FLESZ - Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!

W przetargu „Budowa połączenia DK 87 z DW 969 w Nowym Sączu wraz z budową mostu na rz. Dunajec – opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji umożliwiających realizację inwestycji, pełnienie nadzoru autorskiego” uczestniczyło aż 16 firm i konsorcjów. Najwyższe oferty oscylowały w granicach 4 mln zł. Wojewódzki Zarząd Dróg w Krakowie zdecydował, że najkorzystniejszą ofertę przedstawiły Mosty Gdańsk (1,68 mln zł). Do końca 2022 roku spółka musi opracować projekt budowlany i wykonawczy oraz uzyskać niezbędne dokumenty wymagane do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (tzw. procedura „zridowska”) i pełnić potem nadzór autorski.
Most południowy na Dunajcu i połączenie drogi krajowej nr 87 z drogą wojewódzką 967 (w Nowym Sączu na wysokości ul. Piramowicza, po stronie gm. Chełmiec na wysokości Świniarska) może być najdroższą inwestycją w historii Sądecczyzny, bo jak szacuje marszałek Witold Kozłowski kwota może przekroczyć 250 mln zł. W 2019 roku udało się projekt wpisać w program rządowy Mosty dla Regionu (z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju przekazano 3 mln zł na fazę projektową), co jest równoznaczne z tym, że wykonawca będzie mógł się starać o 80 proc. dotacji na inwestycję. Rolę inwestora w tym przedsięwzięciu pełni Województwo Małopolskie, a partneruje mu Miasto Nowy Sącz, Powiat Nowosądecki i gminy Podegrodzie oraz Chełmiec. Samorządy po raz drugi podpisały porozumienie w sprawie realizacji zadania.
- Nasze wspólne działania mają na celu usprawnienie komunikacji oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Potwierdzenie gotowości finansowania oraz woli zabezpieczenia przez samorządy środków finansowych niezbędnych do wykupu gruntów, umożliwi podjęcie przez województwo małopolskie działań związanych ze złożeniem wniosku o pozyskanie decyzji „zrid”
- zaznaczył marszałek Witold Kozłowski.
Inwestycja może być gotowa najwcześniej pod koniec 2026 roku. Jej przygotowania o ponad rok przedłożyło pojawienie się nowego wariantu przebiegu trasy i umiejscowienia mostu, forsowany przez firmę Fakro i fundacje „Pomyśl o Przyszłości”. Ostatecznie pod koniec 2020 roku krakowski RDOŚ wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa połączenia DK 87 w Nowym Sączu z DW 969” wraz z budową mostu na Dunajcu – w wariancie C.
- To optymalny przebieg i szkoda zmarnowanego czasu. Mam nadzieje, że ta decyzja otworzy drzwi do tego, żeby odkorkować Nowy Sącz od strony południowej, żeby ulica Węgierska odetchnęła i mieszkańcy mogli swobodnie przemieszczać się po tej części miasta
– komentował wówczas prezydent Nowego Sącza Ludomir Handzel.
- Wsie pod Nowym Sączem w kamerach Google Street View. Zobacz, co zarejestrowały
- Sądecka giełda cieszy się ogromną popularnością. W niedziele odwiedzają ją tłumy
- TOP 10 sądeckich szkół średnich według opinii w Google
- TOP 10 zamków i dworów maksimum w godzinę jazdy od Nowego Sącza
- Sądecka projektantka mody Zuzanna Żytkowicz podbija Instagram
- Najwyższe wygrane w LOTTO. Sądeczanie zgarnęli za szóstkę nawet kilkanaście milionów