https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz: będzie przebudowa mostu nad Kamienicą?

Stanisław Śmierciak
Prezydent miasta Józef A. Wiktor (pierwszy z lewej) otworzył nowy most na rzece Kamienicy tuż przed wyborami 2006 r.
Prezydent miasta Józef A. Wiktor (pierwszy z lewej) otworzył nowy most na rzece Kamienicy tuż przed wyborami 2006 r. Stanisław Śmierciak
Zbudowany zaledwie pięć lat temu most nad Kamienicą w ciągu ulicy Tarnowskiej w Nowym Sączu być może zostanie wkrótce przebudowany. Prezydent miasta Ryszard Nowak chce zlecić specjalistom z Politechniki Krakowskiej ekspertyzę, czy w miejsce chodników mógłby powstać trzeci pas ruchu.

Czytaj także: Śmiertelny wypadek w Kąclowej [ZDJĘCIA]

To ma być doraźny sposób na rozładowanie gigantycznych korków przy wjeździe do centrum Nowego Sącza od strony Krakowa i Tarnowa. W szczycie komunikacyjnym sznur samochodów na ul. Tarnowskiej zaczyna się już na Górze Zabełeckiej (około kilometra przed mostem na Kamienicy). Auta, których kierowcy pragną jechać prosto na Rynek lub skręcić w lewo na bulwar Narwiku, są blokowane przez wozy czekające na moście na Kamienicy, aby skręcić w prawo na niedrożny most heleński na Dunajcu.

Ruch byłby łatwiejszy, gdyby istniał dodatkowy pas dla jadących w prawo. Obecny most w ul. Tarnowskiej powstał w miejscu starego grożącego katastrofą. Niewiele różni się od poprzedniego. Wielu specjalistów w dziedzinie inżynierii ruchu już wtedy mówiło o zaprzepaszczonej szansie na udrożnienie komunikacji poprzez budowę szerszej przeprawy z trzema jezdniami. Pośpiech przypisywali chęci oddania mostu przed wyborami samorządowymi. Ówczesny prezydent Nowego Sącza Józef Antoni Wiktor (dziś radny) przekonuje, że wybór projektu odbudowy podyktowały jedynie względy proceduralne. Odtwarzając to, co było, nie stracono roku na uzyskanie pozwoleń budowlanych.

Most stanął piękny i solidny, ale okazał się niefunkcjonalny. Zdaniem Grzegorza Stecha, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, przebudowa mostu jest uzasadniona.

Kładka była, ale szybko ją rozebrano
Stary most nad Kamienicą w ul. Tarnowskiej groził katastrofą budowlaną. Konstrukcja ugięła się po podmyciu filarów przez powódź. Przeprawa ma 13 m szerokości i 81 m długości. Spełnia obowiązującą w NATO klasę A - może równocześnie znaleźć się na niej sześć wojskowych ciągników o masie 200 ton każdy. Na budowę zużyto 2,2 tys. m sześc. betonu i 250 ton stali. Inwestycja kosztowała około 5,7 mln zł. Na czas budowy wzniesiono kładkę dla pieszych. Podobna mogłaby powstać, gdyby zbudowano trzeci pas ruchu w miejsce chodników na moście.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Głosuj na najlepsze schronisko Małopolski

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BubaNs
Jak już tak chcesz cudować! ale najlepszym wariantem na rozladowanie korków jest budowa nowego mostu na dunajcu! Panie Prezydencie Nowak Panu klepki brakuje albo ktoś z pańskiej rodziny robi w politechnice krakowskiej i chce mu pan dać zarobić! Marnotrawicie pieniądze podatników! jestescie pseuo wybrańcami i nie macie pojecia o zadnej infrastrukturze! zadłużacie to ubogie miasto na wasze pomysly z kosmosu! Pan Nowakjak i Piszczałka Gwizdala mr Gwiżdż to mega osły! Jeden miał pomysłz lwami i są na moście drugi raz chce zamek budować raz most Qrde weście się złabcie za torby wykrećcie sobie jaja i zastanowcie co wy roicie dla tego ubogiego miasta!
w
wiesscar
wtedy infrastruktura naziemna (ogromnie kosztowna w budowie i utrzymaniu) moze byc zastapiona powietrznymi korytarzami dla takich samochodow (koszty obslugi takiego ruchu powietrznego beda nizsze),
jedynie warunki atmosferyczne jak: silny wiatr, burze i opady intensywne deszczu i sniegu by zatrzymaly ruch na takich korytarzach powietrznych (mosty bylyby niepotrzebne),
oczywiscie ruch naziemny drogowy moglby koegzystowac z ruchem "drogowym" napowietrznym
t
toto
przeciez są pieniadze na budowe
j
ja
mosty w Sączu to po prostu jedna wielka katastrofa. albo są za ciasne albo ich nie ma
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska