Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Nowy most nad ul. Zamkową w Spytkowicach
Prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja na kolejnych odcinkach linii 94 dobiega końca. Inwestycja objęła m.in. wymianę nawierzchni, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. Do dyspozycji podróżnych są odnowione perony m.in. w Półwsi, Brzeźnicy i Jaśkowicach.

Nad ul. Zamkową w Spytkowicach stanął nowy most kolejowy. Pociągi jeżdżą już po zmodernizowanej konstrukcji, a wykonawcy pracują przy przebudowie drogi pod nią. Zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Powstaną nowe chodniki, szersza jezdnia i bariery ochronne.
- Obiekt w Spytkowicach to jeden trzech mostów, pięciu wiaduktów i 10 przepustów kolejowych zmodernizowanych w ramach prac na fragmentach linii kolejowej pomiędzy Podborami Skawińskimi a Oświęcimiem - wylicza Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP PLK S.A.


Inwestycja objęła również wymianę części torów kolejowych, sieci trakcyjnej i odwodnienia. Prace za przeszło 92 mln zł netto zakończą się w grudniu tego roku.
Dzięki nim poprawią się możliwości i niezawodność kolei, co pozwoli przywrócić regularne kursy pociągów aglomeracyjnych na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Wymiana szyn i nawierzchni kolejowej odbywa się przy utrzymaniu ruchu pociągów przynajmniej na jednym torze. PLK SA wykorzystały zaplanowane zamknięcia, by zmodernizować stacje i przystanki kolejowe.
- Odbudowujemy potencjał kolei w regionach. Inwestycje w Spytkowicach i sąsiednich miejscowościach poprawią jakość przemieszczania się ich mieszkańców. Takie inwestycje są dowodem na determinację rządu w walce z wykluczeniem komunikacyjnym – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
Podróżni już korzystają z nowych peronów w Półwsi, a do końca roku nowoczesne platformy pojawią się również w Brzeźnicy i Jaśkowicach. Perony są podwyższane, by ułatwić wsiadanie do pociągów. Pojawią się na nich udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a wymienione oświetlenie poprawi bezpieczeństwo pasażerów.
Wracają połączenia do samego Oświęcimia
Ruch pociągów pasażerskich na linii 94 w związku z jej modernizacją był ograniczony. Składy przez ostatni rok kończyły bieg w Przeciszowie.
- Przywracamy połączenie kolejowe Krakowa z Oświęcimiem przez Skawinę. Dzięki inwestycjom PLK SA mieszkańcy kolejnych miejscowości będą mogli skorzystać z wygodnych przejazdów pociągiem do stolicy województwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace pomiędzy Skawiną a Oświęcimiem to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z zachodnią Małopolską. W poprzednich latach PLK SA przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów, a także kompleksowo zmodernizowały odcinek pomiędzy Krakowem Płaszowem a Podborami Skawińskimi.
Za przeszło 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei z tej części powiatu krakowskiego.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Youtuber z Krakowa aresztowany, ale nie siedzi. Kim jest Marek M. ps. "Czujny"?
- Góra Żar pełna atrakcji. Idealne miejsce na krótki jesienny wypad
- Droga S1 od Oświęcimia do Bielska. To będzie szybka trasa z ładnymi widokami!
- Dla środowiska i ludzi. Finał wielkiej inwestycji na Wiśle, Sole i Skawie
- Na taki kompleks sportowy w Zatorze czekają od lat
- TOP 15 warsztatów wymiany opon w Oświęcimiu
