Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz: będzie przebudowa mostu nad Kamienicą?

Stanisław Śmierciak
Prezydent miasta Józef A. Wiktor (pierwszy z lewej) otworzył nowy most na rzece Kamienicy tuż przed wyborami 2006 r.
Prezydent miasta Józef A. Wiktor (pierwszy z lewej) otworzył nowy most na rzece Kamienicy tuż przed wyborami 2006 r. Stanisław Śmierciak
Zbudowany zaledwie pięć lat temu most nad Kamienicą w ciągu ulicy Tarnowskiej w Nowym Sączu być może zostanie wkrótce przebudowany. Prezydent miasta Ryszard Nowak chce zlecić specjalistom z Politechniki Krakowskiej ekspertyzę, czy w miejsce chodników mógłby powstać trzeci pas ruchu.

Czytaj także: Śmiertelny wypadek w Kąclowej [ZDJĘCIA]

To ma być doraźny sposób na rozładowanie gigantycznych korków przy wjeździe do centrum Nowego Sącza od strony Krakowa i Tarnowa. W szczycie komunikacyjnym sznur samochodów na ul. Tarnowskiej zaczyna się już na Górze Zabełeckiej (około kilometra przed mostem na Kamienicy). Auta, których kierowcy pragną jechać prosto na Rynek lub skręcić w lewo na bulwar Narwiku, są blokowane przez wozy czekające na moście na Kamienicy, aby skręcić w prawo na niedrożny most heleński na Dunajcu.

Ruch byłby łatwiejszy, gdyby istniał dodatkowy pas dla jadących w prawo. Obecny most w ul. Tarnowskiej powstał w miejscu starego grożącego katastrofą. Niewiele różni się od poprzedniego. Wielu specjalistów w dziedzinie inżynierii ruchu już wtedy mówiło o zaprzepaszczonej szansie na udrożnienie komunikacji poprzez budowę szerszej przeprawy z trzema jezdniami. Pośpiech przypisywali chęci oddania mostu przed wyborami samorządowymi. Ówczesny prezydent Nowego Sącza Józef Antoni Wiktor (dziś radny) przekonuje, że wybór projektu odbudowy podyktowały jedynie względy proceduralne. Odtwarzając to, co było, nie stracono roku na uzyskanie pozwoleń budowlanych.

Most stanął piękny i solidny, ale okazał się niefunkcjonalny. Zdaniem Grzegorza Stecha, dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, przebudowa mostu jest uzasadniona.

Kładka była, ale szybko ją rozebrano
Stary most nad Kamienicą w ul. Tarnowskiej groził katastrofą budowlaną. Konstrukcja ugięła się po podmyciu filarów przez powódź. Przeprawa ma 13 m szerokości i 81 m długości. Spełnia obowiązującą w NATO klasę A - może równocześnie znaleźć się na niej sześć wojskowych ciągników o masie 200 ton każdy. Na budowę zużyto 2,2 tys. m sześc. betonu i 250 ton stali. Inwestycja kosztowała około 5,7 mln zł. Na czas budowy wzniesiono kładkę dla pieszych. Podobna mogłaby powstać, gdyby zbudowano trzeci pas ruchu w miejsce chodników na moście.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Głosuj na najlepsze schronisko Małopolski

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska