po zakończeniu całej inwestycji podróż na tym odcinku ma trwać około jednej godziny. Jak zapowiadają przedstawiciele PKP zwiększy się komfort jazdy i obsługa podróżnych na stacjach i przystankach oraz poziom bezpieczeństwa na trasie kolejowej między stolicami Małopolski i Śląska.

Zakończenie modernizacji trasy E30 Katowice - Kraków, planowane jest w drugiej połowie 2020 roku. Szacowana wartość projektu wynosi prawie 2 mld zł.

Nowy peron kolejowy w Rudawie. A w Krzeszowicach przesiadka ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maja
Ja dopiero zaczynam z optimal fit, cieszę się, że dojeżdża do nas ;)
k
krycha
przeee pyszna szamka i po trzech poprzednich cateringach jedyny kurier który mnie nie budzi :)
M
Marcin
Mamy tory, mamy cateringi pudełkowe (np optimal fit, genialny) żyć nie umierać :D
A
Ania
Podpisuję się pod tym. Wielka szkoda, że w tak ładnie położonym miejscu krajobraz szpecą ekrany w kolorze aluminium. Czy nie można było pomyśleć o czymś, co wtapia się w otoczenie, np. w ciemnozielonym lub brązowym kolorze?
G
Gość
Typowa polska.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska